sobota, 23 lutego 2019

ZAPISANE W PAMIĘCI







Tytuł:  Zapisane w pamięci
Autor:   Ewa Pirce
Ilość stron: 747
Wydawnictwo: Niezwykłe
Okładka:  miękka


SŁOWA KLUCZE:  przeszłość, cierpienie, miłość

Jeśli światło nie jest wystarczająco silne, by przebić się przez mrok, zostaje po prostu wchłonięte, a my pozostajemy z niczym – oprócz bolesnej wyrwy w sercu.


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

Jako nastolatka Eva podjęła kilka bardzo złych decyzji. Młoda, naiwna i zakochana, nie podejrzewała, że chłopak, którego obdarzyła bezgraniczną miłością, okaże się jej oprawcą, pozbawi marzeń oraz zaufania do ludzi. Zamiast miłości i ciepła poznała smak bólu i nienawiści. Przy odrobinie szczęścia i olbrzymiej ilości desperacji udało jej się od niego uciec i rozpocząć nowe życie. Lecz czy można uwolnić się od czegoś, co wypaliło w umyśle trwałe piętno, na każdym kroku przypomina o strachu i rzuca w wir wspomnień?

Alex to odnoszący wielkie sukcesy bokser, który za maską wrogości, zarozumialstwa i nonszalancji kryje więcej cierpienia, niż ktokolwiek zdołałby udźwignąć. Od najmłodszych lat przyjmował od życia bolesne ciosy. Tylko niesamowita wola walki i hart ducha pozwoliły mu przetrwać najtrudniejsze chwile. Jako dorosły wspiął się na wyżyny, zdobył wszystko, o czym nawet nie śmiał marzyć. Jednak nadal brakuje mu najważniejszego – miłości.

Gdy los krzyżuje ścieżki tych dwojga, oboje dostają to, czego od zawsze pragnęli. Alex daje Evie wsparcie i poczucie bezpieczeństwa, których dziewczyna tak bardzo potrzebuje. Ona natomiast staje się dla niego zbawieniem i przepustką do osiągnięcia pełni szczęścia. Miłość, która ich połączyła, zdarza się raz na sto lat. Ale czy ich uczucie będzie trwać wiecznie? Czy przyjdzie im za nie zapłacić? Czy ta bajka zakończy się słynnym „żyli długo i szczęśliwie”?



POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

Książka jest standardowego wymiaru A5. Okładka utrzymana jest w kolorystyce  granatu, czerni i bieli. Mężczyzna z rękawicami bokserskimi jest ustawiony w pozie do walkii. Okładka jest matowa i nie zostawia odcisków palców. Okładki jest adekwatna do mocnej treści .Jej kartki są koloru szarego, a czcionka mała. Każdy rozdział jest podzielony na Eve i Alexa, a podrozdziały oddzielone rękawicami bokserskimi Na dole są przypisy wyjaśniające terminologię. Książka posiada również skrzydełka. Całość  oceniam wysoko : 5




OPINIA:  Są tacy autorzy, po których sięgamy z zamkniętymi oczami, bo wiemy, że ich kolejna powieść zachwyci nas i oczaruje. Tak właśnie mam z powieściami Ewy Pirce, która jak dotąd jeszcze mnie nie zawiodła. Czy i tym razem mnie nie rozczarowała?

Eva i Alex to bardzo silne osobowości. Oboje noszą blizny i te psychiczne i fizyczne. Życie nigdy ich nie rozpieszczało, dlatego są bardzo nieufni, ostrożni i zimni. Nie chcą wpuścić nikogo do swego wnętrza. Bowiem pod tą twardą  skorupą, kryją się bardzo wrażliwi, ciepli ludzie, którzy pragną tylko miłości drugiego człowieka.

Alex to słynny bokser, który nie dość, że jest przystojny, sławny, bogaty i wysportowany to jego przeszłość jest skazą na jego idealnym wizerunku. I choć wydawać by się mogło, że ma wszystko to jednak brakuje w jego życiu najważniejszego- miłości.  To właśnie jego mentalne blizny powodują, że nie jest w stanie oddać żadnej kobiecie swego serca.  Kiedy w jego życiu pojawia się Eva staje się jego iskierką nadziei, że może w końcu odnalazł tą jedyną.  Alex choć jest zaborczy to da się go lubić. Z czasem poznajemy jego wspaniałą, delikatną stronę.  Jego ostrożność, czułość i troskliwość, odnajdują drogę do serca Evy.

