niedziela, 14 marca 2021

Dlaczego właśnie ja?- no właśnie, dlaczego?

 

 


 

 

Tytuł:Dlaczego właśnie ja

Autor:  E.G Scott

Liczba stron:475

Wydawnictwo: Muza

Okładka:  miękka

SŁOWA KLUCZE:thriller,

 

 

KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

Elektryzująca opowieść o Charlotte, która po zniknięciu jej chłopaka zostaje uwikłana w zagadkę śmierci obcej kobiety.

Charlotte jest byłą neurochirurżką, która wraz ze swoją przyjaciółką Rachel, kobietą po przejściach, prowadzi gabinet akupunktury i masażu. Udziela się na czacie dla ofiar traumy, gdzie daje wsparcie innym kobietom, ale też je otrzymuje.

Ma również chłopaka, Petera, rzekomo agenta specjalnego, o którym sama niewiele wie. Peter nalega, aby ich związek pozostał całkowitą tajemnicą. Dlatego kiedy Peter znika bez słowa, Charlotte obawia się zgłosić na policji jego zaginięcie.

Kilka tygodni później policja kontaktuje się z nią w sprawie identyfikacji zwłok. Przekonana, że chodzi o ukochanego, Charlotte jedzie do kostnicy i z ulgą stwierdza, że leżące na stole ciało nie należy do Petera, lecz do nieznanej kobiety. Ulga szybko ustępuje miejsca konsternacji, a potem przerażeniu, gdy Charlotte uświadamia sobie, że policja interesuje się nią jako jedną z podejrzanych.

Dlaczego ofiara wskazała Charlotte jako kontakt w nagłych wypadkach? Chodzi o zemstę? A może to ostrzeżenie? Jakie miejsce w tym wszystkim zajmuje Peter? Charlotte rozpoczyna wyścig z czasem - musi poznać prawdę na temat zamordowanej kobiety i dowiedzieć się, co je łączyło. To, co odkryje, przejdzie jej najśmielsze wyobrażenia.

 

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

 Książka jest standardowego wymiaru A5, a jej okładka jest w dotyku miziasta. Wypukłe napisy sprawiają wrażenie trójwymiarowości. Utrzymana w kolorystyce czerni oraz niebieskości, przedstawia kobietę na moście. Jest ona przechylona i intensywnie patrzy w dół co wywołuje u mnie niepokój, bo nie wiem co chce zrobić. W tle widnieje miasto. Książka posiada skrzydełka i czerwoną wklejkę. Kartki są cieńkie, beżowe i niestety czcionka przebija na drugą stronę, więc uważaj, bo serio te strony są delikatne. Rozdziały są ponumerowane i podzielone na 4 bohaterów. Czcionka wielkościowo przyjemna dla oka. Całość wydania oceniam na : 4+



OPINIA: Czyli jak ona smakuje ?

Nie wiem jak ty, ale ja dość często zadaje sobie pytanie ,, dlaczego ja?". Dotyczy to różnych sfer życiowych, więc owy tytuł bardzo mnie zaintrygował. Okładka to już nie wspomnę. Bohaterka tej powieści nie raz zadaje sobie te pytanie. Dlaczego? I co to za mroczny thriller? Jak on smakuje? Jeśli jesteś ciekaw to weź sobie coś do picia, jedzenia, siadaj i słuchaj co mam Ci dziś do opowiedzenia.

Główną bohaterką jest Charlotte, która zajmuje się akupunkturą. Jest w tym bardzo profesjonalna, jednak nie wiedzieć dlaczego, w internecie otrzymuje same negatywne opinie o swej pracy. Z przeszłości kobiety, wiemy, że kiedyś była lekarzem i podczas jednej z operacji coś się wydarzyło i nie wykonuje ona już swego zawodu. Co się stało? No właśnie, czytelnik może się domyślać, że jakiś błąd popełniła, bowiem nie bez przyczyny pisze z innymi kobietami, które muszą sobie radzić z różnymi traumami.  Z czym więc walczy Charlotte? Jakby tego było mało, to zostaje ona uwikłana we śmierć nieznajomej kobiety, według której znały się bardzo dobrze. Tylko, że Charlotte, pierwszy raz widzi jej zwłoki na oczy. Nigdy jej nie spotkała, więc czemu zostaje podana jako osoba do kontaktu w nagłej sprawie? Od tej chwili kobieta postanawia rozwikłać ową zagadkę.

Rachel to jedyna przyjaciółka, pracownica i pacjentka Charlotte. Jest ona bardzo tajemnicza, ale pomaga naszej bohaterce jak tylko umie. Jednak i ona skrywa pewną tajemnicę, o której boi się powiedzieć przyjaciółce.Rachel jest bardzo zaborczą koleżanką. Chce mieć główną bohaterkę tylko dla siebie. Umiejętnie potrafi odsunąć ją od innych ludzi i jakoby uzależnić od siebie do tego stopnia, że Char wydzwania do niej z byle pierdołą, bo sama nie jest w stanie podejmować ważnych decyzji. Co zaczyna być wręcz chorobliwe. Do tego cały czas Rach nie wierzy, że jej przyjaciółka ma chłopaka Petera dlatego postanawia na własną rękę odkryć, czy w ogóle istnieje.Bowiem, nigdy go nie widziała, a zna go tylko z opowiadań Charlotte. Co odkryje? Czy to Rachel jest tą złą przyjaciółką?

No i mamy na koniec 2 inspektorów, którzy prowadzą śledztwo i starają się odkryć prawdę o tajemniczej śmierci kobiety. W swej pracy są bardzo skrupulatni, a ich aparycja miła dla oka, rozwiązuje  nie jeden kobiecy język. I tak zaczynają łączyć pewne fakty i plotki w całość, a ta okazuje się być niezłą bombą.



Co z tą fabułką? Muszę Ci powiedzieć, że jest bardzo wartka, wciągająca i trzymająca w napięciu. Od samego początku mamy jakiś podejrzanych i razem z inspektorami, zbieramy informacje, które mają nas przybliżyć do mordercy. Jednak nic nie jest takie oczywiste. Podoba mi się owy klimat tajemniczości, wydawać by się mogło jakiejś choroby psychicznej i szaleństwa.  Mało jest tu poszlak, a bardzo dużo rozmów z podejrzanymi. Oczywiście w każdej historii jest ziarenko prawdy, więc razem ze śledczymi musi je wydobyć. Owe intrygi są tu tak misternie uknute, że do samego końca nie wiedziałam, kto stoi za morderstwami, co uważam za nie lada wyczyn. Jestem pod ogromnym wrażeniem tej książki.

CZY WARTO SCHRUPAĆ?- czyli podsumowanie :

 Książka ,, Dlaczego właśnie ja" porównam do ulubionego dania głównej bohaterki, a mianowicie do tarty limonkowej.  Kruchym spodem, czyli podstawą bardzo dobrze znaną wszystkim są bohaterowie, a właściwie ich kreacja. Nie ma tu zaskoczenia, ani jakiś wybuchów fascynacji nową formułą. Mamy bowiem do czynienia z typowymi detektywami, którzy są dociekliwi, uparci oraz zdeterminowani, by rozwiązać zagadkę śmierci kobiety.  Rachel jako przyjaciółka głównej bohaterki jest bardzo tajemniczą i zaborczą osobą, która pragnie być najważniejszą osobą w życiu Charlotte.Jej poczynania niby w dobrej wierze opierają się na bardzo egoistycznych pobudkach. No i sama Charlotte, która występuje tutaj w roli ofiary zamieszanej w morderstwo, jest we wspaniały sposób przedstawiona. Jako osoba, która zmaga się z traumą, jest podatna na sugestie innych. Żyje w swoim świecie i dlatego często uchodzi za osobę niezrównoważoną, która buja we własnych obłokach lub jest oderwana od rzeczywistości. Jako specjalista od akupunktury wydaje się  być profesjonalistą, który niczym terapeuta potrafi zaradzić na problemy z jakimi przychodzą pacjenci. Masą serową z mlekiem skondensowanym jest sama fabuła, która potrafi wciągnąć czytelnika do swej historii. Autorka stworzyła bardzo smakowitą masę intryg, które do samego końca trzymają w napięciu. Nie przewidzisz, kto jest mordercą, co jest ogromnym plusem całej tej historii. Sokiem z limonki dodanym do masy, czyli owym kwaśno- orzeźwiającym smakiem jest problem przedstawiony w powieści, czyli zespół stresu pourazowego i choroby psychicznej. Mamy tutaj sporo psychologicznych odniesień i przykładów tego zaburzenia, które nadają całości realizmu, a i przy okazji ukazują inne, jego złe i uciążliwe oblicze. Nie będę ukrywać, że jestem zachwycona tą powieścią i uważam, że warto ją schrupać. Jest inna, bardzo orzeźwiająca i mimo, że czytałam już wiele thrillerów psychologicznych to ten bardzo mnie zaskoczył swym zakończeniem, co jest nie lada wyzwaniem. Dlatego warto ją przeczytać, choćby dla samych niesamowitych wrażeń, jakie wywołuje podczas czytania.

 

KOMU POLECAM? Miłośnikom thrillerów psychologicznym

 

Za egzemplarz i mile spędzony czas, dziękuję wydawnictwu :




 

 

 

42 komentarze:

  1. Czytałam ,,Nic o mnie nie wiesz", więc pewnie po ten tytuł tego duetu też sięgnę.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja do samego końca nie wiedziałam KTO, a dla mnie jest to wyznacznik bardzo dobrego thrillera. Zaskoczenie było i to ogromne ;)

      Usuń
  2. Rzadko czytam takie książki, jednakże ta mnie zaciekawiła :D
    Zapisałam sobie tytuł :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskoczy Cię i będzie trzymać w napięciu, to Ci gwarantuję :)

      Usuń
  3. Również polecam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że wiele osób zadaje sobie czasem tytułowe pytanie. ;) Chętnie przeczytam tę książkę, wydaje mi się, że wpasuje się w mój gust. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinna Ci się spodobać, w szczególności, że główna bohaterka jest bardzo ciekawie przedstawiona :)

      Usuń
  5. Lubię takie ksiaki jednak nie wiem czy ta mi sie spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na 100% Ci się spodoba. Nie ma innej opcji. Kochana, koniecznie ją przeczytaj. Kuszę Cię oj kuszę ;)

      Usuń
  6. Nie przepadam za tym gatunkiem ale twoja recenzja zachęca ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hey dear! Loved your post and allready followed your blog, i want invite you to visit and follow my blog back <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks for your vistit. I hope you stay in my books world. Maybe you faund some books for you ?

      Usuń
  8. Bardzo zachęcająca recenzja, chciałabym przeczytać tę książkę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się kochana niezmiernie. Polecam, będziesz zadowolona :)

      Usuń
  9. "Niesamowite wrażenia jakie wywołuje podczas czytania". No to mnie przekonałaś!:D
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że Cię skusiłam. Będziesz zachwycona tą pozycją- gwarantuje Ci to :)

      Usuń
  10. Mimo Twojej recenzji, jak na razie nie planuję przeczytania te książki. Obecnie jestem w zupełnie innym rejonie literatury.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie moje klimaty
    Lubię kryminały i thrillery, a ta recenzja przekonała mnie do sięgnięcia po książkę. Zapowiada się nietuzinkowa powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taka właśnie jest. Dostarczy Ci niezapomnianych wrażeń, tego jestem pewna ;)

      Usuń
  12. Również mnie zachęciłaś do tej pozycji; najczęściej sięgam po thrillery, więc z ochotą zapoznam się z książką polecaną przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, bardzo się cieszę. Jestem pewna, że Ci się spodoba, bo jest świetnie skonstruowana i nie ma opcji, by komuś nie przypadła do gustu :)

      Usuń
  13. Kusi mnie ta twoja recenzja bo lubię takie tematy, to coś co od zawsze mnie fascynowało, wpływ jaki stres, uraz ma na funkcjonow3anie człowieka oraz oddziaływanie na siebie osób w związkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ta książka ukazuje nam, że pewne traumy ,, nieprzepracowane" mogą się w przyszłości na nas zemścić..

      Usuń
  14. Takie książki lubię. Jedne z moich ulubionych klimatów.
    Coś się dzieje i nie zanudza.
    Twoje recenzje są tak zachęcające, że przeczytam.
    Irena - Hooltaye w podróży

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Irenko, miło mi to czytać. Książka na pewno dostarczy wielu emocji i rozrywki :)

      Usuń
  15. A mnie zaintygowała. Jeśli ma zaskakujące zakończenie i wartką fabułę, a do tego cechy trailera to muszę przeczytać koniecznie 🙂 Dziękuję za recenzje ❤

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie przyjrzę się bliżej tej książce. Twoja ciekawa recenzja zdecydowanie mnie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, no nareszcie trafiłam z jakąś książką w Twoje gusta. Tym bardziej się cieszę i jestem ciekawa Twojej opinii po lekturze :)

      Usuń
  17. Masz rację, bardzo często zadajemy sobie to pytanie: dlaczego ja? Książka ma ciekawą fabułę i myślę, że jestem skłonna zatopić się w tej lekturze w wolnym czasie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bowiem tytułowe pytanie jest kluczem do całej fabuły. Z drugiej strony jest to zdanie tak bliskie każdemu z nas, że powoduje iż możemy w pewnym stopniu utożsamić się z bohaterką powieści ;)

      Usuń
  18. Intrygujący początek, ta książka mogła by mi zająć trochę czasu. Jestem ciekawa zakończenia

    OdpowiedzUsuń
  19. Każdy dobry kryminał jest u mnie miło widziany. Zapisuje na listę fo czytania.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa jestem tej książki. Recenzja rewelacyjna i już ja dopisuje do listy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodoba Ci się na bank. Nada się idealnie do Twoich podróży, jako taki przerywnik ;)

      Usuń
  21. Jak zawsze potrafisz zachwycić samą recenzja a w sumie to fabuła bardzo mi pasuje,poszukam ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana, za tak miłe słowa :* Polecam, spodoba Ci się fabuła :)

      Usuń