niedziela, 17 maja 2020

NIEIDEALNIE DOPASOWANI







Tytuł:Nieidealnie dopasowani
Autor: Melanie Harlow, Corinne Michaels
Ilość stron:248
Wydawnictwo: NieZwykłe
Okładka:  miękka
SŁOWA KLUCZE:przyjaźń damsko-męska, miłość, humor, rodzina


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?

 Pierwsza zasada zawodowej swatki: Nie zakochuj się w swoim kliencie. Jednak Willow złamała tę zasadę, kiedy zakochała się w Reidzie Fortino – swoim najlepszym przyjacielu, który był jednocześnie jej klientem. Miała mu znaleźć dziewczynę. Myślała, że to będzie łatwe. Nie było.
Willow musi uwodnić matce, że jest w stanie przejąć jej biznes – firmę zajmującą się dobieraniem idealnych partnerów. Inaczej rodzinny interes zostanie zamknięty. Reid zgadza się zostać jej klientem i w ten sposób pomóc przyjaciółce. Do tej pory stałe związki lub małżeństwo go nie interesowały, ale tym razem daje się namówić na swatanie. Im więcej czasu tych dwoje spędza razem, próbując znaleźć Reidowi idealną dziewczynę, tym bardziej Willow chciałaby mieć go tylko dla siebie.
Wszystko się pogmatwało. Willow nie tylko może zrujnować rodzinny biznes, ale też stracić swoje serce.




POD LUPĄ: Zacznę od wizualnej strony, czyli lupa w dłoń i do dzieła !

Książka jest standardowego wymiaru A5. Posiada skrzydełka, matową okładkę, która utrzymana jest w kolorystyce bieli, pastelowego różu, niebieskości.  Po parze na froncie już widzimy, że będziemy mieć do czynienia z romansem, ale nie wiem co jest takiego w tej okładce, ale przyciąga mój wzrok. Może to ze względu na kolorystykę?  Kartki są normalniej grubości w kolorze szarym, a czcionka większa i bardzo przyjemna dla oka. Co mnie urzekło? To fakt, że pod każdym rozdziałem mamy mini czarno-białe obrazki, które dodają uroku całej powieści. Fabułę mamy podzieloną na dwójkę bohaterów to też rozdziały mają ich imiona, dzięki czemu wiadomo, kto kiedy opowiada ze swojej perspektywy daną przygodę. Całość wydania oceniam na : 5+





OPINIA: Książka ,,Nieidealnie dopasowani" stwierdziłam, że będzie takim moim ciasteczkiem Oreo do kawy. Wiesz idealna do przekąszenia, patrząc na jej nie za dużą objętość. Czy mi smakowała? Czy była ona smakowitym ciasteczkiem? Jeśli jesteś ciekaw to weź sobie coś do picia, jedzenia, siadaj i słuchaj.

Głównymi bohaterami tej powieści jest Willow, która pracuje w biurze matrymonialnym swej matki.  I choć jest piękną kobietą to nie potrafi lub nie chce znaleźć sobie mężczyzny, z którym mogłaby spędzić resztę życia. W pewnym momencie decyduje się, że chce się zapłodnić sztucznie i będzie sama wychowywać swoje maleństwo. O dziwo jej sąsiad, a zarazem najlepszy przyjaciel Reid uważa jej pomysł za delikatnie mówiąc chory. Jakby tego w jej życiu było mało to właśnie okazuje się, że musi ratować rodzinny interes przed upadkiem. Na pomoc spieszy jej właśnie Reid. I w tym momencie ich przyjaźń zostaje wystawiona na próbę, o czym boleśnie przekonuje się Willow.

Sam Reid też jest w bardzo ciekawy sposób przedstawiony, bardzo realistycznie. Taki typowy facet, który dzięki swej przyjaciółce ma co jeść, jakoś wygląda itd. Nie rozumie podstępowania Willow, że chce się zapłodnić, choć sama wymaga czasem pomocy. I choć wspiera ją jak może- jak to przyjaciel i on z czasem zauważa, że ich idealna przyjaźń się burzy niczym domek z kart i stara się zrozumieć dlaczego?



Muszę przyznać, że bohaterowie, a właściwie ich kreacja, bardzo przypadła mi do gustu. Są zabawni ( nie raz się głośno zaśmiałam z ich perypetii, czy przekomarzanek), bardzo realni w swych zachowaniach. Mają wady i nie wstydzą się ich. Wręcz pokazują, jak wielokrotnie trzeba iść na pewne ugody, zawierać kompromis, który jest trudny dla każdej ze stron. Tak właśnie dba się o związek, czy inne relacje.

Sama fabuła przypominała mi taką wiesz komedię romantyczną. Zlepek różnych perypetii, które prowadzą naszych bohaterów do konkretnego celu. I choć zaprzeczają, bronią się to i tak finał jest z góry przesądzony. I powiem Ci nie przeszkadzało mi to, a to dlatego że świetnie się bawiłam podczas czytania tej książki. Bardzo szybko pochłonęłam tę powieść, jednak odłożyłam ją z uśmiechem na twarzy. Czasami trzeba sięgnąć po coś ciepłego, śmiesznego. I co z tego, że historia jest przewidywalna, jak książka wywołuje bardzo pozytywne emocje. Czegóż chcieć więcej ?


