czwartek, 18 października 2018

JEDNA CHWILA





Tytuł: Jedna chwila
Autor:  Anna Dąbrowska
Ilość stron: 280
Wydawnictwo:  Lira
Okładka:  miękka
SŁOWA KLUCZE:  miłość, tajemnica, trauma, trudne wybory, przyjaźń, przeszłość

Czasami najpiękniejsze opowieści rodzą się z przypadków.  ( str.102)

KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

Czy można być szczęśliwą w świecie, w którym wszystko, co się posiadało, było iluzją? Emilia postanawia zmienić swoje życie. Ucieka od narzeczonego, odwołuje ich ślub. Międzyczasie traci pracę. Wydawać by się mogło, że to istna katastrofa. Jednak gdy na horyzoncie pojawia się tajemniczy Matt, jej życie wywraca się do góry nogami. Zawiera z mężczyzną pewny układ, który jest fascynujący, a zarazem przerażający. Czy można zakochać się od pierwszego wejrzenia? Czy można zapomnieć o przeszłości? I ile tajemnic jesteśmy w stanie znieść? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi w niniejszej powieści.


POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

Książka jest w miękkiej lakierowanej okładce, bez skrzydełek. Utrzymana jest w kolorystyce beżu, pasteli mięty, różu.  Sam klimat okładki wskazuje na to, że będziemy mieli do czynienia z romansem. Kartki są beżowe, a czcionka bardzo przyjemna dla oka. Mamy ponumerowane rozdziały bez podtytułów oraz spis treści na końcu. Już teraz pragnę zaznaczyć, że to 1 tom trylogii. Całość oceniam na : 5



OPINIA: Na samym wstępie powiem Ci, że to moje pierwsze spotkanie z autorką.  Kiedy tylko przeczytałam fragment tej książki, pragnęłam jak najszybciej poznać ją bliżej. Co o niej sądzę ? I czy warto skosztować jej ? O tym dowiesz się już za moment.

Zacznę od bohaterów, bowiem to oni stanowią trzon powieści. Nasza główna bohaterka to Emilia Ligocka. Kobieta jest piękna, inteligentna i bardzo silna. W jej życiu było sporo tragedii, które pomogły jej ją ukształtować i wzmocnić. Nie dziwiło mnie to, że szukała więc miłości i chciała z kimś stworzyć swoją małą wyspę. Jednak jej narzeczony Anatol  z czasem pokazuje swoje prawdziwe oblicze, lub jak ja to mówię, zasłona zauroczenia opadła i teraz widzimy wszystko wyraźniej. Emilia jest więźniem emocjonalnym mężczyzny, który jest w stosunku do niej apodyktyczny. Kiedy odchodzi od Anatola, który miał być jej oparciem, opokom, a okazał się kolejną przeszkodą, wręcz kłodą na jej drodze do szczęścia, wszystko zaczyna się  ( jak to w życiu bywa) sypać po kolei. Mimo to bohaterka nie daje za wygraną i walczy z przeciwnościami losu. Muszę przyznać, że bardzo polubiłam Emilię, która  przypomina każdą z nas.  Ma swoje cele, które pragnie spełniać i marzy o kimś, kto pokocha ją za to jaka jest.  I w tym momencie pojawia się Matt. Przystojny anglik, który jest idealnym mężczyzną. Szarmancki, inteligentny, przystojny. Skrywa on jednak mroczny sekret, który kiedy zostanie odkryty będzie istną bombą emocjonalną.Bohaterowie są uwierz mi, świetnie wykreowani i nie mogę się do niczego doczepić.  I w tym momencie, kiedy na plan wszedł Matt,  pomyślałam no tak to teraz się zacznie oh..ah..oh. Jakie było moje zaskoczenie, kiedy autorka poprowadziła fabułę w całkiem inny sposób niż typowe romanse.

Tak  fabuła to zaraz po bohaterach kolejny poziom tego pysznego miłosnego tortu. Wciąga nas i co rusz zaskakuje. Kiedy myślisz sobie ooo zaraz będzie to czy tamto, nagle jest zawrócenie akcji na całkiem inne tory. To było genialne, bowiem nie ma tu mowy o przewidywalności.  Zostałam wciągnięta do tej historii i z wypiekami na twarzy śledziłam losy bohaterów.
Czym była owa wisieńka na torcie? To elementy psychologii, czy problemów z jakimi mamy do czynienia my, szare myszki codzienności. Historia ta niby lekka i prosta, wielokrotnie sprawiła, że zastanowiłam się nad własnym życiem. Nie ma według mnie nic piękniejszego niż książka, która sprawia, że mimo iż leży odłożona na półce to i tak sprawia, że nadal myślisz o niej. Tak właśnie było z tą pozycją.



PODSUMOWUJĄC: Książka  ,, Jedna chwila” to powieść, która sprawiła, że zakochałam się w stylu autorki.  To moje pierwsze spotkanie z twórczością Pani Ani, aczkolwiek z przyjemnością sięgnę po kolejne jej  książki. Lekkość pióra, ciekawa i zaskakująca fabuła oraz wspaniali bohaterowie, to klucz do świetniej powieści. Autorka stworzyła znakomitą historię, która porusza sprawy naszej codzienności, przez co sprawia, że jest czytelnikowi bliższa. Ostatnie 10 stron to istna jazda z najdłuższej rury do basenu. Jest to pierwszy tom trylogii i jak na otwarcie serii jest  świetnie. Ta książka jest Wz-tką. Wspaniała, zaskakująca trzymająca czytelnika. Za co? Za serce i nerwy. To wspaniała uczta dla takich smakoszów książkowych, co to uwielbiają, kiedy każda warstwa jest idealna tworząc przy tym wspaniały tort. Dopracowana, ze wspaniałymi elementami psychologii. I cuż mogę powiedzieć? Czekam na kolejne tomy z niecierpliwością.

KOMU POLECAM?  Wszystkim czytelnikom, którzy lubią lekkie, zaskakujące historię z romansem na czele.

💖 Za egzemplarz i wspaniałe chwile spędzone z książką dziękuję przede wszystkim autorce oraz wydawnictwu💖:



13 komentarzy:

  1. Już za przysłowiową chwileczkę, ja również będę miała przyjemność poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ! To zobaczysz na własnej skórze, jak genialna jest ta książka. Spodoba Ci się na bank 😉

      Usuń
  2. Lubię takie historie, więc chętnie sięgnę po tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Świetnie :) bo to bardzo dobra książka, a historia wciąga od samego początku 💖

      Usuń
  4. Chętnie przeczytam tę książkę i zapoznam się z twórczością autorki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj, czytaj , bo warto :) Ja muszę nadrobić poprzednie książki autorki, bo spodobał mi się jej styl 💖

      Usuń
  5. Brzmi całkiem ciekawie, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po samym opisie fabuły nie byłam pewna czy to romans czy thriller :D Nie wiem czy to pozycja dla mnie, rzadko takie rzeczy czytam. Może czas to zmienić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo ja byłam mile zaskoczona. To tak nietypowa książka, że hmm trochę pod thriller można podciągnąć ale troszkę ;) Spróbuj , bo może Ci się spodobać

      Usuń
  7. Lidia S.
    Poszukuję tej książki! Czy ktoś mógłby ją odstąpić/odsprzedać?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń