sobota, 26 maja 2018

MROK








Tytuł: Mrok
Autor: Alicja Wlazło
Ilość stron: 400
Wydawnictwo:Genius Creations
Okładka: Miękka ze skrzydełkami

SŁOWA KLUCZE: walka, miłość, magia, tajemnica

,, Ten, któremu starczy odwagi i wytrwałości, by przez całe życie wpatrywać się w mrok, pierwszy dojrzy w nim przebłysk światła"
                                     temyśli.pl ( PanPiotruś)

KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?
  Laureen wiedzie spokojnie, ustatkowane życie. Ma córkę, kochajacego ją narzeczonego. Wszystko układa się jej tak, jako to sobie zaplanowała.Do czasu.. Pewnego dnia w jej iście perfekcyjna historię wkracza tajemniczy Sigarr, który niczym pogodynka zapowiada nadchodzącą burzę w słoneczny dzień. W raz z jego pojawieniem się w życiu bohaterki zaczyna się wszystko sypać. Odkrywa bowiem, że jej  świat jest pełen magii. Kobieta zostanie wciągnięta w odwieczną walkę między dwoma frakcjami Potępionych i Zaprzysiężonych. To właśnie Laureen jest tą sztabką, która przeważy szalę na korzyść jednej z grup. Czy kobieta odnajdzie w sobie siłę i odwagę by opowiedzieć się po jednej ze stron i stanąć do walki ? Co będzie musiała poświęcić  dla dobra świata? I kim jest Sigarr?

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !
  Książka ma standardowy wymiar czyli A5 . Okładka jest miękka, matowa ale nie zostawia odcisków palców co jest na plus. Utrzymana jest w klimacie brązów, beżów, bieli i fioletu. Bardzo klimatyczna i przyciąga uwagę. Kartki są koloru żółtego, a czcionka mała. Nad czym trochę ubolewam, bo tekst jest zbity i wszystko to sprawiało mi trudność w tzw szybkim czytaniu.  Oczywiście to są moje odczucia, może Tobie nie będzie to w ogóle przeszkadzać. Rozdziały są ponumerowane, a dodatkowo w tyle mamy spis treści. Wizualna ocena wypada bardzo dobrze z minusikiem za małą czcionkę.



OPINIA: ,, Mrok" to pierwszy tom serii o Zaprzysiężonych. Książka jest połączeniem dwóch gatunków literackich obyczajówki i fantastyki. Czy pozycja ta jest warta Twojej uwagi? Czy mnie zachwyciła? Zaraz się wszystkiego dowiesz :)

    Główną bohaterką jest Laureen. To młoda mama, fotograf, kochanka w jednym.  Jest kobietą, która ma swój plan na życie i starannie go krok po kroku realizuje. W pewnym momencie widać, że wdarła się w jej życie rutyna. Dom, praca, dziecko, partner. Kiedy więc w dniu jej wieczoru panieńskiego zjawia się tajemniczy , przystojny mężczyzna o imieniu Sigarr, jej świat lega w gruzach. Niczym, jak za sprawą magicznej różczki w jej życiu pojawia się tragedia, żal, gorycz i smutek. Muszę Ci powiedzieć, że autorka zachwyciła mnie tym fenomenalnym oddaniem uczuć, jakie kłębią się w człowieku w obliczu takiej sytuacji z jaką musi się pogodzić bohaterka. Pięknie przedstawia poszczególne etapy radzenia sobie ze śmiercią najbliższej osoby. Od niedowierzania, po przez złość, ból, aż do pogodzenia się z faktem, że tej osoby już nie ma obok nas. Laureen to przede wszystkim inteligentna, silna i odważna bohaterka. Każda kobieta spokojnie może się z nią utożsamić.
    Sigarr to bardzo przystojny, młody , a przede wszystkim tajemniczy mężczyzna. Czarnowłosy o niebieskich oczach potrafi skraść nie jedno kobiece serce.Opiekuńczy i pewny siebie, broni najbliższych przed złem. Od początku zauważysz, że coś czuje do Laureen.
   Tessa to najlepsza przyjaciółka głównej bohaterki. Towarzyszy jej w każdych ważnych  momentach. Dowiesz się, że skrywa ona pewną tajemnicę, która mnie zafascynowała i postawiła  znak ? nad prawdziwością ich przyjaźni.
  Oczywiście są jeszcze inne postacie poboczne bardzo ciekawe, jednak według mnie ta trójca odgrywa kluczowe znaczenie dla całe fabuły.



