piątek, 24 lipca 2020

PODRÓŻ NIEŚLUBNA








Tytuł:Podróż nieślubna
Autor:  Christina Lauren
Ilość stron:330
Wydawnictwo: Poradnia K
Okładka:  miękka
SŁOWA KLUCZE:komedia, podróż, miłość, przygody, wakacje


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

 Co się może zdarzyć, kiedy dwójka zaprzysiężonych wrogów wybiera się w podróż życia, która miała być miesiącem miodowym kogoś innego? Wszystkie znaki na ziemi i na niebie wskazują, że poleje się krew. Tymczasem udawana para nowożeńców odkrywa, że nie są już do siebie tak nieprzyjaźnie nastawieni. Zgadzają się zawrzeć tymczasowy rozejm. Co będzie dalej – flirt, seks, a może… miłość?

Olive przyzwyczaiła się do swojego pecha: w końcu towarzyszy jej całe życie. Tymczasem Ami, jej siostra bliźniaczka, to wieczna farciara, której wszystko się udaje. Nawet darmowe przyjęcie weselne. Ale do czasu. Wesele Ami zamienia się w koszmar, gdy goście, jeden po drugim, opuszczają przyjęcie z powodu zatrucia pokarmowego. Nieszczęście ominęło Olive oraz Ethana, drużbę i brata pana młodego, którego Olive nie znosi. Gdy okazuje się, że z powodu niedyspozycji nowożeńców do wzięcia jest podróż poślubna na Hawaje, oboje decydują się udawać zakochanych…

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

Książka prezentuje przepięknie egzotycznie. Jest standardowego formatu A5. Okładka jest matowa z lakierowanymi elementami liści, kwiatów, napisów. Utrzymana jest w kolorystyce cytrynowej żółci, zieleni, czerwieni, pomarańczu, niebieskości oraz czerni. Już sama oprawa jest tak egzotyczna i przede wszystkim wakacyjna, że miałam od razu takie pozytywne nastawienie co do niej. W środku mamy rozdziały pogrubione i ponumerowane. Czcionka jest mała, ale czytelna. Strony są koloru beżowego. Jednego co mi zabrakło to przypisów na dole, gdyż kiedy bohaterka używa swoich ,, hiaszpańskich" słów cóż ja nie rozumiałam o co chodzi. Kartki są grubsze, a cała jest mimo objętości lekka. Całość wydania oceniam na: 5



OPINIA: Książka ,,Podróż nieślubna zwróciła moją uwagę ze względu na okładkę. Dla takiej sroki jak ja to mi wystarczyło by po nią sięgnąć. Nie czytałam opisu i specjalnie nie szukałam, bo chciałam podejść do niej wiesz tak bez żadnych uprzedzeń. Czy zatem warto skusić się na tę egzotyczną podróż? Jeśli Cię zaciekawiłam no to usiądź wygodnie, weź sobie coś do picia, jedzenia i słuchaj co mam Ci dziś do opowiedzenia.


Głównymi bohaterami tej powieści są Olive i Ethan. Są oni drużbami na weselu ich rodzeństwa, które się pobrało. Tych dwoje od samego początku się nie nawidzi. Nie wiedzieć dla czego? Dlatego każde ich spotkanie kończy się kłótnią. Nawet owe wesele ich nie powstrzymuje. Ze względu na pewne zdarzenie, nie zdradzę jakie, tych dwoje musi jechać w podróż poślubną zamiast młodej pary. I o ile dla tych dwoja jest to wymarzona okazja do spędzenia za darmo świetnych wakacji o tyle są zawiedzeni, że muszą udawać iż są małżeństwem by móc korzystać z atrakcji miejsca, w które wyruszyli. Olive to bardzo sympatyczna, pełna energii hiszpanka, która lubi jeść, bawić się i jest szczera aż do bólu. Co myśli to powie. Natomiast Ethan to przystojny, zrównoważony, inteligentny mężczyzna, który wydawać by się mogło gardzi Oli ze względu na jej zachowanie i brak klasy. Jednak ten wyjazd uzmysłowi im obojga, ze tak naprawdę nigdy nie poznali się bliżej a ich założenia o sobie wynikają z opinii innych ludzi. Jak to zmieni ich nastawienie i postrzeganie siebie nawzajem? Jakie wynikną z tego wszystkiego konsekwencje? Na te pytania odnajdziesz odpowiedzi w książce.  Wracając jeszcze do kreacji bohaterów to ujęło mnie to, że bohaterka każdą postać nawet te poboczną przedstawia jako byt indywidualny, który potrafi rozbawić, a zarazem zainteresować czytelnika. Są bardzo soczyści i słodcy jak melon.






