poniedziałek, 12 listopada 2018

KRAINA OPOWIEŚCI. ZAKLĘCIE ŻYCZEŃ






Tytuł: Kraina opowieści. Zaklęcie życzeń
Autor:  Chris Colfer
Ilość stron: 437
Seria:  Kraina Opowieści
Wydawnictwo:  młodzieżówka
Okładka:  twarda

SŁOWA KLUCZE:  magia, postacie fantastyczne, przyjaźń, miłość, mądrość, przygody.



,, Pewnego dnia będziesz  wystarczająco dorosła, by znów czytać baśnie ” C. S. Lewis


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

Świat Alex i Connera Bailey’ów wkrótce się zmieni. Kiedy bliźnięta otrzymują od babci  rodzinna książkę ,, Krainę Opowieści” jeszcze nie wiedzą co ich czeka.  Zostaną wciągnięcie do świata pełnego magii i czarów. Poznają swoje ukochane baśniowe postacie, które znają z bajek czytanym im na dobranoc.  Wyruszają więc w niebezpieczną lecz fascynującą podróż w poszukiwaniu  składników do Zaklęcia Życzeń. Czym jest owo Zaklęcie?  Czy dzieci utkną na dobre w świecie baśni?  Czy odnajdą drogę do domu? Czy ich ukochani bohaterowie w rzeczywistości okażą się tacy fascynujący i wspaniali ?

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

Książka jest wydana FENOMENALNIE. Mamy twardą oprawę w standardowym formacie A5. Liczne złocenia, które się mienią oraz wspaniała kolorowa grafika, która oddaje wszystko to co kochamy w baśniach.  Wizualnie okładka prezentuje się bogato , a zarazem klasycznie.  Wspaniała wklejka z kolorową mapą, zaprasza nas już na wstępie do swego magicznego świata. Czcionka bardzo przyjemna dla oka, kolor kartek bezowy, wspaniałe czarno-białe ilustracje przy każdym nowym rozdziale, to wszystko sprawia, że czytelnik jest już zachwycony samym wydaniem. Rozdziały mają swoje tytuły oraz numeracje. Całość oceniam na: 6



OPINIA: Kiedy otrzymałam propozycje zrecenzowania tej pozycji bardzo się ucieszyłam. Po pierwsze kocham baśnie i wszelkie ich retelingi.  Po drugie chyba nie zdziwi Cię fakt, że sama już okładka mnie tak kusiła, że powiedziałam: ,, Chcę to przeczytać ! ”  No więc, wzięłam mój ulubiony koc, ciepłą kawę oraz książkę w dłoń.  Nie spodziewałam się, że zostanę porwana przez książkę i zostanie po mnie tylko zimna, niedopita kawa i kapcie….

   Wszystko zaczęło się od pierwszych  słów, które przeczytałam, a brzmiały one ,, Dawno, dawno temu...". Nagle literki zaczęły wirować mi przed oczami. Nie wiedziałam co się dzieje, myślę ,, pewnie przemęczenie" i zamknęłam oczy. Gdy  je po chwili otworzyłam, nie wiedziałam gdzie się znajduje ? Las, piaszczysta droga i dwoje 11 latków wpatrzonych we mnie. To bliźniacy.. dziewczyna i chłopak. Chłopak z buńczuczną miną pyta: Co Ty też otworzyłaś książkę i przeczytałaś ,, Dawno, dawno temu…” ?  Dziewczyna z uśmiechem na twarzy mówi ,, No dołączył do nas dorosły, teraz to napewno uda nam się wrócić do domu.” Ze zdziwieniem i bolącą głową spoglądam na nich. Chwila myślę… co ja tu robię? Przecież dosłownie przed minutą byłam w moim pokoju, przykryta moim kocem i zaczęłam czytać książkę ,, Kraina Opowieści”. Po krótkiej wymianie zdań dowiaduje się, że rodzeństwo  zostało dosłownie ,, wciągnięte” przez książkę do świata baśni i od tygodnia próbują znaleźć drogę do domu.  Znajdujemy bezpieczne miejsce, gdzie możemy bliżej się poznać i zdobyć własne zaufanie. Rodzeństwo jedno przez drugie opowiada mi swoje przygody. I tak poznałam Alex. Mądrą, ładną dziewczynę o niebieskich oczach, krótkich włosach w kolorze blond wpadającym w rudy. W naszym świecie nie ma żadnych przyjaciół. Odstaje od swych rówieśników swą mądrością i zamiłowaniem do książek. Dla brata zrobi wszystko. Connor to męska wersja Alex jeśli chodzi o wygląd. Natomiast jest bardziej otwarty i ma ogromne poczucie humoru. Jest odważny, lecz jak przyznał  nie jest aż tak mądry jak Alex. Za co dostał kuksańca w bok od siostry.

