piątek, 19 kwietnia 2019

WINNA








Tytuł:  Winna
Autor:  Alicja Sinicka
Ilość stron: 414
Wydawnictwo: Kobiece
Okładka:  miękka

SŁOWA KLUCZE: miłość, przyjaźń, nałóg, strata, depresja,  zemsta, nienawiść.

,,Nie wystarczy milczeć, kiedy drugi człowiek mówi. Trzeba wczuć się w jego słowa, postawić siebie na miejscu opowiadającego i naturalnie reagować.”  Str 76-77


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

Wendy ma dopiero 25 lat, a czuje się tak, jakby była w potrzasku. Z jednej strony kontroluje ją jej własny ojciec i wpędza w poczucie niekończącej się winy. Z drugiej zaś mężczyzna, którego pokochała jak nikogo wcześniej, zadaje jej cios prosto w serce. Wydaje się, że mężczyźni z jej życia skutecznie i konsekwentnie ją ranią i raz za razem zawodzą. Jednak Wendy mimo to postanawia dać szansę Jimowi, przystojnemu wojskowemu, który przypadkiem trafia do jej pogmatwanego życia. Czy będzie on szansą Wendy, aby w końcu była szczęśliwa? Jim pozornie okazuje się wszystkim, czego Wendy potrzebuje. Jednak mężczyzna może wcale nie mieć tak dobrych zamiarów, jak mogłoby się wydawać. Może się okazać, że jej dotychczasowe troski będą błahostką wobec zagrożenia życia jej bliskich.

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

Książka jest formatu  A5 ze zamszową okładką , która nie zostawia odcisków palców.  Utrzymana w kolorystyce szarości, niebieskości, z twarzą kobiety patrzącą przez szybę, na której widnieją krople deszczu, już na samym początku wzbudza w czytelniku refleksje oraz smutek.  Strony są beżowe, a czcionka bardzo przyjemna dla oka. Rozdziały są ponumerowane. Brak spisu treści.  Całość wydania oceniam na: 5



OPINIA:  Muszę Ci powiedzieć, ze to moje pierwsze spotkanie z twórczością pani Alicji, więc totalnie nie wiedział czego mogę się spodziewać ? Uwielbiam takie właśnie sytuacje, gdzie mogę odkrywać, poznawać nową twórczość. Dlatego z czystą kartką, bez żadnych insynuacji zaczęłam czytać tę powieść. Czy okazała się kolejną perłą wydobytą z dna oceanu, czy może zwykłym kamieniem imitującym drogocenny skarb? Jeśli jesteś ciekaw/a zapraszam do dalszej części.

Zacznę jak zwykle od bohaterów, bo to oni stanowią najważniejszy trzon całej powieści.

Główną bohaterką tej historii jest Wendy Palmer. Córka biznesmena, która po tragicznym wypadku w którym zginął jej brat nie może pozbyć się poczucia winy. Jej relacje z ojcem, a właściwie z mężczyznami są w opłakanym stanie.  Warren ją zdradził, a nowy obiekt jej miłości Jim wzbudza jej nie tylko zaufanie ale i budzi ją z  letargu w jakim żyła. Jednak mężczyzna ma swój ukryty cel w tym wszystkim. Jaki ? Tego nie zdradzę. Wendy jest bardzo inteligentną kobietą. Jako psycholog zdaje sobie sprawę z jej własnych dolegliwości i właśnie dlatego wybrała taki kierunek studiów by sobie pomóc. Potrafi bardzo szybko oceniać ludzi za pomocą ich gestów, mimiki. Dlatego też nie rozumiała dlaczego jej partner Warren zdradził ją ? Choć otrzymywała różne znaki, bagatelizowała je zrzucając je na karb męskiej natury.  Ta sytuacja dobiła dziewczynę niczym przysłowiowy gwóźdź do trumny.

Warren Davison to bardzo przystojny mężczyzna. Jako biznesmen osiąga ogromne sukcesy. Szybko więc zaskarbia sobie serce nie tylko Wendy ale i jej ojca, który postanawia zrobić z niego partnera swej firmy. Mężczyzna ten niemiał w życiu lekko. Po stracie rodziców pałętał się po wielu rodzinach zastępczych szukając namiastki miłości, a przede wszystkim rodziny. Dopiero rodzina Palmerów przyjęła go nie tylko jako partnera ich córka, ale jako syna, którego stracili. Ten mężczyzna jest nie tylko inteligentny ale potrafi zjednywać sobie ludzi, budząc ich sympatię, a przede wszystkim zaufanie. Kiedy więc zdradza Wendy choć nadal ją bardzo kocha, nadal utrzymuje bliskie kontakty z jej rodzicami, bywając na wszystkich ważniejszych imprezach, powodując tylko zakłopotanie i niezręczność.  Kiedy dziewczyna zaczyna spotykać się z Jimem w mężczyźnie budzą się instynkty o istnieniu których nie miał bladego pojęcia.

