sobota, 7 kwietnia 2018

SIGNUM SANGUINEM. GENEZA




Tytuł: Signum Sanguinem. Geneza.
Autor: Evanna Shamrock
Cykl: Signum Sanguinem
Ilość stron: 395
Wydawnictwo: Ridero
Okładka: miękka

SŁOWA KLUCZE: tajemnica, walka dobra ze złem, mistycyzm, psychologia, filozofia.

Ta powieść zrobiła z mojego mózgu tatar....

OPINIA:  Kiedy na jednym z blogów zobaczyłam tą magnetyczną okładkę, wiedziałam, że muszę zapoznać się z historią, która kryje się pod tym pięknym opakowaniem. Książka ta jest prequelem serii Signum Sanguinem i choć jest 3 tomem, to dzięki sugestii autorki, zaczęłam moją przygodę od tej części. Jeśli jesteś, również ciekaw tak jak ja byłam, to zapraszam Cię na dalszą część. Od razu ostrzegam: To będzie długa jak na mnie recenzja :)
   Jak już wiesz, zawsze zaczynam od krótkiej fabuły, abyś wiedział /a z czym to jeść :)  Książka ta podzielona została na trzy księgi, która posiada własnego głównego bohatera.  Jest to celowy zabieg, byś na końcu zrozumiał/ a, że żadna część nie istniałaby bez pozostałej.
      Zacznę więc od I księgi.  Pierwszym głównym bohaterem jakiego poznajemy na kartach powieści jest Andrzej. Jego historia zaczyna się od momentu trafienia do sekty o tajemniczej nazwie Signum Sanguinem. Na jej czele stoi bardzo mroczny Mistrz  Perduell.  W tym Zgromadzeniu panują żelazne zasady, robisz wszystko to co Mistrz Ci karze wykonać. Jeśli nie wykonasz zadania, czeka Cię śmierć. Nasz bohater otrzymuje misję, w której ma znaleźć  i zabić kobietę, która zagraża sekcie. Andrzej uważa to zadanie za banalne. Jednak w trakcie wykonywania zadania okazuje się, że ,, trafiła kosa na kamień".  Kobiet bowiem  wywołuje w nim uczucia , o których sam dawno zapomniał. Czy Andrzej wykona misję? Co wyniknie ze spotkania dwojga młodych i pięknych ludzi? Czy warto umrzeć za cenę chwilowej miłości? Jak potoczą się dalsze losy bohaterów?
     W II księdze poznajemy historię Anieli. To młoda, piękna i pobożna malarka.  Posiada ona pewien niezwykły dar. Pewnego dnia na swej drodze  spotyka demona. Tak, te istoty chodzą sobie bezkarnie po mieście Auditum, w którym mieszka Aniela. Za wszelką cenę postanawia zbliżyć się do niego, by  odkryć leżę tego diabelskiego nasienia i zabić. Czy jej się to uda ?  Potem spotykamy się z nią ponownie. Już jako żona i matka, za wszelką cenę broni niczym kwoka swego gniazda, swych najbliższych przed złem, które krąży wokół nich. Jednak czy życie pod kloszem, można nazwać życiem? Co jeśli zło nie istnieje na zewnątrz tylko gdzieś w środku nas, zatruwając nasze myśli i serca? Czy warto być ostrożnym i prowadzić monotonne życie?, a może warto wyjść ze swej mentalnej skorupy i zaryzykować?
   III księga skupia się na młodym Joaquinie Emilu. Nim jeszcze się urodził Demon Śmierć rzucił klątwę na chłopca. Rodzice małego Joaquina robią wszystko by uratować swą ratolość, nie bacząc na cenę jaką dane im będzie zapłacić. Po burzliwych i tajemniczych wydarzeniach chłopak trafia do poprawczaka a  potem szpitala psychiatrycznego. Do tego wszystkiego chłopak jest niezwykły, bowiem posiada w swojej krwi cząstkę demona i anioła. Co się stało, że chłopak trafia do takich ośrodków?  Gdzie są jego rodzice? Jak dalej potoczy się życie tego nietuzinkowego chłopaka? Dowiesz się czytając ,,Genezę".
      Zatrzymaj się ze mną teraz  na samej konstrukcji książki. Warto bowiem przeanalizować ją , bo jest godna większej uwagi. Jak zauważyłaś/ eś każda księga przedstawia inną historię. To nie wszystko, bowiem są one odrębnością a zarazem całością.  Każdy krąg ma swój indywidualny klimat, co według mnie jest fenomenalne i zrobiło z mojego mózgu tatar. Za co serdecznie dziękuję autorce 💖 Do rzeczy.  Księga I jest mroczna, tajemnicza i brutalna. Charakteryzuje ją dynamiczna akcja. Ta księga to taki bogracz, który jest ostry i syty. Jesteś bowiem bombardowana/ y negatywnymi emocjami takimi jak strach, czy gniew. Tu akcja goni akcję. Jest pikantnie i mroczno. Ta część według mnie uosabia mężczyznę.
   Księga II to znowu wyciszenie, spokój i miłość. Autorka próbuje uśpić Twoją czujność. To tak jakby głaskała Cię po głowie szepcząc: ,,Odpocznij strudzony czytelniku. Po krótkiej, lecz burzliwej podróży, znajdź ukojenie w domu Anieli". Ta księga to miodowa melancholia. Ocieka bowiem miłością oraz ciepłem rodzinnego domu. Przypomina co jest w życiu najważniejsze i najcenniejsze- rodzina. Wielokrotnie na tym etapie książka, wywoływała u mnie wspomnienia mojego dzieciństwa, wprawiając w nastrój melancholii. Jednocześnie bałam się, co szykuje autorka za plecami? Niczym mitologiczny Hypnos usypiała mą czujność by uderzyć z zaskoczenia , z podwójną mocą. Ta księga według mnie uosabia kobietę.
   Ostatnia III księga to połączenie dwóch poprzednich ksiąg. Dynamizm i spokój przeplatają się tworząc smakowity miks.  Tutaj dominują takie emocje jak żal, strach, tęsknota. Bohater jest osamotniony w poszukiwaniu własnego szczęścia, akceptacji rówieśników.  Wyczujesz tę młodzieńczą energię, fascynację światem oraz bunt przeciwko przeznaczeniu, które jest niezmienne. Ta część według mnie uosabia dziecko.
   Kreacja bohaterów jest genialna. Każdy jest osobną indywidualność. Różni, jednak razem tworzą wspaniałą sałatkę. Każdy element jest ważny, bez jednego reszta nie istnieje. Tak jak w sałatce wystarczy, że zabraknie jednego składnika i już traci swój wyjątkowy smak. Pewnie zastanawiasz się, kto skradł me serce? Powiem Ci, że Aniela i Joaquin . To oni przypomnieli mi czym jest cierpienie, zaufanie, bezpieczeństwo , rodzicielska bezgraniczna i bezwarunkowa miłość. W nieziemski sposób odzierając człowieka z jego zbroi, ukazując człowieka takim jaki jest. Bezbronny, podatny na  ból mentalny i fizyczny. Słaby z dwoistą naturą.

