wtorek, 16 kwietnia 2019

BAJKI, BAJECZKI - POMYSŁ NA PREZENT








Tytuł: Bajki I Bajeczki
Autor: Iza Sagasz
Ilość stron: 32
Wydawnictwo: WasPos
Okładka:  miękka

SŁOWA KLUCZE:  wierszyki o zwierzątkach, magicznych istotach oraz przedmiotach


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

Jedenaście bajeczek dla najmłodszych dzieci to spotkanie z niezwykłymi bohaterami dziecięcego świta. Ciekawe i pełne humoru historyjki są zaproszeniem dla rodzinnego czytania.

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

Książka jest formatu  zeszytowego. Cieniutka z lakierowaną okładką. Strony są kolorowe i kredowe. Na każdej kartce znajdują się prześliczne , kolorowe ilustracje. Czcionka jest duża, przejrzysta co ułatwia czytanie samym dzieciom. Brak spisu treści, co przy takiej mini antologii przynajmniej mi brakowało.  Całość wydania oceniam na: 5



OPINIA:  Zajączek już tuż tuż, a niektórzy z Was może jeszcze szukają prezentów dla milusińskich. Dlatego dziś pragnę przedstawiać Ci ciekawą propozycję dla najmłodszych. Nie będzie to długa recenzja, bowiem książeczka jest cieniutka. Zawiera 11 wierszowanych bajeczek. Jednak pragnę  zwrócić Twoją uwagę właśnie na te pozycję, bo według mnie jest to bardzo ciekawa propozycja dla dzieci.

Jak wspomniałam mamy tutaj do czynienia z taką mini antologią wierszykowych bajek. Autorka zaprasza najmłodszych do świata zwierząt, istot znanych z baśni, by przybliżyć im życie, świat oraz drobne problemy, z którymi nasi wierszowi bohaterowie pokażą, jak sobie z nimi poradzić.

Moimi ulubionymi wierszykami był ,, Duszek” i ,, Kot i noc”. W genialny sposób autorka przybliża nam życie kota. Jego nawyki i upodobania. Natomiast wierszyk, którego bohaterem jest tytułowy Duszek, zwraca uwagę na problem strachu. Pokusiłabym się nawet o stwierdzenie, że przedstawia także problem inności i reakcje ludzi. Jednak nie chcę się posuwać do nadinterpretacji. Chcę jedynie Ci pokazać, że niektóre bajeczki mogą mieć tzw  głębsze dno i warto pokusić się na jego zbadanie i rozmowę z dzieckiem.



CZY WARTO SCHRUPAĆ?- czyli podsumowanie :

Według mnie jest to genialna propozycja dla dzieci, które rozpoczynają naukę czytania. Duże litery, krótkie rymowane bajki są idealnym sposobem na rozpoczęcie nauki. Dodatkowo autorka zawarła bardzo ciekawe problemy takie jak samotność, strach, waśnie, opieka nad zwierzętami. Pokazując maluchom w sposób krótki, prosty  ich rozwiązania. Przez to, że książka jest cieniutka dla mnie jest to kolejny atut w szczególności jeśli jesteś rodzicem. Bowiem można ją włożyć do torebki, wziąć ze sobą na wakacje by czytać dziecku na dobranoc, czy w czasie podróży zabić nudę. Zajmuje mało miejsca, nic nie waży, a posiada w sobie parę  mądrości. Uważam że jest to ciekawa propozycja dla najmłodszym czytelników i świetna alternatywa na wspólne spędzanie czasu oraz naukę, a dodatkowo bardzo fajny prezent od Zajączka :)

KOMU POLECAM? Wiadomo, adresatem są najmłodsi, dlatego polecam ją rodzicom, którzy posiadają takie małe szkraby J

💖 Za egzemplarz bardzo dziękuję💖


21 komentarzy:

  1. Na pewno maluchy będą zachwycone. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, a przede wszystkim rodzice ;)

      Usuń
    2. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

      Usuń
  2. Ładna książeczka, myślę że każde dziecko byłoby zadowolone z takiego prezentu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę w szczególności, że ilustracje są przepiękne 😍

      Usuń
  3. Od dawna umiem czytać i nie jestem dzieckiem ale przeczytałabym xDJestem dziecinna? xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ skąd 😘 muszę przyznać, że sam z zainteresowaniem przewracałam każdą stronę. Myślę, że to ze względu na przepiękne ilustracje, które idealnie oddają treść czytanego wiersza ;)

      Usuń
    2. Oprawa graficzna musi uzupełniać tresć :)

      Usuń
    3. Dokładnie, a jak jest piękna to już w ogóle 😍

      Usuń
  4. Ciekawa publikacja, rozglądnę się za nią!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę Agnieszko, że Cię nią zainteresowałam. Uważam, że to świetna pozycja o której powinno być troszkę głośniej :)

      Usuń
  5. Lubię takie książki. Podoba mi się w niej też to, że jest odpowiednia dla dzieci, które uczą się czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodajmy do tego przepiękne ilustracje i ja jako już dorosły czytelnik z zaciekawieniem obracałam każdą następną stronę. To mogę tylko sobie wyobrazić dzieci jak one będą czytać i co przeżywać:)

      Usuń
  6. A ja się tylko zastanawiam czy kilkuletni maluch takie drugie dno w ogóle zauważy i czy nie jest zabieg tylko dla rodziców :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci są wzrokowcami i uwierz mi zwracają uwagę na wszystko :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. też mi się bardzo podobają :) Dziękuję za odwiedziny i komentarz :*

      Usuń