czwartek, 20 września 2018

KRĘGI






Tytuł:  Kręgi
Autor: Zbigniew Zborowski
Ilość stron: 478
Wydawnictwo:  Znak litera nova
Okładka: miękka

SŁOWA KLUCZE: morderstwo, charyzmatyczny detektyw, seryjny morderca, wstrząsająca sprawa.

Każda zbrodnia jest wstrząsająca, jednak niektóre sprawiają, że pamięta się o nich latami....

KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

W  warszawskim parku, leżą zwłoki 16 dziewczyny. Jej ciało jej zmasakrowane. Ma obcięte dłonie, a nagie ciało porzucone niczym szmaciana lalka, nosi ślady nie tylko gwałtu ale i duszenia, spętania i cierpienia. Jakby tego było mało sprawa jest bardzo podobna do tej, która miała miejsce 25 lat wcześniej. Zwyrodnialca schwytano, jednak czy dobrego? A  może mamy do czynienia z naśladowcą ?

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

Książka jest standardowego wymiaru A5. Miękka, matowa okładka niestety zostawia ślady palców i łapie wszystko. Czcionka jest bardzo przyjemna dla oka, a kartki są beżowe. Rozdziały podzielone są na daty, tak aby czytelnik nie pogubił się we fabule. Sama okładka jest utrzymana w kolorystyce czerni, brązów, żółci. Całość oceniam na: 5



OPINIA: ,, Kręgi” to drugi tom serii o Bartoszu Konieckim. Jednak na szczęście fakt, że nie znałam 1 tomu w ogóle nie przeszkadzał mi we fabule, bowiem cała książka skupia się na sprawie, która się toczy obecnie. Także już na wstępie mogę Ci powiedzieć, że możesz ją czytać, bez znajomości poprzedniej części. No dobra ale co o niej sądzę ?

  Zacznę od tego, ze fabuła biegnie dwutorowo. Mamy rok 1992 i obecne czasy. Ta sama zbrodnia, tylko  inne środki szukania sprawcy. Od samego początku byłam wciągnięta w sprawę, która wstrząsa czytelnikiem. Kibicowałam śledczym w odkryciu  i złapaniu sprawcy, tak bestialskiego traktowania dzieci. Denerwowałam się nie mogąc doczekać się finału.

Co do bohaterów są bardzo charyzmatyczni, w szczególności Koniecki. Były policjant, teraz detektyw, nie cofnie się przed niczym, dopóki nie rozwiąże tej sprawy.  I uwierz mi daleko mu do dedukcji, czy do tradycyjnych detektywów. Bartosz to bardzo współczesny detektyw, który czyta wycinki gazet, stare akta. Jest bardzo bystry i po samym miejscu zbrodni wie mniej więcej z kim ma do czynienia.

Nie opiszę Ci pozostałych bohaterów, bo musiałabym zdradzić za wiele, a tego nie chce. Mogę tylko dodać , że mamy tutaj intrygi, mafię i inne różne typy z pod ciemnej chmury. Wszyscy są bardzo dobrze przedstawieni i wzbudzają skrajne emocje. Nie wiem jak Ty ale ja uwielbiam, kiedy postaci wywołują u mnie różne doznania. Od lęku po przez uwielbienie i irytację.



PODSUMOWUJĄC: Książka ,, Kręgi” to świetny polski kryminał. We wspaniały sposób tworzy klimat grozy, gangsterski, a przede wszystkim mroczny i wyzuty z jakichkolwiek wartości moralnych.  Powieść ta według mnie świetnie pokazuje pracę policji, która dostaje takie sprawy. Aż ma się takie wewnętrzne przekonanie że to się stało naprawdę, a autor tylko to wszystko spisał. Bohaterowie są z krwi i kości.  Są inteligentni i świetnie wykreowani. Historia do samego początku aż do końca trzyma czytelnika w zachwycie i zaciekawieniu. Potoczny język ułatwia nam szybkie i lekkie czytanie. Choć niech Cię to nie zwiedzie, bo książka ta jest istną ostrą papryką. ,, Kręgi” mnie zaskoczyły pozytywnie swym dopracowaniem, klimatem, jaki stworzył pan Zbigniew.  Nie ma się do czego przyczepić. Pozostaje mi więc powiedzieć tylko, czytaj , bo jest to istna fontanna pysznej, kryminalnej czekolady, która wciągnie Cię do reszty.

KOMU POLECAM? Wszystkim fanom kryminałów, akcji i sensacji.

💖Za egzemplarz i wspaniałą rozrywkę, dziękuję wydawnictwu💖:





18 komentarzy:

  1. Mam w planach lektura tej książki, ale raczej wolałabym zacząć od pierwszego tomu. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kochana uważam że nie trzeba w ogóle czytać pierwszego tomu. Jednak jestem tak zachwycona stylem autora, że jestem ciekawa tego 1 tomu. Ciekawe czy będzie tak samo dobry jak ten ? 🤔

      Usuń
  2. Lubie książki z tego gatunki, a Twój opis fabuły bardzo mnie zaciekawił i trochę wstrząsnął moją wyobraźnią aż za bardzo...
    Niemniej zachęciłaś! Ja mam ochotę dopisać ją do mojej listy i kiedyś przeczytać :) To te robię póki co!

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana bardzo się cieszę 😘 Książka jest zajebista !! I działa bardzo mocno na wyobraźnię ;)

      Usuń
  3. Podzielam zdanie :) Mnie książka również bardzo się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę pozytywnych opinii o tej książce czytałam i bardzo mnie ona kusi. Chętnie przeczytam tę powieść i poprzednią część również. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana czytaj, bo warto. Też jestem bardzo ciekawa pierwszej części. Oby była tak samo znakomita jak ta ;)

      Usuń
  5. Chętnie przeczytam w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, że spróbujesz poznać tę historię, która jest wstrząsająca i bardzo prawdopodobna ...

      Usuń
  6. Mam tę książkę już na oku, a po przeczytaniu Twojej recenzji mam na nią jeszcze większy apetyt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę że narobiłam Ci smaka na tą pozycję. Sama się przekonasz, jak dobra ona jest ;)

      Usuń
  7. Oj jak czasem przyjemnie sięgnąć po soczysty kryminał. Mam wrażenie, że sięgając po ten, nie zawiodę się. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj kochana nie zawiedziesz, gwarantuje Ci, że będziesz przez jakiś czas po jej lekturze jeszcze się nią delektować ;)

      Usuń
  8. Zdecydowanie należe do fanów krymianłow :)

    OdpowiedzUsuń