 PODSUMOWUJĄC: Książka ,, Geneza" to przepiękna podróż ukazująca życie ludzkie. Powiem Ci jest mi bardzo trudno ubrać w słowa to jak wartościowa i magnetyczna jest ta powieść. Autorka bowiem prowadzi z czytelnikiem bardzo cwaną i inteligentną grę. Skłaniając Nas do refleksji, zadawania miliona pytań i odszyfrowywania znaczeń, ukrytych w różnych drobnych szczegółach. Tu wszystko jest przemyślane, nawet imiona. Mamy tutaj do czynienia z alegoriami anioła, diabła, śmierć czy Boga.  Znajdziesz tutaj wiele odniesień do Biblii.  Spotkasz tu Goliata walczącego z Dawidem. Rodzinę Świętą znającą słodką tajemnicę ich ukochanego syna. I wiele innych postaci, które ukryte zostały w nowoczesnym człowieku. Było to dla mnie wspaniałą zabawą, która zachęcała mnie do dalszego odkodowania symboli, tak sprytnie wplecionych we fabułę.  Język niczym kameleon dostosowuje się do danej księgi. Z agresywnego, silnego i dynamicznego przechodzi płynnie w spokojny, wręcz poetycki, by na końcu stać się potocznym i energicznym . Książka łączy w sobie wiele elementów takich jak fantastyka, filozofia, psychologia czy mistycyzm. Tego wszystkiego dopełniają przepiękne ilustracje, dzięki którym bohaterowie ożywają na kartach powieści, dodając nieziemskiego klimatu.  Historia ta jest bardzo inteligentna, pełna mądrości, które szczętnie zaznaczałam.  Przez swą inność jest piękna, wzruszająca i zapadająca w pamięci. Książką należy się delektować pomalutku. Tak aby nie przegapić jakiegoś smakowitego i wyśmienitego smaku. Odrzuć rutynę, przewidywalność i stań się gościem Auditum, które dostarczy Ci wielu wrażeń. Mi ta książka skradł serduszko. Zrobiła nieziemski tatar z mego mózgu, skłaniając go do różnych operacji myśleniowych. Powieść ta pozostanie w nim sercu i umyśle już na zawsze 💖

KOMU POLECAM ? Wszystkim, bo jest tak uniwersalna, że każdy znajdzie w niej coś, co go zachwyci.


💖 Za możliwość odbycia wspaniałej papierowej podróży po Auditum, dziękuję nietuzinkowej i nieziemskiej autorce 💖

8 komentarzy:

  1. Mój patronat <3 Jestem po przeczytaniu wszystkich wydanych tomów z serii i muszę przyznac, że to coś wspaniałego. Cieszę się, że i Tobie "Geneza" przypadła do gustu i że własnie od niej zaczęłaś, bo przyjemniej będzie czytać teraz kolejne części :)

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to była niezwykła podróż. Przez swą inność, książka jest cudowna i dostarcza czytelnikowi wielu wrażeń.Gatuluję tak wspaniałego patronatu:) 💖

      Usuń
  2. Czuję się zachęcona do lektury tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pożałujesz. To bomba emocji, trudnych egzystencjalnych pytań :) Inteligentna i pełna wspaniałych symboli, które każdy z nas będzie interpretować inaczej 💖

      Usuń
  3. Nie słyszałam o niej nigdy wcześniej, ale wydaje mi się, że spodobałaby mi się. Z Twojej recenzji wynika, że jest naprawdę intrygująca i inna od wszystkich. Coś w niej jest na pewno! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest tak wspaniała, że cieszę się iż miałam okazję ją poznać. Nigdy jeszcze nie spotkałam takiej historii i tak wspaniale poprowadzonej przez autorkę świadomej gry z czytelnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś zdecydowanie dla mnie :) Historia która zmusza do myślenia i nie jest oczywista :) Na pewno się z nią zapoznam :)
    Pozdrawiam
    https://zksiazkanakanapie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń