poniedziałek, 25 lutego 2019

ROCZEK BLOGA- POWIEDZ MI SZCZERZE BOOK TAG





Dokładnie mija rok od mojego pierwszego wpisu, który opublikowałam na blogu. Pamiętam, jak bardzo się denerwowałam i szukałam ,, swojego stylu" . Wciągu tego roku poznałam wiele wspaniałych osób, które dzielą ze mną wspólną pasję. Pragnę podziękować Tobie za każdy komentarz i odwiedziny 💖 Gdyby nie Ty to wiem, że dziś by mnie tu już nie było.  Dlatego dziękuję Ci, że jesteś i zostań ze mną jak najdłużej.

Z okazji urodzin bloga, chcę Ci dziś szczerze poopowiadać o sobie, dlatego zapraszam Cię na : Powiedz mi szczerze book tag.


1. KSIĄŻKA, KTÓRA MIESZKA NA TWOJEJ PÓŁCE NAJDŁUŻEJ ?

 Dużo mam takich książek, które odziedziczyłam po rodzicach więc te są ze mną najdłużej typu ,,Fizia Pończoszanka", ,, Tajemniczy ogród" itp. Jednak jeśli wezmę pod uwagę kryterium, pierwsza książka, którą kupiłaś z własnych pieniędzy to mogę powiedzieć Ci, że była nią  książka ,, Harry Potter i Zakon Feniksa" czyli jest ze mną od 2004 roku. Miałam wtedy 14 lat i byłam bardzo z siebie dumna, że zdobyłam ją, bo to były czasy, kiedy trzeba było się wystać w kolejce, by mieć swój egzemplarz i nie było mowy o zakupie internetowym, a sklep jak zamawiał to trzeba było np z tydzień poczekać. A uwierz mi to było wspaniałe uczucie mieć już go w domu w dniu premiery.  I uwaga za cenę okładkową się kupowało i nikt nie myślał jeszcze o jakiś promocjach. To były najlepiej wydane pieniądze ze świnki skarbonki.

2. CO OBECNIE CZYTASZ? JAKĄ KSIĄŻKĘ PRZECZYTAŁAŚ OSTATNIO? JAKA CZEKA W KOLEJCE?

Obecnie czytam ,, Jedno życie"
Ostatnio przeczytałam ,, Zapisane w pamięci"
W kolejce czeka ,, Zagubione dziedzictwo"

3. JAKĄ KSIĄŻKĘ WSZYSCY KOCHAJĄ, A TY JEJ NIENAWIDZISZ?

Miałam tak z książką ,, Magonia". Naczytałam się i nasłuchałam tylu pochlebnych opinii na jej temat, a kiedy sama zasiadłam nad nią to moje pytanie było : ,, Co  też Pani wcześniej spożywała ?" Co tu się może podobać? Także tej książce do dziś mówię ,, Nie". 
Kolejna taka pozycja to ,, After", której nie dokończyłam, bo nie dałam rady. Nigdy więcej tak bezsensownej  książki nie miałam w ręce, a wiedz, że jestem bardzo tolerancyjnym czytelnikiem.

4. JAKĄ KSIĄŻKĘ WCIĄŻ POWTARZASZ SOBIE, ŻE PRZECZYTASZ ALE SAMA DOBRZE WIESZ, ŻE TEGO NIE ZROBISZ?

Nie mam takiej książki. Odkładam je w czasie ale wiem, że je wszystkie przeczytam. Np Gra  o tron, trylogia Milenium..

5. JAKĄ KSIĄŻKĘ PLANUJESZ PRZECZYTAĆ NA EMERYTURZE?

Wszystkie te, które do tego czasu nie przeczytam :)

6. ODWIECZNY PROBLEM Z OSTATNIĄ STRONĄ-  CZYTASZ OD RAZU, CZY SPOKOJNIE CZEKASZ NA TO, JAK SKOŃCZYSZ CAŁĄ KSIĄŻKĘ?

Ma być szczerze prawda? No to o to mój grzeszek.  Kiedy biorę książkę, której nie znam. Wiesz w sensie nigdzie o niej nie czytałam, nie słyszałam to ZAWSZE czytam zakończenie. Jak mi się spodoba biorę ;) Jednak w dzisiejszych czasach kiedy promocja książek jest tak głośna, już nie muszę tego robić. Jednak pamiętam te czasy, kiedy siadało się na pufie Empika i czytało się ostatnie 2-3 strony i na podstawie tego młoda Daria decydowała się na zakup egzemplarza. 

