sobota, 29 lutego 2020

WŁADCY CZASU







Tytuł:Władcy czasu
Autor: 
Ilość stron: 506
Seria: Trylogia Białego miasta
Wydawnictwo: Muza
Okładka:  miękka
SŁOWA KLUCZE: kryminał,historia,miłość, zabójstwo, średniowieczne


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

 Vitoria, rok 2019. Nieznany autor, ukrywający się pod pseudonimem Diego Veilzaz, publikuje powieść historyczną Władcy czasu. Jej akcja osadzona jest w średniowiecznej Vitorii, powieść natychmiast podobija serca czytelników.

Vitoria, rok 1192. Legendarny hrabia don Vela po dwóch latach nieobecności powraca z niebezpiecznej misji, jaką powierzył mu król Nawarry Sancho IV Mądry. Ze zdumieniem odkrywa, że jego własny brat poślubił jego narzeczoną, inteligentną i ambitną hrabiankę Onnecę de Maestu.

Kraken – musi rozwiązać zagadkę zabójstw popełnianych zgodnie ze średniowiecznym modus operandi. Wiadomo, że sprawca imituje morderstwa opisane w powieści.  Dowie się również, że powieść Władcy czasu ma wiele wspólnego z jego własną przeszłością. To odkrycie zmieni życie jego i jego rodziny.

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

 Ze względu na to, że mam egzemplarz recenzencki to nie wiem na ile różni się on od finalnej wersji. Dlatego z przymrużeniem oka podejdź do tej kwestii.

Książka jest standardowego wymiaru A5. Okładka utrzymana jest w kolorystyce czerni, bieli i fuksji. U mnie okładka jest matowa i nie zostawia odcisków palców. Krajobraz w tle jest przepiękny, a posesja w tle i kobiece ręce trzymające świeczkę wprowadzają niepokój. Jej kartki są u mnie koloru beżowego, a czcionka bardzo przyjemna dla oka. W tyle jest spis treści, a każdy rozdział jest ponumerowany, dzięki czemu retrospekcja nie jest tutaj problemem. Na dole są przypisy wyjaśniające terminologię. We finalnym egzemplarzu mogą być skrzydełka i piękna wklejka. Całość mimo, że ja mam egzemplarz recenzencki oceniam wysoko : 5



OPINIA: Książka ,,Władcy czasu" to tom, który zamyka nam serię o przygodach Krakena i małym miasteczku, gdzie seryjni mordercy chodzą sobie swobodnie z torbą na zakupy. Jak wypada ostatnia i wieńcząca całą historię  powieść?  Od razu  mówię : nie będzie spojlerów więc spokojnie nawet jeśli nie czytałaś poprzednich tomów to spokojnie możesz przeczytać tę recenzję. Jeśli jesteś ciekaw co mam o niej do powiedzenia  ,  to weź sobie coś do picia, jedzenia, siadaj i słuchaj.

Kraken nasz główny bohater po wydarzeniach z poprzedniego tomu, na szczęście doszedł do siebie. Widać, że jego rodzinne życie również się jakoś poukładało, jednak owa sielankowość i tzw cisza przed burzą długo nie trwała. Nadciągnął bowiem tajfun, który nie ma skrupułów ani żadnych ograniczeń. Wzorując się na średniowiecznych karach, torturach zabija po kolei swoje ofiary. I nie byłoby to aż tak wstrząsające gdyby nie fakt, że owy złol popełnia je według schematu. Jakiego zapytasz? A no według książki, którą przeczytał Kraken i go notabene jako profilera zachwyciła, a mianowicie ,, Władcy czasu" I w tym momencie pojawia się co raz więcej pytań niż odpowiedzi.  Jako wspaniały profiler nasz bohater ma pełno pracy, bowiem jeśli nasz sprawca choruje na jakąś psychiczną przypadłość np dwubiegunowość, to ciężko będzie udowodnić mu cokolwiek, a może  jest tak inteligentny, że woli poświęcić niewinną osobę zwalając na nią całą winę ?  Ja uwielbiam Krakena za ten jego upór, odwagę i walkę ze panoszącym się złem i choć wydawać by się mogło, że jest na straconej pozycji to on zawsze znajdzie jakieś wyjście z sytuacji. To taka postać, której kibicujesz w jej potyczkach i trzymasz za nią kciuki. Dodatkowo jest on tak ludzki, że spokojnie może uchodzić za naszego kolegę z pracy.

