piątek, 13 lipca 2018

PRZYJACIELE BEZ BONUSU






Tytuł: Przyjaciele bez bonusu
Autor: Penny Reid
Ilość stron: 430
Wydawnictwo: Poradnia K
Seria: Kółko Singielek Miejskich
Okładka: miękka bez skrzydelek

SŁOWA KLUCZE:  miłość, komedia, tragedia, samotność

W miłości nigdy nie jest za późno na drugą szansę

KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?
Elizabeth po 11 latach spotyka swoją nastoletnią miłość. Nico to mężczyzna, który nie tylko był pierwszym chłopakiem dla Lizz z którym straciła swe dziewictwo ale to właśnie przez niego dziewczyna nie mogła znaleźć prawdziwej miłości. Dlaczego? I co wyniknie z ich ponownego spotkania po latach ?

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !
Książka jest w miękkiej oprawie, na której widnieje całująca się para. Okładka jest błyszcząca i zostawia odciski palców. Wymiary książki są standardowe czyli A5, a kartki mają kolor beżowy. Czcionka jest mała, a rozdziały zostały ponumerowane.  Liczby stron są umieszczone na środku strony z boku. Całość oceniam na : 5



OPINIA: Po fenomenalnym pierwszym tomie Randka z homo sapiens  musiałam szybko dobrać się do drugiego tomu. Czy autorka znowu sprawi, że będę się głośno śmiać? Czy znowu będę zachwycona ? Zostań ze mną, a wszystkiego się dowiesz.
Elisabeth Finney  to dziewczyna mądra, lubiąca dziergać. Uważa, że jej miłość odeszła i nie znajdzie już nigdzie swej drugiej połówki. Królowa sarkazmu  i ma alergię na Nico Manganiello, który w młodości był jej pierwszym chłopakiem i miłością.  Kiedy ponownie go spotyka po latach, co tu dużo mówić czuć chemię między tym dwojgiem. Jednak oboje mają do siebie jakiś ,, uraz” . Oboje ranią się dotkliwie , a to dlatego, że nie potrafią sobie wybaczyć iż tak bardzo się kochają, a nie mogą  być razem.

  Sam Nico co tu dużo mówić to przystojny Włoch, inteligentny, który prowadzi swój program, a raczej jakiś taki  komediowy realty show. Kobiety go pragną, jednak ten kochał tylko raz. Choć jego miłość byś powiedziała była młodzieńcza to i tak mężczyzna, choć mija 11 lat nie potrafi zapomnieć o dziewczynie, dla której zakradał się przez okno i od najmłodszych lat towarzyszył w jej życiu. I choć zraniła go bardzo to gdy ją ponownie spotyka jego uczucie jak się okazuje nigdy nie wygasło, a wręcz jest silniejsze. Jednak jedyne na co ich stać w obliczu tragedii,  jaka go spotkała w rodzinie, pozostaje mu tylko być przyjacielem Elisabeth, by ta pomogła mu w leczeniu jego siostrzenicy. Czy uda im się schować do kieszeni ich własne urazy i ponieść się uczuciu, jakie unosi się wokół nich?

   Ta książka i bohaterowie przypominali mi trochę inne postaci z klasyki , a mianowicie ,,Perswazje” i jak tylko wyczułam te podobieństwo po pierwszym rozdziale mówię : Daria wpadłaś jak śliwka w kompot. I tak też się stało. Bohaterowie muszą wiele przejść by zrozumieć, że mimo cierpień jakie sobie oboje zadali łączy ich ogromna miłość. Miłość , która została zgaszona poprzez ich własne obawy o to co powiedzą inni.  Już wiedziałam od tego momentu, że ta książka to jest najsłodsza czekoladka z bombonierki i będę się nią długoo delektować.  Więc jak się już domyślasz fabuła tak mnie wciągła, a ja zafascynowana dawkowałam sobie ją, by jak najdłużej ją czytać. 



 

