wtorek, 1 października 2019

HAKER I DZIEWCZYNA










Tytuł:Haker i dziewczyna
Autor:  Penny Reid
Ilość stron:403
Seria: Kółko Singielek Miejskich
Wydawnictwo: Poradnia K
Okładka:  miękka

SŁOWA KLUCZE:humor, romans, informatyka, przestępczość, psychologia


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

 Są trzy rzeczy, które musicie wiedzieć o Sandrze Fielding:
1) świetnie radzi sobie z robótkami,
2) od dwóch lat z nikim się nie całowała,
3) bez względu na to, czy jest w pracy, czy po, pozostaje psychoterapeutką.

To ostatnie przeszkadza jej w randkowaniu – każde spotkanie ewoluuje w stronę sesji psychoterapeutycznej i kończy się szlochem partnera. A wszystko to do czasu, gdy Alex, młodszy i niezbyt przychylny Sandrze kelner, zmienia zdanie na jej temat…

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

 Książka jest standardowego formatu A5. Matowa okładka z elementami błyszczącymi i wypukłymi bardzo przypadła mi do gustu. Odcienie czerwieni oraz czerni i szarości wspaniale komponują się z bielą tła. Dziewczyna siedzi przed laptopem i coś pije. Ciekawa okładka muszę przyznać.  Książka nie posiada skrzydełka. Sama czcionka jest przyjemna dla oka, a kartki są koloru beżowego.  Rozdziały są ponumerowane.  Natomiast numery stron są z boku strony. Mamy tu też przypisy, które wyjaśniają nam slang lub nazwy związane z informatyką, co uważałam za ogromny plus. Całość wydania oceniam na :5



OPINIA: Książka ,, Haker i dziewczyna" to już 3 tom serii o singielkach miejskich, które pokochałam od pierwszej części. Mniej więcej wiedziałam czego mogę się spodziewać, jednak i tak autorka zaskoczyła mnie pewnymi elementami. Jakimi? Jeśli jesteś ciekaw(a) to weź sobie coś do picia, jedzenia, usiądź wygodnie i słuchaj.


Główną bohaterką jest Sandra, która jako psychoterapeutka pracuje z dziećmi i ich traumami. Jednak po godzinach pracy i po odbyciu spotkań robótkowych ze swymi przyjaciółkami, dziewczyna spotyka się z mężczyznami. I kiedy wszystko się układa po jej myśli to... mężczyźni zaczynają płakać i odchodzą od niej. Dlaczego się tak dzieje ? Tego dowiesz się już książki. Sandra to bardzo szczera, zabawna 28 latka, która chce założyć rodzinę. Już się wyszalała, osiągnęła wszystko co zamierzała, a teraz pragnie stabilizacji. Kiedy więc w jej życiu pojawia się Alex młody i przystojny kelner, świat naszej bohaterki zaczyna być szaloną zabawą, z którą przecież zamierzała skończyć.  Co mogę powiedzieć, ba zagwarantować to fakt, że będziesz głośnio się śmiać. Ja ponieważ czytam wieczorami, to moje salwy śmiechu wywoływały zaciekawienie i zdziwienie: co Ty czytasz?  Sandra swoimi komentarzami potrafi rozbawić do łez, za co pokochałam tą rudowłosą trzpiotkę.

Alex to młody chłopak, który mimo różnicy wieku zakochał się w Sandrze, jednak jego przeszłość, brak zaufania, a w szczególności nienawiść do lekarzy sprawia, że trudno mu nawiązać relacje z kobietą, o której tak marzy. Ten inteligentny i o dziwo bardzo dojrzały mężczyzna, w końcu odważy się zawalczyć o swe szczęście, wtedy zaczyna się świetna akcja rodem z filmu sensacyjnego połączonego z komedią. Czy polubiłam Alexa? Jest bardzo ciekawą postacią, która nie jest oczywista, to nie jest prosty kwadrat, tylko wielokąt, który zaskakuje co rusz.


Wiesz co najbardziej urzekło mnie w tej książce ? Zamiana ról. Tutaj to Sandra jest tą doświadczoną, przebojową dziewczyną, za którą wszyscy szaleją, a Alex jest szarą myszką, który dzięki bohaterce odkrywa siebie. Kolejną sprawą jest podjęcie tematu młodszy partner. Autorka genialnie ukazuje obawy bohaterów: jak nas otoczenie odbierze? Co Ty widzisz w starszej kobiecie? Dlaczego nie wybrałaś starszego mężczyzny, tylko dziecko? Podoba mi się sposób, w jakim bohaterowie walczą ze stereotypami i opinią innych ludzi. Ukazując przy tym, że miłość nie ma daty produkcji, na którą trzeba patrzeć, jak się postanawia skonsumować produkt. Obawy, jakie widzimy są tylko w naszej głowie. Postaci tej powieści udowadniają światu, że wiek to nie jest jedyny wyznacznik bycia z kimś. To elementy, które na siebie się nakładają, jak w sałatce, które z początku do siebie w ogóle nie pasują, jednak, jak je połączymy w całość, okazują się znakomicie razem komponować.





