niedziela, 7 października 2018

OBUDŹ MNIE ZANIM UMRĘ







Tytuł: Obudź mnie zanim umrę
Autor: Aleksandra Jonasz
Ilość stron: 164
Wydawnictwo: Novae Res
Okładka: miękka

SŁOWA KLUCZE: morderstwo, sny, nastolatkowie, sprawa

Czasem należy zaufać swoim instynktom...

KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?
Znaleziono martwą nastolatkę w alei przy magazynie restauracji Steak Hause Jacks. Jest nienaturalnie ułożona, a jej ciało nosi liczne ślady ran ciętych. Jakby tego było mało pośrodku czoła widnieje ogromna dziura po oddanym strzale. Po przeprowadzonej sekcji zwłok okazuje się, że ktoś upuścił dziewczynie całą krew.  Po co? Czy to dopiero początek, krwawego precedensu? Sprawę prowadzi młoda Pani detektyw Rosalie Evans, której codziennością są antydepresanty i wódka.  Kiedy kobieta zdaje sobie sprawę, że jej krwawe wizje nie mają nic wspólnego z chorobą psychiczną, a stają się rzeczywistością, wtedy zaczyna się zabawa.

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !
Książka jest standartowych wymiarów A5. Miękka, ze skrzydełkami i matowa, utrzymana jest w kolorystyce czerwieni. W tle widać miasto, ulicę. Kartki są koloru beżowego, a sama czcionka jest bardzo przyjemna dla oka. Mamy tutaj  zastosowane dwie czcionki, tak aby rozróżnić sny bohaterki od rzeczywistości, co bardzo pomaga czytelnikowi. Mamy ponumerowane rozdziały. Nie ma spisu treści. Całość oceniam na : 5



OPINIA:  Kiedy wzięłam do ręki tę książkę, pomyślałam ,, Jaka ona cieńka, pewnie zanim się rozkręci to się skończy”  Czy właśnie tak było? A może się myliłam ? Tego dowiesz się za chwilkę.

Bohaterów mamy niewielu, to już Ci na wstępie powiem.

Rosalie Evans to nasza główna bohaterka. To młoda pani detektyw, która ma problemy z nazwijmy to sobie ,, koszmarami sennymi”. Stąd bierze tabletki i często sięga po alkohol. Sprawa, do której zostaje przydzielona, wydaje się na pozór łatwa. Jednak jej dolegliwość, okazuje się być proroczymi wizjami. Sprawa nastolatki przybiera całkiem inny obrót niż na początku. Sama nasza bohaterka jest ,, dziwna” . Nie da się jej polubić od razu. Momentami wręcz przeszkadza w całym śledztwie. Jednak przez tę jej inność jest bardzo oryginalną postacią, która sprawiła, że chciałam jak najwięcej się o niej dowiedzieć.

Everly Harris to typowa 18 latka. Brutalnie, zamordowana dziewczyna, ma swoją tajemnicę, która wychodzi na jaw podczas śledztwa. Jednak czy to właśnie przez nią została zabita? Dlaczego ktoś upuścił całą jej krew. Czy należała do jakieś sekty i brała udział w rytuale, który wymksnął się z pod kontroli ?  Tego dowiesz się już z powieści.
Fabuła jest bardzo wciągająca. Co prawda na samym początku pomyślałam, że zanim książka się rozkręci to będzie koniec. Na szczęście tak nie stało. Autorka w znakomity sposób nakreśliła obraz ,, choroby psychicznej” czy bardziej by tu pasowało ,, pourazowej”.  Widzisz jak główna bohaterka zmaga się z problemem, starając się normalnie funkcjonować, badając przy tym trudne sprawy, które mogą odbić się na psychice.  Kolejnym plusem jest sama procedura zbierania danych. Bardzo realistyczna, co tylko pobudza wyobraźnie i sprawia, że zaczynasz wierzyć, że ta sprawa miała miejsce w naszej rzeczywistości.




PODSUMOWUJĄC: Książka ,, Obudź mnie zanim umrę” to 1 część serii, która zapowiada się wspaniale. Jestem pod wrażeniem, tego że choć historia ta jest krótka to potrafiła wciągnąć mnie i zaciekawić. Jej zakończenie tak brutalnie przerwanie spowodowało, że nabrałam ochoty na więcej. To tak jakby autorka dała Ci mini babeczkę na skosztowanie, a ty po dwóch kęsach i zjedzeniu jej całej, stwierdzasz, że jest tak pyszna, że chcesz więcej, a tu nie zostało już nic. Główna bohaterka króluje na tym stole. To właśnie ona powoduje, że czytelnik nie potrafi oderwać się od lektury. Sama sprawa seryjnego mordercy potrafi wciągnąć. Co do stylu pisarskiego jest on lekki, co powoduje, że książkę je się na raz. Elementy psychologii są bardzo udane, a przede wszystkim przemyślane i nie oklepane. Oczywiście to moja opinia, z którą nie musisz się zgadzać. Ja nie spotkałam się jeszcze z motywem ,, proroczych, krwawych snów” w kryminale, dlatego tak bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie ta pozycja. Ubolewam nad tym, że książka jest urwana jakby w połowie. Tzn już wiem kto? A kolejne morderstwo popełnione przez tą osobę jest w toku śledztwa. To tylko sprawia, że czytelnik chce już kolejny tom by dowiedzieć się co dalej? Powiem Ci , że nie umiem się doczekać na tę następną pozycję i mam nadzieję, że będzie ona równie emocjonująca jak ta.

KOMU POLECAM? Wszystkim fanom kryminałów i thrillerów psychologicznych. Oj jest w co się wgryźć. Zaufaj mi.

💖 Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu i portalowi 💖 :





12 komentarzy:

  1. Tytuł już mnie kupił, a Twoja recenzja tylko wzmogła na nią ochotę ;)
    Zaskakuje tylko fakt, że będzie 2 część, po opisie fabuły bym się tego nie spodziewała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka urywa się w najważniejszym momencie i sądzę, że 2 tom zacznie się właśnie od tego wydarzenia. Bardzo się cieszę, że zachęciłam Cię do jej skosztowania, bo warto. Jest moc, jest super ;)

      Usuń
  2. Strasznie chcę przeczytać tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie pozycje, zdecydowanie coś w mój gust. Ja tylko mam już lekki przesyt detektywów z problemami. Ale poza tym brzmi kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja sobie skacze między gatunkami, bo tak to by mi to się wszystko przejadło. A tak to wszystko mam zrównoważone, a ta pozycja jest warta każdej minuty :)

      Usuń
  4. Całkiem ciekawa propozycja :) Zapisana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepadam za kryminałami, ale jeszcze się zastanowię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś dla mnie, muszę przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo. Zobaczysz jak szybko wciągniesz się we fabułę😉

      Usuń