poniedziałek, 19 listopada 2018

KRÓLOWA GWIAZD







Tytuł:  Królowa gwiazd
Autor:  Agnieszka Walczak- Chojecka
Ilość stron: 344
Wydawnictwo:  Edipreese
Okładka:  miękka ze skrzydełkami

SŁOWA KLUCZE:  przyjaźń, miłość, problemy, show biznes, aktorstwo

Królowa jest tylko jedna...

KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

Cztery aktorki, a zarazem przyjaciółki postanawiają zawalczyć o swe marzenie grania w jakiejś większej produkcji filmowej. Postanawiają wyjechać na Maltę gdzie odbywa się tam festiwal filmowy. Kiedy okazuje się, że sławny reżyser ma jedną rolę do obsadzenia, przyjaźń dziewczyn zostanie wystawiona na próbę. Czy przyjaźń okaże się  silniejsza od zawodowych ambicji ?

POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

Książka jest standardowego formatu A5. Miękka , a zarazem matowa okładka, jest bardzo miła w dotyku. Napis jest metaliczny i odbija przepięknie światło. Okładka jest utrzymana w kolorystyce letniej, wręcz wakacyjnej. Mamy 4 kobiety roześmiane w okularach i przepiękny widok  na Maltę. Strony są koloru beżowego, a czcionka bardzo  przyjemna. Rozdziały są ponumerowane. Brak spisu treści oraz jakichkolwiek ozdobników przy rozdziałach. Całość oceniam na : 5

OPINIA: Bardzo spodobał mi się motyw przyjaźni w literaturze, dlatego też postanowiłam po raz kolejny zanurzyć się w historii, gdzie właśnie najważniejsze są relacje bohaterek niż miłość. Czy ta książka okaże się być przyjemną odskocznią od codzienności, czy może nużącym opowiadaniem ?
Mamy tutaj 4 główne bohaterki, które mimo tak ogromnych różnic osobowościowych są dla siebie jak siostry.  Łączy je wspólna pasja, a zarazem praca, która  staje się ich jabłkiem niezgody. Pozwól , że pokrótce przedstawię Ci każdą z nich.

Klaudia to typowa chłopczyca. Ma krótkie włosy i męską figurę. Kiedy zachodzi w ciążę z facetem, którego nie zna, jej świat zmienia się diametralnie.

Malwina, wieczna optymistka. Wychowywana bez matki i schorowana, dowiaduje się , że właśnie straciła pracę w serialu, który był jej jedynym środkiem utrzymania.

Dominika to zamknięta w sobie kobieta, która przechodzi kryzys małżeński. Kiedy dowiaduje się o licznych zdradach jej męża, ma serdecznie dość własnego życia.  Opieka nad chorym szwagrem i utrata własnej kobiecości to chyba najgorsze co mogło spotkać tą bohaterkę.

Mirosława to dziewczyna z bogatego domu. Żyje w cieniu sławy własnej matki.  Jedynymi przyjaciółkami są 3 dziewczyny, które są dla niej bliskie jak siostry. Jednak udowodnienie mamie swej wartości może być silniejsze niż przyjaźń.

Muszę Ci powiedzieć, że fabuła jest tak świetnie poprowadzona, że trudno mi powiedzieć, której bohaterce kibicowałam, by to właśnie ona zwyciężyła. Każda z nich tak samo mocno zasługuje na bilet do szczęścia. Intrygi, kłamstwa, manipulacje, miłość i walka przeplatają się naprzemiennie, ukazując nam realia show biznesu związanego z filmem.   Bardzo podobała mi się ta historia, która niczym gorący kisiel otuliła mnie swym ciepłem, realnością i światem do którego my widzowie szklanego ekranu nie mamy dostępu. Dodatkowo  problemy z jakimi zmagają się nasze bohaterki są bliskie nam, bardzo życiowe i ciekawe.

PODSUMOWUJĄC: Książka ,, Królowa gwiazd” to znakomita powieść, która porusza wiele życiowych problemów. Niechciana ciąża, spełnienie ambicji rodziców kosztem własnego szczęścia, zdrada małżonka czy utrata pracy. Bohaterki więc nie mają łatwego życia i nic nie przychodzi im tak łatwo . Muszą wiele wycierpieć, powalczyć i wylać potu i łez by odnaleźć swoje szczęście. Kiedy więc przyjaciółki stają się własnymi rywalkami , autorka zadaje pytanie czytelnikowi : Czy przyjaźń może przetrwać tą nierówną walkę o byt i szczęście ? Odpowiedź znajdziesz w książce. Co do bohaterek są świetnie wykreowane. Każda postać jest inna i sympatyczna. Ciężko wybrać tę naj. Sam język jest potoczny i to sprawia, że tę książkę wciąga się szybko, jak makaron ze spaghetti.  Bardzo kobieca, a przede wszystkim przyjemna.  Show biznes filmowy przedstawiony  na kartach powieści jawi się jako brutalna rozgrywka i nierówna walka. Czasem bowiem talent aktorski to nie wszystko. Liczy się uroda, inteligencja, osobowość i tak zwane te coś. Książka zasługuje na Twoją atencję. Nada się na relaks przy ciepłej czekoladzie z kocykiem. Zdecydowanie jest wyśmienitą odskocznią od codzienności

KOMU POLECAM?  Wszystkim lubiącym lekką literaturę z motywem przyjaźni i show biznesem.

Za egzemplarz dziękuję portalowi i wydawnictwu :




22 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale widzę, że warto się z nią zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zaskoczyłam Cię tą pozycją i mam nadzieję, że spodoba Ci się równie mocno jak mnie. Dziękuję za odwiedziny 😘💖

      Usuń
  2. Nie słyszałam o niej ale nie jest to mój typ czytelniczy. Podziekuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem do końca przekonana, czy to jest książka dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś spróbować ;) Jednak jeśli nie czujesz przyciągania to sobie odpuść 😘

      Usuń
  4. Może... Ale jak już to w przyszłym roku. Bo w tym to mam już stosik przygotowany :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że chcesz dać tej pozycji szansę, bo warto :)

      Usuń
  5. Okładka mnie nie zachęca a opis hmmm może troszkę ale nie wiem czy jest to mój klimat ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet mnie ten tytuł zainteresował w zapowiedziach, chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta ksiązka nie bardzo wpisuje się w moje gusta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fabuła tej książki niestety mnie nie przekonuje.

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :) Jednak nie ma co się zmuszać i czytać coś na siłę. Może następnym razem uda mi się skusić Cię czymś co lubisz ;)

      Usuń
  9. Motyw przyjaźni niemniej ważny niż miłości! Chętnie bym przeczytała taką pozycje, która skupia się bardziej na niej. Jak widać ta się może nadać. I też może dam szansę.

    Pozdrawiam serdecznie :)
    Martyna Carlli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Dawno nie czytałam książki, gdzie miłość nie gra pierwszych skrzypiec w obyczajówce dlatego i nie tylko zyskała w moich oczach wiele ;)

      Usuń
  10. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Chciałabym ją niedługo przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że przeczytam. Ostatnio mam trochę przesyt biografii i kryminałów i mam chęć na coś lżejszego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będzie idealna odskocznia od biografii i kryminałów 😘

      Usuń