Jim Corwell to żołnierz, który obecnie ma przepustkę. Kiedy spotyka Wendy czuje, że  to kobieta idealna dla niego. Nie przeszkadza mu fakt, że dziewczyna jest emocjonalnym wrakiem. Wyciąga dla niej pomocną dłoń i stara się wyciągnąć ją z tego emocjonalnego bagna. Przyjazny, troskliwy mężczyzna, który zachowuje się niczym rycerz na białym koniu bardzo szybko dociera do serca dziewczyny.

Fabuła od samego początku wciągnęła mnie do świata Wendy i trzymała w napięciu do ostatniej strony. Elementy psychologii kręcą się na najwyższych obrotach miksera. I szczerze powiem bardzo przypadli mi do gustu bohaterowie. Wykreowani są wspaniale. Nie ma się do czego przyczepić. Każdy ma swój charakter i ciężko na pierwszy rzut oka powiedzieć, kto jest tym bedgajem ? ( zabieg specjalny ) Co przyznaje sprawiło, że ta książka dostała skrzydeł w moich oczach i pofrunęła parę półek wyżej.  Tutaj nie ma mowy o nudzie, bowiem historia ta pędzi,  dostarczając nam co rusz nowych wstrząsających informacji, które wywracają nasze teorie o 180 stopi. Trauma, psychopata, żałoba to nieliczne problemy jakie spotkasz w tej historii, a ich przedstawienie na kartach powieści jest znakomite. Tę książkę pożera się na raz i to w całości.



CZY WARTO SCHRUPAĆ?- czyli podsumowanie :

Książka ,, Winna” zaskoczyła mnie na każdej płaszczyźnie tego ciasta. Zaczynając od kruchego spodu, gdzie poznawałam wspaniale wykreowanych bohaterów, których czytelnik lubi, nienawidzi i kocha. Po kwaśną masę, czyli fabułę, która eksploduje uderzając nas co raz to przepysznymi emocjami. No i na samym wierzchu tego ciasta psychologia, która niczym delikatna beza otula całość, powodując, że ta książka jest wyważona, smakowita, a przede wszystkim idealna. Genialna powieść, którą połyka się w całości, a potem żałuje, że to już koniec. Język jest tak lekki i przyjemny, że delektujesz się każdym kęsem tej powieści. I choć było to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki, to już wiem, że z przyjemnością sięgnę po jej kolejne książki pewnie z wypiekami na twarzy. Problemy jakie są poruszane w powieść typu trauma,  utrata ukochanej osoby są fenomenalnie przedstawione, skupiając się przy tym na stronie psychologii.  Także podsumowując warto schrupać tę powieść, bo zaskoczy Cię  (oczywiście pozytywnie)  na każdym podłożu.

KOMU POLECAM?  Wszystkim, którzy uwielbiają połączenie romansu ze sensacją i thrillerem.

💖 Za egzemplarz, cudowną dedykację i dawkę ogromnych emocji dziękuję serdecznie autorce 💖


44 komentarze:

  1. Mam ją już na liście do przeczytania, tylko kolejka w bibliotece jest na nią. Coś czuję, że mi się spodoba 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana spodoba to mało powiedziane. Ta książka jest rewelacyjna :)

      Usuń
  2. Podoba mi się porównnaie do ciasta.... brzmi apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ta książka właśnie taka jest.. apetyczna. Próbuj kochana, bo warto :*

      Usuń
    2. Pogodnych i radosnych Świat :)

      Usuń
    3. Dziękuję kochana 😘 Tobie również życzę Wesołych, spokojnych Świąt oraz spełnienia marzeń 💖

      Usuń
    4. Plany na majówkę są? :)

      Usuń
  3. Dodaję do listy, wydaje się być warta uwagi :)

    Pozdrawiam,
    Fantastic Chapter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To istna petarda przy , której nie ma mowy o nudzie, czy schemacie :)

      Usuń
  4. Książka jest już w mojej biblioteczce i nie mogę się doczekać, kiedy po nią sięgnę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kochana z niecierpliwością wyczekuję Twojej recenzji :*

      Usuń
  5. Myślę, że mnie ta książka też by tak wciągnęła. Za jakiś czas chciałabym po nią sięgnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę 😘 Spodoba Ci się kochana. Autorka potrafi zaskoczyć czytelnika, a to się ceni ;)

      Usuń
  6. Chociaż sama okładka jakoś mnie nie przekonała, to dzięki Twojej recenzji już wiem, że następnym razem warto się jej bliżej przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to czytać :) To prawda czasem okładka może zniechęcić czytelnika do sięgnięcia po nią. Mnie akurat ta okładka nie wydaje się ,, odpychająca" wręcz muszę powiedzieć, że ciekawe wygląda na półce :) Dziękuję kochana za odwiedziny 😘

      Usuń
  7. Ahhh, uwielbiam te porównania do ciasta! Chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam na liście do przeczytania, czeka na swoją kolej (i fundusze :D )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poprosiłam zajączka o parę pozycji, które baardzo chciałam :p Uważam, że ta pozycja jest warta swej ceny i posiadania jej na półce oczywiście w kategorii tych przeczytanych ;)