7. PRZEDMOWY, POSŁOWIA, WPROWADZENIA- SĄ POTRZEBNE, CZY TO TYLKO MARNOWANIE CZASU I PAPIERU?

Według mnie przy powieściach historycznych, biografiach, uważam że są potrzebne. Dzięki nim dowiadujemy się np z jakich źródeł autor czerpał wiedzę, co jest fikcją, a co prawdą ? 

8. Z JAKIM BOHATEREM KSIĄŻKOWYM CHCIAŁABYŚ ZAMIENIĆ SIĘ NA ŻYCIA?

 Z przyjemnością zamieniłabym się miejscami z Bellą z baśni ,, Piękna i Bestia". Dlaczego? Przecież to proste,  dostała  ona w prezencie ogromną BIBLIOTEKĘ.  Dla takiego książkowego mola, jak ja to po prostu raj. Po drugie to moja ukochana baśń więc miałabym życie pełne radości, miłości, bez problemów, chorób, trosk  w dodatku z ogromną ilością książek, które tylko czekałyby na ich przeczytanie. Wyobrażam sobie, że jakby jakaś książka zostałaby na świecie wydana, w magiczny sposób pojawiałaby się ona na mojej półce ,, nowości" oczywiście już przetłumaczona . W końcu byłaby to magiczna biblioteka, wszak w baśniach wszystko jest możliwe <3

9. CZY MASZ JAKĄŚ KSIĄŻKĘ , KTÓRĄ WIĄŻESZ ZE SZCZEGÓLNYM OKRESEM W SWOIM ŻYCIU?

 Harry Potter to moje dzieciństwo, powieści Pani Austen oraz wiersze Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej to moje odkrywanie miłości i dojrzewanie. Agatha Christie, Arthur Conan Doyle  to dorosłość. Powieści Tess Geritsen,  Riordana przypominają mi o mojej najważniejszej życiowej walce.  I tak bym mogła wymieniać w nieskończoność, bowiem z każdą książką wiąże się jakaś historia, anegdotka warta zapamiętania. 

10. OPOWIEDZ O KSIĄŻCE, KTÓRĄ ZDOBYŁAŚ W JAKIŚ NIETYPOWY SPOSÓB?

 Jedyne co mi przychodzi na myśl to wygranie książki u wydawnictwa Jaguar w konkursie zorganizowanym na fb. To była moja pierwsza w życiu wygrana w takiej typu zabawie. Dla mnie było to nietypowe, bowiem zawsze sama kupuje książki albo dostaje w prezencie od kogoś lub od wydawnictw do recenzji. 

11. JAKIEJ KSIĄŻCE POKAZAŁAŚ NAJWIĘCEJ MIEJSC?

Hmm...  jest to dla mnie trudne pytanie, bo nie pamiętam. Kiedyś w jeden dzień czytałam jedną książkę, więc nie miałam wtedy potrzeby jej wozić dalej.  

12. LEKTURA SZKOLNA, KTÓRA GDY MIAŁAŚ JĄ PRZECZYTAĆ, ZDAWAŁA SIĘ BYĆ KOSZMAREM, A POTEM JĄ DOCENIŁAŚ?

Mistrz i Małgorzata. Pamiętam, że strasznie ją męczyłam, nie podobała mi się. Jednak kiedy ponownie ją przeczytałam parę lat później doceniłam jej kunszt.

13. KSIĄŻKI NOWE, CZY UŻYWANE ?

Jeśli te używane wyglądają jak nowe to jak najbardziej, nie robi mi to różnicy. Ostatnio się niestety nacięłam :(  Kupiłam od Pana X trylogię, która wyglądała idealnie. Niestety mój błąd, bo nie poprosiłam o dodatkowe zdjęcia ( jak zwykle zaufam, a nie sprawdziłam) . Co za tym idzie, książki owszem może i front mają jeszcze ok, bo literki są zdarte gdzieniegdzie, ale grzbiety to był dla mnie po prostu pogrzeb :( Tak połamane, że aż serce mnie bolało. Owszem obłożyłam je w okładki przeźroczyste więc z daleka wydają się być ok. Jednak kiedy weźmiesz je do ręki to aż strach otwierać, by kartki nie powylatywały. To  jest teraz dla mnie nauczka by prosić o dodatkowe zdjęcia np grzbietów. Także nowe książki są super ale używanym w świetnym stanie też nie pogardzę. Przy okazji wychodzi na wierz moja pedantyczność w stosunku do traktowania książek itd. 

14. CZYTAŁAŚ COŚ DANA BROWNA?

 Przeczytałam prawie wszystkie dotyczące profesora Langdona. Został mi tylko tytuł ,, Początek". 

15. EKRANIZACJA, KTÓRA PODOBAŁA CI SIĘ BARDZIEJ NIŻ KSIĄŻKA?

 Do tej pory uwielbiam bardziej niż książkę ekranizację ,, Anny Kareniny". Język, długie i nudne opisy sprawiły, że wolę film niż książkę. Z nowszych pozycji to np ,,Zanim się pojawiłeś". Film sprawił, że się popłakałam, natomiast książka zostawiła po sobie takie ,, meh".   

16.CZY CZYTAŁAŚ KSIĄŻKĘ, KTÓRA SPRAWIŁA, ŻE  POCZUŁAŚ SIĘ GŁODNA ?

Ilekroć była wspomniana w Harrym Potterze  uczta w wielkiej sali to miałam ochotę coś zjeść. Zawsze :)  Do dziś zazdroszczę, że Dumbek tylko klasnął w dłonie i na stołach pojawiały się ciepłe, wykwintne potrawy. Szkoda, że tak nie można w naszym świecie,  klasnąć i już na stole pojawiłaby się potrawa,  na którą ma się w danym momencie ochotę. Bez tego całego bałaganu w kuchni, gotowania i wyszukiwania nowych przepisów. 

17. CZY JEST OSOBA, Z KTÓREJ POLECENIA KSIĄŻKI ZAWSZE CZYTASZ?

Nie mam takiej konkretnej osoby. Lubię czytać opinie innych, czy to na ich blogach, portalu LC, czy youtube. Jednak i tak ostatecznie to ja decyduje, czy mam na nią ochotę :) Czasem mam tak, że  mam ochotę na daną książkę, a potem znika  owa ,, zachciewajka" i już nie koniecznie chcę przeczytać daną pozycję.

18. KSIĄŻKA, KTÓRA NIE JEST JEDNĄ Z TYCH, PO KTÓRE CZĘSTO SIĘGASZ ALE BARDZO CI SIĘ PODOBAŁA?

Powiem tak, rok rocznie 22 grudnia siadam i czytam ,, Opowieść wigilijną". Jest to moja tradycja, która trwa już wiele lat. Najpierw mama mi ją czytała, a potem oglądałyśmy wspólnie jej ekranizacje. Jest to jedna z tych powieści, które nas łączą i razem czerpiemy z nich przyjemność.  Tak to się już u nas utarło, że co roku czytam tę książkę. Więc jak widzisz często po nią nie sięgam, a jest jedną z tych, które kocham :)





To już wszystko. Koniec tych pogaduszek. Dziękuję, za poświęcony mi czas i do napisania :* 

30 komentarzy:

  1. Super TAG! Bardzo podoba mi się punkt 9 ;) Ponadto u mnie pierwszą ksiązką, jaką sobie sama kupiłam również był Harry Potter, tyle że 6 część :) pamiętam jak dziś, ciotka przyniosła mi z poczty taki druczek, dzięki któremu można było zamówić tę powieść. Uprosiłam rodziców żeby pozwolili mi ją zamówić, wypełniłam wszystko, poszłam na pocztę z którymś z rodziców i zamówiłam, a później listonosz przyniósł mi ją do domu <3 Ale była ekscytacja!!! :)

    Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudowna historia 😍 właśnie takie rzeczy potem zostają z nami na lata. Ta trudność w zdobyciu, szukanie w księgarniach tego wymarzonego egzemplarza.. to nie to co teraz, że przedpremierowo zamawiamy sobie z ciepłego domku, a kurier nam je dostarcza. To już nie jest ta sama magia :) Cieszę się, że spodobał Ci się tag i punkt 9 :*

      Usuń
  2. Gratuluję i życzę kolejnych takich urodzin bloga. :) Przypomniałaś mi o "Tajemniczym ogrodzie", chętnie bym sobie wróciła do tej książki. Podoba mi się ten tag, można się trochę lepiej poznać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o to mi chodziło. Bardzo się cieszę, że podobała Ci się mój szczery monolog :) Dziękuję kochana 😘 to wszystko dzięki takim osobom, jak Ty, jestem tutaj z Wami 💖 Uwielbiam Tajemniczy ogród i fajnie jest wrócić do niego po latach :)