PODSUMOWUJĄC: Książka ,, Przyjaciele bez bonusu” zachwyca swą lekkością i ogromnym poczuciem humoru. Choć muszę tu nadmienić, że ten tom ma odmienny klimat. Dojrzalszy i taki chwytający za serce. Owszem uśmiałam się przy dialogach między bohaterami. Te ich przekomarzania, docinki i sarkazm były zabawne. Jednak kiedy brniesz w tę historię głębiej wyczuwasz ten ból, samotność i ogromne pożądanie. Ta książka mimo lekkości i elementów humorystycznych, wywołała u mnie refleksję.  Autorka bowiem pod tą delikatną bitą śmietaną ukryła jagody prawdy związane ze starym przysłowiem ,,Kto się czubi, ten się lubi”. Bohaterowie są przecudowni i pokochałam ich od samego początku. Nico i Lizzy to para, która spowoduje, że na nowo uwierzysz w siłę miłości. Co do fabuły to chyba nie muszę Ci mówić, że wciągnęła mnie niczym budyń łyżkę. Pokazująca, że warto dać starej miłości drugą szansę. Jeśli miałabym ją porównać do innej książki były by to ,,Perswazje” Austen, bo tak jak i tam bohaterowie rozstają się ze sobą ze względu na pewne okoliczności i opinię inni.  Fenomenalna, wspaniała,  cudowna ,a przede wszystkim piękna. Kocham autorkę za jej styl, który jest genialny. Jej książki są idealne na leczenie złości, smutku czy nudy. Dają nadzieję, że miłość nie umiera, tylko czeka na odpowiedni moment, by wyjść z zakurzonego kufra. Z niecierpliwością będę oczekiwać kolejnych tomów tej wspaniałej serii, która wiem, że podbije serca wielu czytelniczek. Jeśli jeszcze jej nie czytałaś lub nie znasz to koniecznie musisz nadrobić te zaległości , bo będziesz później żałować. I jeśli miałabym porównać tom 1 do 2 to według mnie, ten jest o stopień wyżej niż poprzedni. Nie wiem, jak autorka to robi ale ja już z niecierpliwością czekam na kolejny tom z serii o Miejskich Singielkach, bo wiem, że znów zostanę obdarowana przepyszną, słodką, a przede wszystkim mądrą książką.

KOMU POLECAM?  Wszystkim kobietom, bez wyjątku.

💖 Za egzemplarz i możliwość przeczytania tak wspaniałej historii o miłości, dziękuję wydawnictwu💖 :


16 komentarzy:

  1. Przy jesiennej aurze będzie jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ta książka jest odpowiednia według mnie na każdą porę :)

      Buziaczki :*

      Usuń
  2. Kolejna recenzja zachęca mnie do tego by ją przeczytać :) Coraz bardziej mam na tą książkę ochotę! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie ją przeczytaj, bo jest fenomenalna <3 Będę czekać kochana na Twoją opinię :*

      Pozdrawiam Cię cieplutko :*

      Usuń
  3. Powieść wydaje się odpowiednia na tę porę roku. Choć uwielbiam kryminały, to dobrze jest czasem poczytać odprężającą literaturę kobiecą. ;)

    https://introvert-with-passions.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj tak ja również kocham kryminały ale kiedy przez cały rok czytałam tylko je, nagle okazało się, że już mnie troszkę nudzą, są podobne do siebie itd Dlatego postanowiłam nie ograniczać się i dzięki temu poznaje znakomite historie, ukryte w książkach i gatunkach literackich, które gdzieś tam schowałam na pewnym etapie swojego życia do szafy. Polecam Ci z całego serca ten tom i dziękuję za odwiedziny :*

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Chętnie przeczytam tę książkę i poprzednią część również. Myślę, że i ja będę zadowolona z lektury. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana gwarantuje Ci, że zakochasz się tak jak ja w twórczości Pani Reid 💖

      Pozdrawiam i buziaczki :*

      Usuń
  5. Muszę jeszcze nadrobić pierwszy tom, ale obiecuję że to zrobię i przeczytam również ten. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana 3mam Cię za słowo 😘 Uwierz mi to świetna seria choć ten tom według mnie jest lepszy niż 1 ale to chyba ze względu na to, że kocham Austen , a tu mamy podobieństwo do jednej z jej książek ;)
      Pozdrawiam i ślę buziaczki :*

      Usuń
  6. W najbliższym czasie na pewno przeczytam. Bardzo lubię takie historie :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super , bardzo się cieszę i daj znać, czy Tobie też skradła serce ;)

      Pozdrawiam Cię cieplutko :*

      Usuń
  7. Nie znam autorki, nie znam też tej książki, ale opis brzmi całkiem ciekawie... Może po nią sięgnę, ale najpierw przeczytam pierwszy tom ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka w tak wspaniały sposób napisała tę serię, że nie ma znaczenia w jakiej kolejności będziesz ją czytać. Czy zaczniesz od 2 czy 1 tomu :) Bowiem książki łączy tylko to, że bohaterki tej serii są przyjaciółkami. Cieszę się, że chcesz sięgnąć po te książki, bo uwierz mi są genialne i spędzisz z nimi miło czas.
      Bardzo Ci dziękuję, że mnie odwiedziłaś. Buziaczki :*

      Usuń
  8. Witaj ponownie. Nie znam autorki, ale myślę, że przzy okazji warto ją poznać. Dziękuję za recenzję. Zapraszam do siebie... Pozdrawiam http://ukatji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci , bo jest genialna i uwierz spędzisz z nią wspaniałe h :) Dziękuję za odwiedziny buziaczki dla Ciebie :*

      Usuń