   Bardzo szybko zyskali moją sympatię. Tych dwoje wiele w życiu wycierpiało. Utrata bliskiej osoby, problemy finansowe rodziców, szykany ze strony rówieśników, a teraz to. Na samym początku dzieciaki były zachwycone możliwością poznania swoich baśniowych idoli. Nieźle się zdziwili kiedy odkryli, że Kopciuszek za chwile zostanie mamą. Złotowłasa jest poszukiwanym listem gończym zbiegiem.  Z Baba Jagi zrobili wegetariankę. Nie pytaj mnie jak?  Gdy mi opowiadali tę historię na ich buziach nadal czaił się lęk. Opowiadali mi jeszcze o innych postaciach ale wszystkiego nie zapamiętałam. Następnie zdradzili mi swoją misję. Zaklęte Życzenie. Bladego pojęcia nie miałam o czym oni mówią. Pomyślałam, pewnie to jeszcze skutki ubocznie pierników z chatki Baby Jagi ( upierali się, że nic nie jedli, ale wiadomo to dzieci, które by się nie skusiło? ) Tłumaczyli mi, że to jedyny sposób by wrócić do naszego świata. Trzeba zebrać 8 składników, a następnie umieścić je wszystkie w jednym miejscu. Wtedy  jedno Twoje najszczersze życzenie zostanie spełnione. Możesz się domyślić drogi czytelniku, że nie łatwo jest je zebrać. Spotkali wiele złych charakterów z baśni, złe wilki,  trolle, gobliny, czarownicę, którzy przeszkadzali im cały czas w misji. Najgorsza jest podobno Zła Królowa, która  również zbiera owe składni na Zaklęte Życzenie. Zapytałam ,, Dlaczego się martwicie? Niech zbiera, my zbierzemy swoje i każdy będzie zadowolony.”  Okazało się, ze tutaj obowiązuje zasada ,, Kto pierwszy ten lepszy” i tylko pierwsza osoba z uzbieranymi składnikami może wypowiedzieć życzenie. Pełni nadziei, Alex i Connor postanowili, ze dołączę do ich drużyny. To były niesamowite przygody. Krainy i królestwa, które razem z rodzeństwem przemierzyłam w poszukiwaniu ostatnich składników były magiczne. W pewnym momencie, kiedy odwiedziliśmy Śpiącą Królewnę , która notabene cierpi na bezsenność, jak to ja gapcia ukłułam się wrzecionem w palec. Pamiętam , że zobaczyłam małą kropelkę na wskazującym palcu i zapewniłam rodzeństwo, że nic mi nie jest. Potem urwał mi się film. Jakie było moje zdziwienie, kiedy otworzyłam oczy, a mój pies lizał mnie po policzku. Otulona w mój ulubiony kocyk z książką leżącą niewinnie obok mnie. Czy to mi się wszystko przyśniło, nasze przygody, piękne królestwa i ścigająca nas Zła Królowa, a może wszystko to było prawdą ?  Czy Connor i Alex odnaleźli drogę do domu? Ja wiem jedno, zostałam wciągnięta w niesamowitą historię i pragnę, jak najszybciej powrócić spowrotem do świata, w którym to można porozmawiać i wypić kawę z Kopciuszkiem, czy polować na wilki razem z Czerwony Kapturkiem.  



