środa, 19 grudnia 2018

ANDROMEDA










Tytuł:  Andromeda
Autor:  Anna Kasiuk
Ilość stron: 316
Wydawnictwo:  Novae res
Okładka:  miękka

SŁOWA KLUCZE:  młodzież, szkoła, problemy, przeszłość, tajemnice, miłość, przyjaźń, śmierć


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

Judyta, inteligentna i piękna uczennica maturalnej klasy, ma wszelkie warunki ku temu, by błyszczeć w towarzystwie, a jednak uparcie trzyma się na uboczu. Napięcie wokół dziewczyny przybiera na sile, kiedy nauczycielka zadaje uczniom projekt, a Judyta ma go przygotować w parze z najprzystojniejszym uczniem, kapitanem drużyny koszykarskiej, z którym chodzi Ola. Bieg wydarzeń gwałtownie przyspiesza, gdy okazuje się , że Szymona i Judytę łączy o wiele więcej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać- namiętność, przeszłość i związane z nią tajemnice..

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

Książka jest standardowych wymiarów a5. Matowa okładka nie zostawia odcisków palców. Posiada skrzydełka, a na okładce widnieje twarz dziewczyny. Czcionka jest przyjemna dla oka, a kartki są grube o beżowym kolorze. Rozdziały są ponumerowane, a przypisy wyjaśniają nam z jakiego źródła pochodzi  dany cytat. Nie ma spisu treści, ani żadnych ozdobników. Całość oceniam na : 5



OPINIA: Książka ,, Andromeda” już samym swym tytułem przykuła moją uwagę.  Co było dalej ? I czy powieść okazała się być tak samo interesująca jak jej tytuł? Zaraz się wszystkiego dowiesz.

 Główną bohaterką jest Judyta. To bardzo charyzmatyczna postać i polubiłam ją od samego początku. Jest zadziorna, pyskata, a z drugiej strony stroni od innych ludzi. Czytelnik wie co jest powodem jej zachowania. I nie jest to trudny wiek. Widać, że dziewczyna z jednej strony chce być bardziej towarzyska, ale boi się by nie zboczyć z ustalonego kursu.  Jej kreacja i aspekt psychologiczny dopięte są do ostatniego  guzika.  I choć dziewczyna ma przyjaciółkę, z którą spędza swój czas wolny to z pomoc przychodzi do niej chłopak, który jest jej totalnym przeciwieństwem. Jednak o nim będzie za chwilkę. Dziewczyna jest bardzo dobrym człowiekiem i wrażliwym. Jest wolontariuszką w schronisku dla zwierząt, oraz pomaga w domu starości opiekować się tamtejszymi osobami. Zaprzyjaźnia się z pewną babcią Eleonorą, która staje się dla niej bardzo ważną i bliską osobą. To ona zna prawdziwe oblicze dziewczyny, które skrywa przed światem.

 Szymon to taki typowy nastoletni chłopak, który jest ,, chodzącym ideałem”.  Jest chłopakiem równie popularnej dziewczyny jak on. Wysportowany, mądry i spokojny chłopak, czuje dziwne przyciąganie względem ekscentrycznej dziewczyny z klasy. Wspólne zadanie domowe zbliża ich do siebie bardzo, choć są tak różni. Ich miłość niczym drożdże szybko rośnie, sprowadzając przy okazji różne nieszczęścia, kłótnie i problemy.

 Co do fabuły jest ona jak najbardziej poprowadzona bardzo ciekawie. Sprawi iż będziesz miała problem z oderwaniem się od  lektury. Dialogi oraz problemy z jakimi musi radzić sobie Judyta są jak najbardziej rzeczywiste i bliskie nam. Jej zmagania z przeszłością oraz problemy psychologiczne były  fenomenalnie zilustrowane na kartach powieści.  Co do bohaterów to serce skradła mi o dziwo właśnie główna bohaterka, która mogłaby zostać przyjaciółką nie jednej z nas.  Szymon jako partner naszej bohaterki wypada troszkę słabo ale to moja opinia. Może młodszym czytelniczką przypadnie bardziej do gustu.