Jeśli chodzi o samą fabułę, to powiem Ci, że nie da się od niej oderwać.Perypetie naszych głównych bohaterów są tak przezabawne, a przy tym tak realistyczne, że aż urocze.  Problem jaki poruszony został w tej powieści jest również ciekawy, bowiem pod analizę autorka wzięła łut szczęścia, a zarazem pecha. Olive jest przekonana, że urodziła się pod pechową gwiazdą i ma na to liczne dowody, za to jej siostra bliźniaczka wręcz odwrotnie, o czym świadczą jej liczne wygrane. Czy zatem można odwrócić swój los? I co zrobić by pozbyć się owego pecha? A może nigdy się go nie posiadało ? Do tego wszystkiego dodajmy moją ulubioną relację od nienawiści do miłości ( bez elementów erotycznych to spodoba się tym co nie lubią pikanterii) ale w wersji komediowej i już przepis na genialną, letnią pozycję masz.


CZY WARTO SCHRUPAĆ?- czyli podsumowanie :

Ta książka to danie, którym szczyci się nasza główna bohaterka tej powieści, a mianowicie arroz con pollo.  A więc zaczynajmy. Głównym składnikiem czyli podsmażonymi udkami z kurczaka są bohaterowie. Fenomenalnie wykreowani, różnorodni, z masą wad. Ethan to zarozumiały buc, który z czasem ukazuje swoją drugą stronę. Olive to bardzo emocjonalna, żywiołowa, prawdomówna  hiszpanka, która ma w życiu pecha lub po prostu jest pesymistką, która nie widzi pewnych rzeczy kolorowo, ale to już samodzielnie odkryjesz o co chodzi. Przezabawni, sympatyczni, potrafią oboje skraść czytelnicze serduszka.  Bulionem jest sama fabuła, która ma swój egzotyczny klimat, którego akcja dzieje się na wakacjach. Ryżem są dla mnie wszystkie te sytuacje i dialogi, które są komiczne i nie raz wywołały salwy śmiechu. Pomidor, marchewka, groszek, papryka, czosnek razem podsmażone to motyw relacji hate to love, który jest tutaj znakomicie ukazany i bardzo realistycznie. Przyprawami czyli kurkumą, solą, pieprzem, bazylią i tymiankiem jest dla mnie motyw refleksyjno filozoficzny podjęty w tej książce, a mianowicie: czym jest szczęście?  Czy na prawdę można urodzić się jako pechowiec, czy to my mamy moc sprawczą, która spowoduje, że za pomocą naszych licznych działań owy pech uleci niczym piórko na wietrze..  Zatem czy polecam schrupać tę powieść? Powiem tak smakuje wybornie. Czyta się ją lekko i szybko, a mimo to pozostaje z czytelnikiem na dłuższy czas. Polecam ją skosztować. Będzie wielu osobom smakować.


KOMU POLECAM?Wszystkim miłośnikom literatury lekkiej , fanom komedii romantycznych.

Za egzemplarz i ogromną dawkę humoru dziękuję :





41 komentarzy:

  1. Czytam o tej książce same pozytywne opinie, więc też chcę ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę, a ja właśnie czegoś takiego lekkiego i pozytywnego szukam na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to kochana koniecznie musisz przeczytać tę powieść

      Usuń
  3. Czytałam i mega się przy tym bawiłam! Humor idealnie trafiał w moje zapotrzebowania, a bohaterowie od razu skradli moje serce, mimo ogromnej przewidywalności niektórych wydarzeń. Zamierzam wrócić jeszcze do książki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiadomo przy komediach romantycznych wiadomo co i jak się skończy jednak mimo to tak jak mówisz książka dostarcza ogromnej rozrywki, że z uśmiechem na twarzy czytasz o dalszych ich perypetiach :)

      Usuń
  4. Ostatnio coraz częściej czytam o tej książce i chyba po nią sięgnę. Skoro nie można oderwać się od fabuły.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo ja z początku się wzbraniałam bo już zaczynam mieć pomalutku dość komedii romantycznych, jednak ta plasuje się bardzo wysoko na obecny czas ;)

      Usuń
  5. Oj to chyba nie będzie książka dla mnie, ale dobrze było przeczytać Twoją recenzję bo teraz już wiem, że mi nie przypadnie do gustu ;)

    Zapraszam: http://czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No rozumiem, nie każdy lubi ten gatunek. Ja lubię po niego sięgać właśnie latem. Dostarcza dużo rozrywki, jest lekka i przyjemna :)

      Usuń
  6. Genialna recenzja! Muszę przyznać, że nie spodziewałam się, że będzie to tak dobra lektura :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ! Trochę podchodziłam do niej z rezerwą w szczególności, że dość głośnio się o niej zrobiło, a ja wtedy podchodzę do takich książek jak do jeża... ostrożnie ale chce cię dotknąć ;D