CZY WARTO SCHRUPAĆ?- czyli podsumowanie :

Książka ,, Haker i dziewczyna" to książka, która mnie zachwyciła pod każdym względem. Po pierwsze i najważniejsze to psychologia, która tutaj króluje niczym tort przy kawie. Ta powieść sprawiła, że zaczynałam myśleć i rozważać problem : dużej różnicy wiekowej między partnerami. Czy to w ogóle jest problem? Dlaczego uważamy to za coś niesmacznego lub wyrafinowanego? No właśnie. Po drugie książka, a właściwie jej dialogi są znakomite. Śmiałam się głośno czytając je oraz różne spostrzeżenia bohaterki. Po trzecie powieść ta zaskakuje swą oryginalnym podejściem do spraw damsko- męskich. Tu nie ma mowy o przewidywalności, czy starym zamrożonym pierogu, który teraz gotujemy. Bohaterowie są wspaniale wykreowani. Mamy tutaj silne charaktery, różne, a przede wszystkim bardzo realistyczne. Historię tę ukrytą na kartach powieści czyta się bardzo szybko, a to za sprawą lekkiego i prostego języka. Jednak nie jest to powieść z tych tzw jednorazowych, bowiem potrafi człowieka nie tylko roześmiać do łez, ale wprawić również w zadumę, za co ogromnie dziękuję autorce. Co tu dużo mówić jestem ogromną fanką tej serii, bo można się przy niej zrelaksować, pośmiać i oderwać od szarej rzeczywistości.


KOMU POLECAM?Wszystkim, którzy lubią komedie romantyczne oraz oryginalne historie miłosne z nutą refleksji.

💖 Za egzemplarz i duży ogrom rozrywki dziękuję wydawnictwu💖 :




55 komentarzy:

  1. Lubię książki psychologiczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka rozbawi Cię do łez oraz skłoni do refleksji. Jest genialna ;)

      Usuń
    2. od dawna nie śmiałam się przy lekturze książki ;)

      Usuń
    3. To myślę kochana, że właśnie z nią to się zmieni :) Muszę przyznać, że ta seria jest taką chyba jedyną, przy której śmieje się głośno, bo inaczej się nie da ;) I jako jedyna w mojej biblioteczce zasługuje na miano komedii

      Usuń
    4. Coraz bardziej jestem ciekawa - szczery śmiech za sprawą książki :D

      Usuń
    5. Powiem Ci, że o ile komedie w formie filmu nie raz rozbawiły mnie, to właśnie w książce nie koniecznie. Więc chyba dlatego tak wysoko stawiam tę książkę, a właściwie serię, bo potrafiła mnie rozbawić i to tak, że nie raz obudziłam partnera ;).. serio więc moc śmiechu jest.

      Usuń
    6. To mamy podobnie - śmiech przy czytaniu książki to rzadkość :) Ale to musiałaś się głośno śmiać xD

      Usuń
    7. Oj i to bardzo, ale właśnie ta seria taka jest, że wywołuje ataki niepohamowanego śmiechu :)

      Usuń
    8. NO ciekawe, czy u mnie również :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Polecam, bo warto dla niej zarwać czas, w szczególności, że jest bardzo zabawna, a przy tym mądra.

      Usuń
  3. Nie od razu, ale może za jakiś czas sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, zobaczysz jaka to wspaniała, a przede wszystkim oryginalna powieść :) Nie musisz czytać od 1 tomu, za co również uwielbiam tę serię

      Usuń
  4. Ta nutka refleksji trochę mnie kusi. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech Cię kusi bardziej ;) Czytaj Aga, bo znakomicie zostają tu przedstawione problemy natury psychologicznej..

      Usuń
  5. Słyszałam o tej książce, ale mnie jakoś nie kusi, żeby ją poznać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nic na siłę :) Czasem po prostu nie mamy ochoty w danym czasie na jakiś gatunek. Jednak gdybyś kiedyś miała ochotę na duży ogrom rozrywki w formie śmiechu to polecam Ci tę książkę :)

      Usuń
  6. Nie wiem co się dzieje, ale ostatnio to nazwisko atakuje mnie z każdego bloga i każdego konta na instagramie. Zaczynam się go juz trochę bać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio? A ja już myślałam, że Cię zaskoczę tą serią, a właściwie jej kolejnym tomem... co za rozczarowanie z rana 😂 A teraz już z powagą spróbuj ją chociaż skubnąć. Według mnie warto ;)