PODSUMOWUJĄC: Książka ,, Andromeda” to bardzo ciekawa i interesująca historia, która potrafi wciągnąć czytelnika od pierwszych stron. Jej mocnymi stronami są elementy psychologii, problemy z jakimi zmaga się Judyta są znane nam z życia codziennego.  Kreacja głównej bohaterki jak wspominałam jest świetna.  Dziewczyna ma charyzmę i zrywa ze standardem szarej myszki. Język jest kolokwialny i lekki, co sprawi, że połkniesz tę książkę jak tabletkę.   Dlaczego warto ją schrupać?  Myślę , że główny problem tej książki żałoba i pogodzenie się ze stratą najbliższej osoby został znakomicie przedstawiony i to właśnie dla niego oraz głównej bohaterki warto schrupać tę powieść. Młodzież oraz ich niektóre problemy mogą się wyjadaczom książek wydać banalnymi wręcz dziecinnymi, aczkolwiek nie są one najważniejsze. Dlatego będę kusiła każdego z Was na zapoznanie się z tą książką niezależnie od wieku.

KOMU POLECAM?  Wszystkim tym, którzy lubią romanse i gatunek New adult;)

💖 Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu oraz portalowi 💖 :




24 komentarze:

  1. Ciekawa fabuła, świetna kreacja bohaterki oraz elementy psychologia, i to to, co lubię, więc na pewno będę chciała przeczytać się ten tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to Twoje klimaty ;) zaufaj mi i czytaj ją 😘💖

      Usuń
  2. Słyszałam już wcześniej o tej powieści, nawet wpisałam ją na moją listę książek, które chcę przeczytać, ale jakoś nie miałam okazji po nią sięgnąć... Może kiedyś ją przeczytam, bo jak na ten moment to mam wiele ciekawych książek na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ta bolączka, którą teraz przeczytać to jest najgorsze, kiedy na stosie masz same super tytuły. Polecam Ci tę pozycję, bo to świetne New adult.

      Usuń
  3. Również słyszałam wcześniej o tej książce i mam ją w planach :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. O książce wcześniej nie słyszałam, ale muszę przyznać, że mnie zaciekawiła ^^ Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i oczywiście polecam, bo jest utrzymywana na wysokim poziomie. Spokojnie może stać obok zagranicznych tytułów ;)

      Usuń
  5. Teraz mam za dużo innych książek do czytania, ale za jakiś czas chciałabym przeczytać tę powieść. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana nawet mi nie mów, jak ja patrzę na mój stos to mam oczy, jak 5 zł . Jednak jeśli znajdziesz czas to polecam, bo warto 😘

      Usuń
  6. Nie wiem dlaczego, ale mam uraz do książek wypuszczanych przez Novae Res. Być może zapisze sobie tę książkę na później bo brzmi ciekawie, ale czy kiedyś faktycznie po nią sięgnę... nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też by mnie w tym przypadku zaciekawił najbardziej tytuł :D
    Pozdrawiam Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że na szczęście w tym przypadku się nie zawiodłam, bowiem ciekawy tytuł dorównał jeszcze bardziej intrygującemu środkowi ;)

      Usuń
  8. Novae Res bardzo lubię, ale ostatnio z tymi ich ksiązkami różnie trafiam, Andromedę polecasz, no cóż, możę dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bierz ją z zamkniętymi oczami. Nie pożałujesz, zaufaj mi. Jest świetna 💖

      Usuń
  9. Fantasy? Uwielbiam całym sercem? New Adult? - A jakze! Hmm to może być coś dla mnie :) Zapisuję tytuł w "Must read" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę kochana 😘💖 Spodoba Ci się i wciągnie bardzo szybko. To świetne New Adult , które spokojnie może konkurować z zagranicznymi tytułami.

      Usuń
  10. Skojarzyło mi się z piosenką Edyty Górniak :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo kurczę faktycznie 😍 noo powiem Ci idealnie się wpisuje w tę pozycję

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. No właśnie :) na szczęście nie tylko tytuł jest intrygujący ale i środek 💖 Dziękuję za odwiedziny i komentarz 😘

      Usuń