      Usuń
  3. Gratuluję ;) STO LAT - takie książkowo blogowe ;) Ładny wynik :) >Zycze kolejnych lat - jak najwięcej i jak najwięcej dobrych książek :)

    Bella dostała najpiękniejszy prezent jaki może dostać książkocholik xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci kochana z całego serduszka 💖 No dokładnie dlatego z nią bym się zamieniła miejscami ;)

      Usuń
    2. Ale powoli chyba realizujesz swoje marzenie o biblioteczce? :)

      Usuń
    3. Mam już biblioteczkę ale wiesz jaki mam teraz problem... książki się nie mieszczą, a miejsca na kolejny regał- brak. To jest ten ból kochana :(

      Usuń
    4. Znam ten ból ja mam w sumie jedną małą półkę a książki poupychane w szafie ;/

      Usuń
    5. Rozumiem, no ja już nie mam gdzie, nawet do szafy :)

      Usuń
    6. I szafa już nie mieści? xD

      Usuń
    7. W szafie mam, a właściwie miałam tylko 1 wolną półkę :) I ona została zagospodarowana na książki. Więc mogę powiedzieć, że tak szafa też nie mieści :)

      Usuń
    8. I co teraz począć? :P

      Usuń
    9. Ehh dokładnie 😂 masz pomysł ? ;)

      Usuń
  4. Fajny tag bardzo pomysłowy. Życzę Ci 100 lat blogowania. Swoją drogą też czytałam pozytywne opinie na temat "magonia" i teraz już nie jestem pewna czy chce ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana bardzo Ci dziękuję 😘 Dopóki będziesz chciała mnie odwiedzać, ja z przyjemnością będę Ci serwować kolejne książkowe dania.
      Magonia jest przereklamowana. Dla mnie była dziwną halucynacją drugiego człowieka, która uwaga była bez przesłania oraz konkretnej akcji.

      Usuń
  5. Ciekawy pomysł na wpis urodzinowy! Życzę Ci kolejnych lat blogowania, wielu ciekawych książek do przeczytania i zrecenzowania oraz wielu czytelników ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Rabe, z całego serduszka dziękuję Ci za tak wspaniałe życzenia 😘💖 Dla mnie nie liczą się masy, a wspaniałe jednostki, takie jak Ty, dzięki którym mam ochotę dzielić się swymi opiniami 😘

      Usuń
  6. Super tag!! :D:D Gratulacje i powodzenia w dalszej czytelniczej karierze!!! :) Pozdrawiamy Eli & Pola https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Miło poznać Cię bliżej :)
    Życzę kolejnego udanego roku i spełnienia blogowych marzeń
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio dość populary ten tag, ale ile osób tyle odpowiedzi :) Gratuluje roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo każdy z nas jest inny i ma swoją własną piękną historię. Dziękuję serdecznie 😘💖

      Usuń
  9. Gratuluję urodzin blogu! Pamiętam jaka ja byłam z siebie dumna, że wytrwalam (choć potem bylo już różnie) :D mam nadzieje, że blogowanie będzie dla Ciebie dalej wspaniała rozrywką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję 😘💖 Dla mnie to pasja, którą lubię się dzielić z innymi. Uwielbiam rozmawiać o książkach i dzielić się moją opinią :)

      Usuń
  10. Przede wszystkim gratuluję pierwszych urodzin:) ja z wielką przyjemnością Cię tu odwiedzam (oczywiście robię to w miarę moich skromnych możliwości czasowych). A widzę, że każdy ma swoją metodę wybierania książek: Ty czytałaś końcówkę, a mój brat zawsze zwracał uwagę na pierwsze zdanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim bardzo Ci dziękuję 😘 Cieszę się, że odwiedzasz mnie, bo to znaczy dla mnie wiele 💖 Hehe no każdy z nas ma swoje książkowe ,, dziwactwa" ja ich troszkę mam ale to zostawię na inną rozmowę ;)

      Usuń
  11. Gratuluję! Mniej więcej rok minął nam w tym samym czasie, ae jakoś o nim zaponiałam :D Mnie generalnie na blogspocie mało :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana to i ja Tobie życzę kolejnych wspaniałych lat blogowania :* Najważniejsze, że jesteś, a to że mniej piszesz to nie ważne.

      Usuń