Bohaterowie drugoplanowi są genialnie wykreowani. Nie brak im polotu i oryginalności. Każdy ma swoje pobudki, którymi się kieruję i wytypowanie kto jest przestępcą jest bardzo trudne, co jest ogromnym atutem nie tylko tej książki ale całej serii.



Co do samej fabuły, to muszę przyznać, że wciąga, zachwyca i wywołuje różne emocje. Czułam się jak popcorn, który podskakuje w garnku pod wpływem nagromadzonych wrażeń.  Połączenie dwóch jakby biegnących obok siebie wydarzeń, które łączy modus operandi było dla mnie czymś niesamowitym. Jedna bowiem fabuła dzieje się w średniowieczu i tam mamy jednego takiego prekursora  zawodu detektywistycznego, a druga to dzisiejsze czasy i nasze metody.I nie wiem, czy bardziej byłam zachwycona średniowieczem, czy współczesnością, bowiem obie historie są tak samo fascynujące.  Akcja goni akcję, a ja z każda kolejną stroną coraz wyżej podskakiwałam z wrażenia.I nie ma mowy byś się pogubiła w tych skokach czasowych, bowiem z pomocą przychodzą nam zatytułowane rozdziały, które opisują gdzie teraz biegną wydarzenia.  Tu także nie ma mowy o nudzie, a klimat średniowiecza ich zasady karania, życie codziennie jest tak genialnie opisane, że ja rozpływałam się niczym czekolada w dłoni. Dodatkowo zaskoczenie w formie kto jest złolem? jest nie do przewidzenia i za to właśnie kocham całą tę serię, bo choć zamieniasz się w detektywa to i tak autorka wystrychnie Cię na dudka. I jeszcze pokaże Ci figę z makiem. Uwielbiam takie zabawy.




CZY WARTO SCHRUPAĆ?- czyli podsumowanie :

,, Władcy czasu" to godnie podziwu zakończenie trylogii o Krakenie i Białym mieście. Wszystko tu zostało zapięte na ostatni guzik. I choćbym chciała się do czegoś przyczepić niczym typowy wrzód na zadku, to  serio musisz mi uwierzyć na słowo, że nie mam do czego. Fabuła choć zmienia się epoka to średniowiecze, to współczesność są tak świetnie wykreowane, że autorka w każdym z nich oddała ten charakterystyczny dla nich klimat, czy życie ludzi, powodując, że ja jako czytelniczka uwierzyłam w jej historię. Bohaterowie są tak realistyczni, pełni nie tylko zalet, ale i wad. Kreacja seryjnych morderców, czy aspekt psychologiczny to po porostu miód dla łakomczuszków. Tymi elementami byłam do tego stopnia zachwycona, że odkładałam wszystko na bok, bo nie mogłam o nich przestać czytać. Ja kocham Krakena  i jego przygody ze  złoczyńcami, które plasują się bardzo wysoko na mojej półce chwały.To idealny kryminał dla wybrednych. Tę książkę się nie chrupie, a połyka w całości, taka jest pyszna.


KOMU POLECAM?Osobom, które uwielbiają kryminały, motyw ze seryjnym mordercą, elementy historii.

Za egzemplarz i genialnie spędzone chwile  dziękuję wydawnictwu:




65 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze poprzednich części, ale całą trylogię mam w planach czytelniczych. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę ją czytać niedługo, recenzja bardzo przekonująca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ogromnie ciekawa tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam całą serię, jest genialna. Trzyma w napięciu i posiada znakomite postacie :)

      Usuń
    2. Zapomniałam dodać, że masz fajny zegarek noi te kwiaty <3 zazdroszczę.

      Usuń
  4. Czytałam dwa poprzednie tomu i dla mnie ta książka jest obowiązkową lekturą. Nawet napisałam już recenzję "Ciszy białego miasta" teraz tylko czeka na publikację. Cieszę się również jest dobra.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz zachwycona tym zakończeniem serii. To istna petarda. W takim razie czekam na Twoją opinię :)

      Usuń
  5. Czytałam ją już dość dawno temu i mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mamy podobne zdanie co do tej serii :)

      Usuń
  6. Coraz częściej widze tę serię.. czy to znak? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znak kochana, że musisz koniecznie po nią sięgnąć ;)

      Usuń
    2. Warto się skusić, uwierz mi

      Usuń
    3. To nie to ze nie wierzę ale po pierwsze nie wie mczy mam ochote a po drugie czy jest dostępna w bibliotece ;)

      Usuń
    4. Rozumiem. To genialna trylogia łącząca historię, kryminał i seryjni mordercy to zdecydowanie najlepszy element całej tej serii no i Kraken ;)

      Usuń
    5. Kraken kojarzy m isię z Piratami xD

      Usuń
    6. Nie mogę zdradzić Ci dlaczego ma takie przezwisko, ale fakt ma on związek z mitologią ;)

      Usuń
    7. Czas pokaże i biblioteka ;)

      Usuń
  7. Genialna i tyle. Nic więcej mówić nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kryminały, ale tej serii nie znam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino, to zdecydowanie jest to dla Ciebie seria. Tu jest wszystko co dobry kryminał powinien posiadać. Polecam Ci tę serię, bo wiem, że spodoba Ci się :)

      Usuń
  9. Mam w planach w najbliższej przyszłości. Mam tylko jeden dylemat: niby chcę wiedzieć, jak to się skończy, ale nie chcę kończyć czytania :P
    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem też tak mam z niektórymi seriami, że odkładam w czasie przeczytanie ostatniego tomu, bo nie chcę się rozstać ze światem, bohaterami lub po prostu boję, że autor spapra zakończenie. Tu zakończenie jest świetne, jednak tęsknota sprawia, że chce się od nowa zacząć czytać tę serię...

      Usuń
  10. Takie dopracowane i pełne emocji pozycje to ja lubię. I recenzja genialna. Chętnie sięgnę po nią ☺️

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie książki, ale przegapiłam dwie pierwsze jakoś nie miałam czasu chyba, muszę więc zacząc od początku, bo wydaje mi się, że wiele bym straciła czytając tylko ostatni tom, inna sprawa, że bardzo mnie zaciekawiłaś. A ten "złol" - bardzo mnie ciekawi już teraz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest najlepsza decyzja. Zobaczysz, wciągniesz się w ten świat i pokochasz bohaterów. To genialna seria, cóż więcej mam powiedzieć ;)

      Usuń
  12. jeżeli to opowieść z historią w tle, w dodatku emocjonująca i trzymająca w napięciu, to z chęcią przeczytam.
    Twoja recenzja bardzo dobra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, posiada elementy historyczne, które dodają całej książce niczym przyprawy, smaku. Polecam z całego serduszka ;)

      Usuń
  13. Chętnie zabiorę ją ze sobą w podróż.Kilka godzin zleci jak z bicza trzasną....