PODSUMOWUJĄC: Książka ,, Kraina Opowieści. Zaklęcie życzeń” to wciągająca historia, która porwie każdego czytelnika do swego świata , niezależnie ile on ma lat. Zakochałam się w historii i w świecie baśni, które w tej książce żyją swoim życiem. Tutaj baśń nie kończ się słowami ,, żyli długo i szczęśliwie”, a trwa nadal. Jestem oczarowana postaciami, jakie spotykamy na kartach powieści.  Są wyśmienicie przedstawieni, ukazując ich wady i odchylając rąbek tajemnicy na pytanie , a co było dalej? Złotowłosa o dziwo to moja ulubienica, w tej nowej odsłonie.  Czarny charakter Zła Królowa jest owiana aurą tajemniczości co fascynowało mnie przez całą tę historię. Jej historia to perełka tej książki i dla niej samej warto kupić tę książkę. Zaufaj mi, wiem co mówię. Nasi główni bohaterowie choć mają po 11 lat są bardzo mądrymi dzieciakami, a ich pytania i spostrzeżenia potrafią rozbawić. Wspaniale wykreowany świat baśni to kolejna mocna strona tej książki. Polityka, miłość nieźle została wpleciona we fabułę. I choć jestem dorosłym czytelnikiem, a książka jest przeznaczona  dla młodszej młodzieży to bawiłam się nieźle. Mogłabym porównać to do książek Ricka Riordana, jeśli wiesz co mam na myśli. Niby dla młodzieży, a napisane jest to tak, że dorosły czerpie satysfakcje z czytania i zostaje wciągnięty do reszty. Język wiadomo , lekki potoczny, jednak opisy krain, czy postaci już są na wysokim poziomie. Czekam z niecierpliwością  na kolejne części serii.


KOMU POLECAM?  Wszystkim

P.S  Mam nadzieję, że spodobała Ci się ta szalona i dziwaczna recenzja. Jednak właśnie tak to jest, kiedy książka zbyt mocno wejdzie w głowę i porwie Cię do swego świata...

Za egzemplarz  i porwanie mnie do świata baśni , dziękuję wydawnictwu :




26 komentarzy:

  1. Przyjemnie czytać tak entuzjastyczne recenzje. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam bardzo ciekawa twojej opinii i jak widać - pokrywa się ona z moją :) na mnie też ta książka wywarła bardzo pozytywne wrażenie! Czekam na kolejną część - cała seria ma przepiękne okładki.

    Pozdrawiam,
    ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby tylko nadal tak pięknie je wydawali 😍 Te złocenia to miłość. Książka jest fenomenalna, a bohaterowie 💖💖 już chcę kolejne tomy. Oby wydawnictwo nie kazało nam długo czekać ;)

      Usuń
  3. Z chęcią zajrzę. Z ciekawości bo pomysł jest fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zaciekawiłam. Zobaczysz będziesz zadowolona :) Dziękuję za odwiedziny 😘💖

      Usuń
    2. Uwielbiam baśnie, baśniowe klimaty i tego typu opowieści. Będę wypatrywać książki w bibliotece :)

      Nie ma za co. Przyjemność po mojej stronie. Ja również dziękuje za rewizytę :)

      Usuń
    3. 😘💖😍 W takim razie czekam na Twoją opinię :)

      Usuń
    4. Mam nadzieję, że niedługo ;) Jak biblioteka jest dobrze finansowana to co miesiąc ma nowości wydawnicze.

      Usuń
  4. Intrygująca ksiązka, aż poszukam co to za baśń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są to kochana baśnie braci Grimm, Andersena tylko jakby opowiadające dalsze dzieje najsłynniejszych ich postaci. Fenomenalna. Polecam Ci z całego serduszka 😍😘

      Usuń
  5. Książka ma przepiękną okładkę, ale czuję, że wyrosłam już z takich opowieści. :(

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że choć blisko mi do 3 z przodu w latach to z zapartym tchem czytałam tę książkę. Uwierz mi odkryjesz na nowo te słynne baśnie i ich ukryte znaczenie ;) Polecam Ci serdecznie

      Usuń
  6. To jest książka dla mnie i cieszę się, że jest Tobie bliżej do 3 z przodu (bo mi też )i czytałaś ją zapartm tchem ;) to oznacza że, muszę ją mieć. Też kocham retelingi ale baśnie oryginalne jeszcze bardziej ;)bo się na nich wychowałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to musisz to przeczytać !!! I mieć na półce, bo prezentuje się fenomenalnie 😍💖 Cieszę się, że mamy wiele wspólnego ;) Dziękuję Ci serdecznie za odwiedziny i komentarz 😘 Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  7. Nie wiedziałam, że istnieje takie wydawnictwo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wrażenie, że przyjemnie spędziłabym z nią czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak to pewne, że zatracisz się w tym baśniowym świecie.

      Usuń
  9. Takie baśniowe klimaty lubię, więc przeczytam tę książkę. Może niedługo mi się to uda. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam z całego serduszka 💖 Zobaczysz, że to genialna historia nie tylko dla dzieci :)

      Usuń