Główna bohaterka od samego początku wzbudziła moją sympatię i sprawiła, że współczułam jej tego co przeszła w tak młodym wieku. Nie dziwiło mnie więc, że zamknęła się na innych. Straciła zaufanie do swych najbliższych oraz płci przeciwnej. Trudno jest odbudować swe życie od nowa ale właśnie to próbuje zrobić nasza bohaterka. I choć wygląd ma anioła to jest  bardzo silną, odważną i inteligentną kobietą. Mimo licznych blizn, z nadzieją patrzy w przyszłość, chcąc zapomnieć o tym co było. Tych dwojga kocha się całym serduszkiem, bowiem łączy ich ból, cierpienie i miłość. Autorka nie raz wywołała me wzruszenie, oburzenie, czy nienawiść.  Alex i Eva nie są idealni i za to ich pokochałam, bo mimo swych wad starają się odnaleźć swe miejsce na ziemi. W sposób genialny autorka za pomocą tych postaci ukazuje problem traumy, załamania psychicznego.

Książka porusza trudne tematy takie jak przemoc, molestowanie, gwałty, znęcanie psychiczne. W bardzo brutalny i zarazem rzeczywisty sposób autorka pokazuje czytelnikowi, w jaki sposób można uciec od traumy i jak zapomnieć o piekle, które się przeżyło. Czy da się w ogóle wymazać je z pamięci? Właśnie na te pytanie znajdziesz odpowiedz w tej historii.   Oczywiście mamy tu do czynienia z romanso- erotykiem, jednak wszystko jest tu jak zawsze wyważone i napisane ze smakiem. Historia miłosna tych dwojga jest wciągająca i nie ma mowy tu o słodkim kisielu. To gorzko-słodka czekolada, którą  bez opamiętania będziesz się delektować.



CZY WARTO SCHRUPAĆ?- czyli podsumowanie :

Książka ,,Zapisane w pamięci” to kolejna genialna powieść Ewy Price. To historia przepełniona bólem, cierpieniem oraz ogromną miłością, która wzrusza i wywołuje palpitacje serca. Bohaterowie są znakomicie wykreowani. Posiadają swoje wady, z którymi walczą nieustannie. To postaci bardzo realne, zmagające się z prawdziwymi problemami. I choć  książka  to niezła cegła to nie ma mowy tu o nudzie. Autorka pomalutku odwija cukierek z opakowania, byś poznał/a tajemnice naszych bohaterów. Co też bardzo mi się podobało, każde zdarzenie mamy opisane z perspektywy Evy jak i Alexa, dzięki czemu mamy obiektywny obraz na dane wydarzenia oraz emocje, jakie im towarzyszą. Ta książka to gruby kaliber różnych emocji. Napisana lekkim i prostym językiem sprawia, że przez tą powieść się płynie wręcz zatraca. Tematyka jaka została w tej historii poruszona, czyli znęcanie psychiczne i fizyczne uważam, że jest ostatnio na topie jeśli chodzi o literaturę. I muszę przyznać z ręką na sercu autorka podołała temu trudnemu wyzwaniu, jakim było zrównoważenie romansu z tak ciężkim tematem. Jestem zachwycona każdym elementem tej powieści zaczynając od wyrafinowanego erotyku, poprzez wspaniałą psychologię ludzkiego umysłu i zachowań osób skrzywdzonych oraz tych  po ciężkich traumatycznych przeżyciach. To powieść, która skłoni Cię do różnorodnych rozważań i wywoła falę niepohamowanych emocji. Jeśli szukasz oryginalnego i inteligentnego romansu, to musisz ją przeczytać.


KOMU POLECAM?  Osobom, które lubią mądrą, emocjonalną i refleksyjną literaturę kobiecą .