      Usuń
  9. Fajna recenzja i cieszę się że mogę tu zaglądać :) zawsze znajdę coś dla siebie i mojej córci :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej bardzo mi miło kochana 😘 Cieszę się, że mogę Wam obu dogodzić w kwestii książkowej 💖

      Usuń
  10. Nie mogę do Ciebie zaglądać, bo zanim dokończę biblioteczkę, to w pudłach będą stosy książek ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi hi hi to tym bardziej koniecznie zaglądaj kochana 😘💖

      Usuń
  11. No to trzeba będzie po nią sięgnąć, po takiej recenzji nie ma wyjścia :) takie ciasta to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mamy podobnie kubki smakowe ;) Będziesz zachwycona tą pozycją

      Usuń
  12. Uwielbiam ciasta, a opisałaś to tak obrazowo, że pozostaje tylko wpisać na listę- do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miód dla moich oczu 😘 Czytaj tę książkę, bo warto

      Usuń
  13. Też lubię czytać i wolnych chwilach to właśnie czynię...
    Recenzja apetyczna :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie kiedyś... https://kocikowadolina.blogspot.com/ wklejam link, bo nie mogę tego uczynić na grupie z powodu bloady na fb :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnością Cię odwiedzę kochana. Dziękuję za komentarz i odwiedziny 😍💖

      Usuń
  14. Bardzo ciekawy wpis :) będę częściej zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wciągam na moją listę do przeczytania. Uwielbiam romanse i sensacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie koniecznie musisz przeczytać tę powieść💖😘

      Usuń
  16. Bardzo ciekawa i interesująca recenzja. Nie ukrywam, zainteresowałaś mnie. Dziękuję!! I zapraszam w moje progi blogowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, że udało mi się zainteresować Cię tą książką. Jest wspaniała więc bez obaw sięgaj po nią, bo warto

      Usuń
  17. Dziękuję za recenzje! Dopisuje do swojej listy! 😊

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam, mam na imię Viktoria Benjamin Jestem z Warszawy, ale wraz z mężem przeprowadzam się do Waterton Lakes National Park Canada. Słowa nie potrafią wyjaśnić, jak bardzo jestem podekscytowany przywróceniem mojego złamanego małżeństwa, a teraz mój mąż całkowicie wrócił po tym, jak zostawiła mnie i nasze dzieci dla innej kobiety. Jesteśmy małżeństwem od siedmiu lat i podczas naszego małżeństwa odbyliśmy szereg walk, które trwały, aż w końcu wyjechał ze mną i naszymi dziećmi i przeniósł się do Australii, aby być z inną kobietą. Zablokował wszystkie środki komunikacji czyni je nieważnymi. Uczyłem, że moje życie się skończyło, a moje dzieci nauczały, że już nigdy nie zobaczą swojego ojca. Próbowałem być silny tylko dla moich dzieci, ale nie mogłem kontrolować bólów, które dręczyły moje serce, byłem pochłonięty smutkiem i bólem, ponieważ naprawdę go kochałem. Każdego dnia i nocy myślę o nim i zawsze chciałbym, żeby wrócił ze mną, dosłownie zwariowałem i potrzebowałem boskiej interwencji, więc opowiedziałem każdemu z moich problemów przyjacielowi, który kiedyś miał w niej podobne wyzwania życie małżeńskie. Odesłała mnie do bardzo potężnego nazwiska DrIgbinovia. Powiedziała, że ​​był jedynym powodem szczęścia, którym cieszyła się do dnia dzisiejszego. Drigbinovia może pomóc, zerwane relacje, o których mówiła, że ​​muszę go wypróbować. Skontaktowałem się z nim na jego adresie e-mail doctorigbinovia93@gmail.com a on dał mi instrukcje, co robić, więc zrobiłem to, a potem zrobił dla mnie zaklęcie miłosne. Ku mojemu największemu zaskoczeniu, po trzech tygodniach mój mąż zadzwonił do mnie i powiedział mi, że tęskni za nami tak samo jak dzieci, byłem tak zaskoczony, moje serce było pełne radości i podniecenia, i zacząłem ocieniać łzy. Przeprosił za swój błąd i przeprosił za ból, który wyrządził mnie i dzieciom. W ten sposób wrócił do nas z wielką miłością i radością, a od tego dnia nasze małżeństwo było teraz silniejsze niż przedtem. Dzięki Drigbinovii jest bardzo potężnym człowiekiem, więc postanowiłem podzielić się moją historią dla dobra tych kobiet i mężczyźni, którzy doświadczyli tego, co się stało. Chcę, żebyś wiedział, że istnieje rozwiązanie. Drigbinovia jest rozwiązaniem, prawdziwym i potężnym magiem, który modlił się o życie przez długi czas, aby pomóc kobietom i dzieciom w czasie bólu. I ma też zaklęcia do leczenia hiv, raka, itp. Lub WhatsApp go przez +2348144480786 DOBRY SZCZĘŚCIE,

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak fajnie napisałaś, że mam ochotę przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia, bardzo się cieszę, że Cię skusiłam. Obiecuję, że będziesz zachwycona 😘💖

      Usuń