    Sama fabuła rozkręca się niczym mikser. Zaczyna od wolnych obrotów, by za chwilę przyśpieszyć. Bardzo spodobały mi się grupy opisane przez  autorkę tzw Potępieni i Zaprzysiężeni. Bardzo tajemnicze klany, które walczą między sobą o władzę nad duszą człowieka , czyli esencją życia. Nie zdradzę Ci kto jest dobry, a kto zły. Kiedy dochodzi do momentu kiedy Laureen poznaje ten dziwny świat to ja Cię piernikuje to było fantastyczne. Do tego bardzo fajnie wplecione elementy psychologiczne dodawały tylko smaczku. Podobał mi się również zabieg oddawania głosu naprzemiennie bohaterom tak, że jesteś w stanie zrozumieć pobudki każdej postaci. No dobra zapytasz co z tą miłością ? To jest kolejny plus, widzisz nie jest ona najważniejsza i nie jest głównym problemem, czy Laureen i Sigarr będą razem? Tu najważniejsze są losy świata i Pani Alicjo , chwała Pani za to. No i zostało do omówienia to co najpiękniejsze czyli magia. Nie spotkasz tu bohatera latającego z patykiem i wykrzykującego niezrozumiałe farmazony. Magia jest tutaj dojrzała, mądra i z przytupem. Bohaterowie mają ją w sobie by bronić ludzi przed atakami na ich esencję życiową. Każda według mnie idealnie odzwierciedlała osobowość postaci. Chcę Ci jeszcze tak na marginesie dodać, że książka troszkę pod pewnymi względami przypominała mi serię Cassandry Clare o Nocnych Łowcach. Pewnie zapytasz pod jakimi?  Np mają tajną siedzibę, walczą używając starożytnej broni, bronią przed złem zabijając różne kreatury. Fabuła,,Mroku" pochłonęła mnie niczym budyń łyżkę.

PODSUMOWUJĄC: Książka ,, Mrok" to bardzo ciekawa pozycja. Połączenie takich gatunków jak obyczajówka z fantastyką wyszło genialnie. Jak na tom rozpoczynający całą serię uważam, że jest bardzo dobrze opracowany i szybko zrozumiesz fantastyczny świat, jaki wykreowała autorka. Kolejnym dla mnie plusem, a zarazem mocna stronią tej powieści są elementy psychologii przepięknie wplecione we fabułę. Pogodzenie się z utratą najbliższych nigdy nie jest łatwe. Uczucia, jakie targają bohaterką są bardzo rzeczywiste i bliskie nam. Bowiem każdy z nas stracił kogoś bliskiego i wie jak to jest. Zapytasz pewnie to jak to w końcu jest szybko się ją czyta , czy nie ?  No więc język jest lekki, aczkolwiek dla mnie przeszkodą były drobne literki ciasno upchane, co powodowało, że musiałam wytężać wzrok, a za czym idzie wolniej czytałam.  Bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani.  Lubię wszystkich co uwierz jest dla mnie czymś rzadkim. Bowiem zawsze znajdzie się jakieś słabe ogniwo. W tej powieści takowego nie ma. Sama fabuła jest nieziemska i wciągnęła mnie jak pyszna czekolada. Momentami uwierzyłam autorce, że to autentyczna historia, a nie wymysł, a jest to uwierz sztuka napisać książkę, która tak potrafi skołować czytelnika.  Realizm pięknie przeplata się z magią. Z niecierpliwością czekam na pozostałe tomy, bo jestem oczarowana światem, stylem autorki i samą historią. Z przyjemnością dołączę do teamu Zaprzysiężonych 💖

💖 Za egzemplarz i wspaniałą papierową przygodę , dziękuję serdecznie autorce💖
  





26 komentarzy:

  1. Jak tylko widzę coś z fantastyki, w dodatku z tak piękną okładką to aż mnie skręca :) do przeczytania!

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka to tylko preludium zachwytu nad tym co skrywa w środku :)

      Usuń
  2. Po takie książki raczej nie sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam wiele dobrego o tej książce więc kto wie? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O książce już trochę słyszałam i jestem jej ciekawa. Gdy uda mi się zdobyć egzemplarz na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio fantastyka mnie przyciąga, więc zapiszę sobie ten tytuł i chętnie przeczytam.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci z całego serduszka, bo jest świetna. Dziękuję, że mnie odwiedziłaś 💖😘

      Usuń
  6. Będę czytać, także super, że Ci się podobała <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba jeszcze o tej książce nie słyszałam, a wydaje się być ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a mnie jakoś fabuła nie przekonała :P
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za cudną recenzję i pozdrawiam! <3 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję, że mogłam przeżyć tak wspaniałą papierową przygodę 💖 😘 Czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy 😍

      Usuń
  10. Nie słyszałam jeszcze o autorce i jej twórczości. Fajnie, że miałam okazję u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się tym bardziej :) To jest znakomite połączenie obyczajówki z fantastyką. Polecam spróbować, gwarantuje, że Ci się spodoba

      Usuń
  11. Być może skuszę się na przeczytanie tej książki ^^
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie, bo jest świetna i wiem, że podbije wiele kobiecych serduszek ;)

      Usuń