      Usuń
  7. Psychoterapeutka w relacjach damsko-męskich skąd ja to znam. Mimo iż z zawodu terapeutką nie jestem to ludzie lubią mi się zwierzać. Nie raz poznałam kogoś na ulicy i ta osoba opowiedziała mi o wszystkich swoich problemach, umiem słuchać, pocieszać, nie raz otarłam łzy. Tak faceci z którymi się spotykałam też zaraz mi się zwierzali :P.
    Może nie jestem przebojowa jak Sandra ale myślę, ze polubiłabym tą bohaterkę. Różnica wieku, gdzie chłopak jest młodszy może być ciekawa. To jak dziewczyna go zmienia też. Najbardziej jednak do ksiażki przekonuje mnie Twój głośny śmiech :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak zdecydowanie śmiech to jest pierwsze słowo, jakim mogłabym opisać tę powieść. Przy tym porusza bardzo ciekawą tematykę, która jest bardzo realistycznie przedstawiona.

      O kurczę to faktycznie jesteś podobna do bohaterki 😂 To koniecznie musisz sięgnąć po tę książkę. Jestem bardzo ciekawa ile jeszcze wspólnych cech znajdziesz? :)

      Usuń
  8. To naprawdę coś świeżego i innego. Brzmi ciekawie. Muszę sprawdzić co to za seria.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iris polecam, bo nie znajdziesz drugiej takiej bombowej serii, która tak świetnie potrafi rozbawić czytelnika do łez. Kolejnym plusem jest fakt, że nie musisz od razu czytać od 1 tomu. Są to odrębne historie, a serię łączą tylko przyjaciółki, które spotykają się na.. szydełkowanie :) Dziękuję Ci serdecznie za komentarz i odwiedziny 😘💖

      Usuń
  9. Jest znakomitą odskocznią od codzienności, polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się coś oryginalnego, może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sabinko, polecam. Będziesz zadowolona i mam nadzieję, że tak jak ja będziesz swoim głośnym śmiechem budzić domowników ;)

      Usuń
  11. Zapowiada się faktycznie dobrze- lekka, pozytywna lektura na jesienne dni :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, myślę że jej pozytywna nuta, przegoni nie jedną chandrę ;)

      Usuń
  12. Po tych trzech punktach o głównej bohaterce już ją lubię:) ja lubię szydełkować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie musisz sięgnąć po tę książkę.Jest na prawdę warta nie tylko pieniędzy, ale i czasu jej poświęconego :)

      Usuń
  13. Może być ciekawe, choć nie słyszałam o tej serii. Będę musiała przyjrzeć się jej bliżej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo jest po pierwsze jedyna w swoim rodzaju, po drugie bohaterów się kocha od pierwszych chwil :)

      Usuń
  14. Lubię komedie romantyczne, więc będę miała tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowanie jest to książka dla Ciebie. Ja to komedie romantycznie tylko oglądałam, ale ta seria sprawiała, że to właśnie ona by wygrała z każdą ekranizacją- tak dobra ona jest :)

      Usuń
  15. Zaciekawiła mnie i chętnie ją przeczytam☺️

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślę, ze to dobra książka dla mnie na jesienne wieczory.
    Uwielbiam Twoje recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak, wniesie ona dużo słońca w te pochmurne dni. Dziękuję Gosiu za tak miłe słowa 😘❤️

      Usuń
  17. Zapowiada się bardzo interesująco buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelina, bo to jest świetna książka. Przesyłam również buziaki 😘

      Usuń
  18. Seria dla miłośników romantycznych historii.
    Nie wiem, czy mogłabym przebrnąć przez całość...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, dasz radę jest genialnie napisana z przymrużeniem oka

      Usuń
  19. Intrygująca okładka i ciekawa recenzja :) chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to czytać 😊 To genialna książka, która zwraca uwagę na ciekawy temat

      Usuń
  20. Chociaż to nie jest do końca moja tematyka, to bardzo mnie zachęciłaś. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo to książka, która powinna każdemu przypaść do gustu. Więc kuszę Cię dalej 😘🥰

      Usuń
  21. Jak już dzieci osiągną 18-stke i znajdę chwilę z pewnością przeczytam 🤣🤣🤣 ehh,życie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś znaleźć dla siebie w ciągu dnia chociaż 30min. To ważne, potem domownicy przyzwyczają się dotego stanu, że ciągle pracujesz. Wiem, że to nie łatwe sama czasem mam problem by mieć 20min ale warto spróbować :)

      Usuń
  22. Książka zdecydowanie w moim klimacie! Zapisuje na listę 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie. Warto sięgnąć po nią, bowiem jest ona jedyna w swoim rodzaju ❤️

      Usuń
  23. Będę musiała przeczytać pierwszą część 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino, nie musisz czytać poprzednich części. Właśnie to w tej serii lubię, że czytasz ją jak chcesz, bowiem jedynym wspólnym elementem łączącym książki jest fakt, że każda część dotyczy innej przyjaciółki i tyle.

      Usuń