    OdpowiedzUsuń
  14. Zatem mogłaby mi się spodobać :) podoba mi się okładka tej książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka jest cudowna, to fakt, a co najważniejsze środek jej dorównuje :)

      Usuń
  15. No i co ja mam tu napisać :) uśmiecham się sama do siebie bo kryminały to nie mój konik ale jak widzę takie cudowne opisy i mnóstwo emocji przy tym to aż chce się po nią sięgnąć :) najbardziej podobało mi się że czułaś się jak "popkorn" rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi podskakiwałam jakby mi ktoś tyłek przypalał i myślę, ze tak właśnie może czuć się popcorn, tylko, że ten jest z każdej strony. Spróbuj tej serii, a nuż przekonasz się do kryminałów, szczególnie, że ten łączy w sobie jeszcze kilka gatunków :)

      Usuń
  16. Ostatnio kryminały to nie moja bajka, ale ten tak zachwalasz, że mam ochotę przeczytać. Lubię Twoje recenzje, są naprawdę oryginalne i zachęcające 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, uwierz mi, że ta seria jest fenomenalna i spodoba Ci się. Ma w sobie elementy historii, obyczajówki no i wiadomo kryminału. Daj jej szansę ;)

      Usuń
  17. Kolejna pozytywna recenzja tego cyklu. :) Muszę w końcu po nią sięgnąć, bo to moje klimaty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgaj kochana, bo warto. Przekonasz się jak ją schrupiesz, że miałam rację ;)

      Usuń
  18. Zaciekawiła mnie ta pozycja 😀 Hiszpańskie klimaty czyli zdecydowanie moje klimaty 😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, jak lubisz Hiszpanię to zdecydowanie jest to seria dla Ciebie :)

      Usuń
  19. Zapowiada się rewelacyjnie - w sam raz dla mnie. Jak zawsze świetna recenzja, zachęciła mnie na "maksa" :) Mam na nią wielka ochotę, ale najpierw poszukać poprzednich części :) dzięki, jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypadła Ci ona do gustu. Będziesz zachwycona tą serią :)

      Usuń
  20. Zapowiada się interesująco, choć to nie jest ten typ literatury do której często sięgam

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię serie opowieści, choć mało kiedy się zdarza, żeby wszystkie były tak samo dobre. Z miłą chęcią sięgnę po te książki. Twoja recenzja bardzo mnie zaciekawiła.Zacznę oczywiście czytanie od poczatku..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj każda część jeść dopracowana więc im dalej tym lepiej...

      Usuń
  22. Szukałam kryminału na prezent i myślę, że mam już "trzy" :-) Zapisuję na listę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie osoba obdarowana będzie nią zachwycona :)

      Usuń
  23. Kusisz. Nie znam jeszcze poprzednich części, więc mam sporo do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to koniecznie musisz ją nadrobić, bo warto ;)

      Usuń
  24. Ach, dzięki Ci dobra kobieto za tę cudowną recenzję! Uwielbiam tego typu książki, a Twoim słowom wierzę na słowo, więc oznacza to tylko jedno. Muszę to przeczytać! Wszystkie trzy części. Zatem zapisuję na listę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się kochana. Wierz, wierz, bo się nie zawiedziesz. To jest fenomenalna seria więc śmiało zamawiaj całość, bo wiem, że jak przeczytasz pierwszą, to będziesz chciała jak najszybciej sięgnąć po kolejną ;)

      Usuń
  25. Ja zawsze świetna recenzja. U mnie z czytaniem kiepsko, może mnie natchniesz i zmienię co nieco w moim życiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tak będzie wiesz, że Cię zmotywuję do czytania ;)

      Usuń
  26. Kobieto, ale dawno mnie tu nie było 🥰 aż miło wrócić! O książce wcześniej nie słyszałam, ale dopiszę do listy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się kochana, że mnie odwiedziłaś. Mam nadzieję, że częściej będziesz wpadać do mnie. Co do książki to polecam z całego serduszka :)

      Usuń
  27. Kraken to całkiem ciekawa osobowość
    Już mnie ujął

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Warto sięgnąć po tę serię nie tylko że względu na fabułę, ale właśnie dla bohaterów, którzy są genialne wykreowany 😊

      Usuń