CZY WARTO SCHRUPAĆ?- czyli podsumowanie :

Książka ,, Nieidealnie dopasowani" mimo swej małej objętości potrafi wciągnąć czytelnika do swej historii. I choć sama fabuła nie jest może i oryginalna, a zakończenie jest do przewidzenia, to muszę przyznać, że świetnie się bawiłam podczas czytania. Bohaterowie są fenomenalnie wykreowani, że zyskują sympatię czytelnika już po paru stronach. Dialogi, czy sam język jest leciutki, a przy tym żartobliwy. To taka komedia romantyczna, przy której się zrelaksujesz, uśmiejesz się, a przy tym zrobi Ci się cieplutko na serduszku. I muszę przyznać, że jak na takie ciasteczko oreo, które jest na raz do kawy to bardzo mi smakowało, że aż z przyjemnością chce się go ponownie zakosztować. Zatem czy warto schrupać tę książkę? Zdecydowanie tak, jest to idealna powieść na chandrę, relaks, coś do podróży, poprawę humoru, czy zabicie nudy.Tę książkę czyta się tak, jakby oglądało film.


KOMU POLECAM? Wszystkim tym, którzy szukają czegoś lekkiego z humorem

Za egzemplarz i mile spędzony czas przy kawie dziękuję wydawnictwu :




31 komentarzy:

  1. Będę miała tę książkę na uwadze, kiedy dopadnie mnie zły humor. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. O swatkach czytałam dotąd tylko w starszych powieściach, tzn. datowanych na okres, w którym swatki działały dość prężnie. W uwspółcześnionej wersji może to być sympatyczne i humorystyczne, ale ja odpuszczę. Nie ten target. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne rozumiem. Ja potrzebuje lekkich książek w szczególności po jakiejś cięższej powieści jak np ostatniej. A żeby nie wypaść z rytmu czytelniczego idealnie się nadają takie historie, które bawią i dostarczają rozrywki :)

      Usuń
  3. Lubię takie lekkie powieści romantyczne, więc chętnie się skuszę na poznanie historii Willow i Reida ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypadła Ci do gustu ta historia. Jest bardzo lekka, okraszona humorem. Idealna na poprawę humoru :)

      Usuń
  4. Lubie czytać takie lekkie historie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kochana koniecznie sięgnij po tę powieść :) Będziesz zadowolona, bo jest lekka, przyjemna i nie gruba objętościowo ;)

      Usuń
  5. Ostatnio nie podchodziły mi takie lekkie obyczajówki i książki o miłości. W zasadzie weszłam w recenzję, bo spodobało mi się zdjęcie, które dodałaś :D Ale jak już przeczytałam recenzję to zaczynam się zastanawiać czy i mnie nie przypadłaby taka książka do gustu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej dziękuję 😘 Ja to nie mam talentu do artystycznych zdjęć więc tym bardziej się cieszę, że Ci się spodobało.

      Co do książki myślę, że Ci się spodoba. Jest lekka, z humorem i potrafi wciągnąć. Spróbuj, może akurat sprawi, że poczujesz miętę do tego gatunku ;)

      Usuń
    2. Jak zobaczę gdzieś w bibliotece, to będę pamiętać o Twojej recenzji i wypożyczę!

      Usuń
    3. Cieszę się kochana niezmiernie :)

      Usuń
  6. Bardzo podoba mi się okładka - niby zwykła, a jednak urocza i z tego, co widzę, świetnie pasuje do tematyki książki. Czasami mam ochotę na coś lekkiego i humorystycznego, więc dam szansę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że chcesz dać jej szansę :) Tak okładka jest bardzo pastelowa i tak samo lekka jak jej treść :)

      Usuń
  7. Lubię książki z taką tematyką, więc i tą chętnie przeczytam :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana jest mi miło , powinna przypaść Ci do gustu :)

      Usuń
  8. RZadko sięgam po opowieści romantyczne - wyjątek to klasyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja z klasyki to tylko Austen. Choć ostatnio ciągnie mnie do Bronte, wichrowych wzgórz, czy przeminęło z wiatrem, ale nie wiem czy się zachwycę? ;)

      Usuń
  9. Lubię od czasu do czasu takie lekkie powieści na rozluźnienie. Będę mieć ją na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ostatnio właśnie rozglądam się za takimi lżejszymi powieściami, żeby się trochę odstresować. Myślę, że ta mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie polecam Ci tę powieść. Jest lekka, szybko się ją czyta i sprawi, że uśmiech zagości na Twych ustach :)

      Usuń
  11. Myślę, że ja też mogłabym dobrze się bawić przy tej książce. Z przyjemnością po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się kochana. Tak gwarantuje Ci świetną zabawę z nią :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Myślę, ze tak. Jest to książka, która większości się spodoba, jeśli lubią ten gatunek :)

      Usuń
  13. Już kolejny raz spotykam się z recenzją tej książki :) To chyba jakiś znak :) Fabuła jak najbardziej do mnie przemawia, więc z chęcią się z nią zapoznam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, mam nadzieję, że Cię zachęciłam do jej sięgnięcia ;)

      Usuń
  14. Na razie mam ochotę na bardziej poważne pozycje. Jednak często mam ochotę na coś lekkiego i poprawiającego humor, także nie mówię nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo jest świetną rozrywką, w szczególności po cięższej literaturze ;)

      Usuń