      Usuń
  7. Czytałam już o tej książce i zaskoczył mnie pomysł na fabułę. Muszę przyznać, że nietypowy. Sama książka wydaje się czytadłem, ale takim na poziomie nawet, więc jest szansa, że sięgnę kiedyś, gdy będę miała chęć przeczytać coś lżejszego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie Ci ją polecam. Myślę, że trafi w Twój gust czytelniczy. Próbuj, bo uważam że ci się spodoba :)

      Usuń
  8. Bardzo chętnie bliżej się z nią zapoznam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, warto. Jeśli lubisz komedie romantyczne, ale takie przy których śmiejesz się głośno trzymając za brzuch- to jest to idealny tytuł dla Ciebie na lato :)

      Usuń
  9. Chętnie schrupię tę książkę, może nawet uda mi się to na urlopie, który zaczynam niebawem ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie szukam czegoś lekkiego, romantycznego, zabawnego, relaksującego.
    Wiadomości o pandemii mnie przytłaczają i muszę od tego odpocząć.
    Bardzo ciekawie napisałaś recenzję, a książka będzie z wielką przyjemnością schrupana.
    Pozdrawiam :-)
    Irena-Hooltaye w podróży

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo jest zabawna i na pewno pozwoli Ci zapomnieć o pandemii i innych troskach. Idealna na leżak i coś mocniejszego do picia ;)

      Usuń
  11. Jawi mi się to trochę jak typowy, żeby nie powiedzieć sztampowy schemat z harlekina, on i ona, zmuszeni by spędzić razem czas, nienawidzą się, w końcu zaczynają się kochać... Nie mam nic przeciwko, bo nawet w takim układzie książka może być dobra i mimo wszystko niesztampowa, zależy jak została napisana, nie za bardzo dla mnie, ale jakbym miała pod ręką to bym się na nią nie obraziła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co ona odbiega od halekinów i erotyków i to totalnie. Myślę, że ze względu na to, że nie ma tu miłości od pierwszego wejrzenia, a ich śmieszne perypetie są jakby z życia wzięte, bo mogę sobie wyobrazić, że takie dialogi lub sytuacje mogą mieć miejsce nawet na ulicy. I chyba to mnie też tak ujęło w tej książce :)

      Usuń
  12. Twoja recenzja jak zwykle jest oryginalna i bardzo ciekawa. Ale...książka z pewnością nie dla mnie...Polecę ją za to koleżance .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię i się nie przejmuj ;) Koleżance się spodoba, jeśli lubi lekkie komedie romantyczne :)

      Usuń
  13. To jak nic książkia jest dla mnie :) zaczynam powoli wracac do zeczywistosci to dopisze ja sobie do mojej juz bardzo długiej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Proszę bardzo coś dla mnie, jeżeli jest to tak lekkie i zabawne to sięgnę po to z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka właśnie jest, a obiecuję, że popłaczesz się ze śmiechu, bo serio te dialogi i sytuacje są przekomiczne. Idealna pozycja na poprawę nastroju lub relaks :)

      Usuń
  15. Kolejna książka dla mnie. Ostatnio (czytaj: od kilkunastu miesięcy...) nie mam ani czasu, ani siły na poważniejsze lektury. Zresztą lato jest od tego, żeby było lekko i przyjemnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ta zdecydowanie przełamie barierę nie czytania. Ona jest dobra na wszystko :)

      Usuń
  16. O proszę, książka w sam raz na wakacje 👍 czegoś takiego szukam, lekkiej, wciągającej lektury 🤔 dziękuję 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam doradzić Ci i mam nadzieję, że będziesz nią oczarowana :)

      Usuń
  17. Z ogromną przyjemnością czytam Twoje recenzje i podziwiam lekkość pióra, jednak książka zdecydowanie nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem czytasz inne gatunki literackie. Dziękuję za miłe słowa :*

      Usuń
  18. Mnie już na wstępie zaintrygował sam tytuł, a po przeczytaniu Twojej recenzji wiem, że jest to danie dla mnie, lubię takie smaki :) Chętnie się nimi podelektuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Twoje recenzje zawsze czytam z przyjemnością. Uwielbiam je! Natomiast co do ksiązki, to nie jestem pewna. Na pewno jest lekka i przyjemna, ale nie zawsze mam na takie ochotę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne rozumiem, też trzeba mieć tak zwany ,, czas" na taką literaturę :)

      Usuń
  20. Skoro smakuje tak wybornie, to muszę ja schrupać;-) A tak na poważnie, to za tydzień jadę na urlop i chętnie tej pozycji poszukam:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czyli książka idealna na teraz, kiedy są wakacje, urlopy, lekki letni czas...

    OdpowiedzUsuń