💖 Za egzemplarz i wachlarz różnorodnych emocji dziękuję wydawnictwu💖 :




36 komentarzy:

  1. Jeszcze nie miałam przyjemności przeczytać książek p. Pirce. Ta mi troszkę przypomina "Nauczyciela Tańca", o którym pisałam. Mam nadzieję, że nie rozczarowałaby mnie tak bo recenzja i opis zachęcające. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja natomiast kochana nie czytałam przytoczonej przez Ciebie książki, więc nie wiem jaki warsztat pisarski ma ta autorka. Ewa mnie nie zawiodła ani razu, a jest to jej już 3 książka, którą wydała. Mnie zachwyca realizmem, psychologią, tematami jakie porusza, które są trudne, często ocierające się o tabu. Wszystko jest u niej wyważone i poprowadzone ze smakiem :)

      Usuń
  2. Zdecydowanie muszę przeczytać tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam twórczości tej autorki i na ten moment nie zapowiada się aby uległo to zmianie, jednak nie wiem co przyniesie przyszłośc ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję się zachęcona, by sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana czytaj, bo jest wspaniała 💖 Tu wszystko gra i hula

      Usuń
  5. Wiesz, że Obietnica niezbyt przypadła mi do gustu i z obawą myślę o kolejnej ksiązce autorki :) A ta dodatkowo taka cegła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci tak według mnie autorka z książki na książkę podnosi swoją poprzeczkę jeszcze wyżej. Jednak rozumiem, że każdy z nas inaczej odbiera dane powieści. Ja Ci ją polecam serdecznie :)

      Usuń
  6. Myślę, ze to książka dla mnie. Lubie takie, które nie są przesłodzone i cukierkowo nierealne. W niej przebija zwyczajne życie, prawdziwe. Ze swoimi blaskami i cieniami. Tak, poszukam jej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dokładnie tak jak napisałaś :) Bohaterzy są tak realni, że mogą to być Twoi sąsiedzi ( wiesz o co mi chodzi) No i poruszana problematyka. Wszystko tu gra i hula :)

      Usuń
  7. Mojej córce przypadłaby do gustu, muszę jej polecić, albo nie - kupię jej w prezencie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będzie wspaniały prezent. Córka będzie zadowolona :)

      Usuń
  8. Zaciekawiłaś mnie. Kolejna w kolejce "do przeczytania".

    OdpowiedzUsuń
  9. Z przyjemnością sięgnę po książkę. Zostawiam ją na urlop!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo tak, ona jest idealna na urlop :) Cieszę się, że chcesz dać jej szansę

      Usuń
  10. Zdecydowanie muszę ja przeczytać! Dodaje do swojej listy! 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiola to jest rumianek na me oczy :) Bardzo mnie to cieszy, że Cię do niej przekonałam 💖

      Usuń
  11. Nie słyszałam chyba wcześniej o tej autorce.
    Dodaję do mojej "listy" ... mam wrażenie, że odkąd przeglądam blogi na tej liście tak szybko przybywa pozycji do przeczytania, że mi do końca życia starczy! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe wiem mam tak samo. Za mało czasu, za dużo książek 😂 Odwieczny problem książkoholika. Cieszę się, że Cię skusiłam na tę powieść. Będziesz zadowolona :)

      Usuń
  12. To już chyba wiem co przeczytam jak skończę serię Zakręty losu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. Zobaczysz będziesz zadowolona :)

      Usuń
  13. To będzie moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki. Książka już u mnie, a ja cieszę się, że będę mogła ją już niedługo przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodoba Ci się zobaczysz. Dla mnie była bombowa 💖

      Usuń
  14. Uwielbiam książki a dobre to kocham :) dziękuję za super recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie, że przypadła Ci do gustu. Dziękuję kochana za odwiedziny 💖😘

      Usuń
  15. Nie przepadam za taką literaturą. Wolę oglądać takie filmy. Przyznam jednak, że mnie zainteresowałaś swoją recenzją i być może kiedyś się na nią skuszę. Tym bardziej, że nie jest ani przesłodzona, ani zbyt dramatyczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo jestem to książka, która niczym wachlarz emocji omiata twą twarz różnymi doznaniami. Dziękuję ślicznie za komentarz i odwiedziny 💖😘

      Usuń
  16. Dziękuję za recenzję, być może wpadnie mi w ręce.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam twórczości tej autorki, może się to zmieni:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tym bardziej polecam Ci ją kochana, bo warto po nią sięgnąć. Dziękuję za odwiedziny i komentarz 😘💖

      Usuń