środa, 4 kwietnia 2018

SZCZĘŚCIE W MIŁOŚCI





Tytuł: Szczęście w miłości
Autor: Kasie West
Ilość stron: 406
Wydawnictwo: Feeria Young
Okładka: miękka, lakierowana. Uważaj na rogi lubią się zaginać i odklejać

SŁOWA KLUCZE: wielka wygrana, szkoła, młodzież, miłość, przyjaźń

Są ludzie, którzy nie zauważają małego szczęścia, ponieważ daremnie czekają na duże.
                                                                                                                   Buck Pearl

OPINIA: Postanowiłam zacząć moją przygodę z Panią West od tej pozycji. Podobno jest to jej najsłabsza książka, jaką do tej pory wydała. Więc stwierdziłam, że najlepiej zacząć od najsłabszej by skończyć na jej najlepszej książce. Jak myślisz czy to coś dało?  Przekonaj się zostając ze mną na dłużej :)
   Krótko o fabule, aby wiedzieć o czym opowiada ta historia. Poznaj Madeleine Nicole Parker, licealistkę, która wie czego chce od życia. Ma już plan na życie i zasadę, że chłopaka będzie miała dopiero na studiach. Rodzice dziewczyny mają problemy finansowe, dlatego Maddie pracuje w ZOO by pomóc rodzinie. Tam pracuje Seth, który jest potencjalnym kandydatem na chłopaka. Jednak dziewczyna widzi w nim tylko przyjaciela. Akcja nabiera tempa, kiedy to Maddie wygrywa w loterii bardzo dużo pieniędzy. Jej cały dotychczasowy świat zmienia się. Jak?  Czy można znaleźć prawdziwą miłość i przyjaźń kiedy jest się sławnym ? Tego dowiesz się czytając ,,Szczęście w miłości".
    Główna bohaterka to typowa nastolatka. I wydawać by się mogło, że ma ,,wsiu bzdziu" w głowie, ale... to nieprawda. Dziewczyna jest rozsądna, mądra i dobra. Jej problem ,, braku pieniędzy" powoduje, że nie jest typowym przykładem dziewczyny, dla której najważniejsze są imprezy, ciuchy, chłopaki i gadżety. Jednak w chwili kiedy staje się najbogatszą uczennicą liceum, to troszkę jej odbija. Wiesz ma bzika, że każdy nawet jej przyjaciółki chcą od niej tylko i wyłącznie pieniędzy. Autorka w sposób obrazowy pokazuje czytelnikowi, jak diametralnie zmienia się świat człowieka, który z biedaka staje się bogaczem. Kiedy to nagle dawno zapomniani znajomi, przypominają sobie o twoim istnieniu. Kiedy to z ,,szarej myszki" stajesz się gwiazdą szkolnego korytarza. Przyznasz, że jest to ogromna życiowa zmiana.Dlatego rozumiem, dlaczego została tak przedstawiona Maddie.
    Seth to według mnie najlepsza wykreowana postać z całej powieści.Sympatyczny, przystojny chłopak,który  każdy dzień wita z uśmiechem na twarzy. Jest bardzo optymistyczny, dlatego swym ciepłem i humorem zaraża innych. Kreatywność to jego drugie imię, nierozstaje się ze swą kamerą. Uwielbia kręcić filmy ze zwierzętami, z którymi pracuje na co dzień w ZOO.  Za każdym razem gdy pojawiał się na kartach powieści, witałam go ze szerokim uśmiechem. Bardzo go polubiłam, wiesz to takie słoneczko, które wychodzi zza chmur. Bardzo zależy mu na Maddie i zrobi wszystko, by byli razem.



PODSUMOWUJĄC: Książka, ta porusza bardzo ciekawy temat. Pieniądze według jednego ze słynnych mądrości ,,szczęścia nie dają". Nasza bohaterka na własnej skórze przekonuje się, że czasem mogą przysporzyć problemów. Powieść czyta się bardzo szybko, za sprawą dwóch czynników. Po pierwsze dużej czcionki, po drugie lekkiego i przyjemnego stylu pisarskiego. Nie czarujmy się, opowieść ta skierowana jest dla nastolatków, jednak problem poruszony przez West jest tak uniwersalny, że starszy czytelniki wyniesie z niej i coś dla siebie.  Bohaterowie choć jest ich sporo, to tylko jeden wzbudził we mnie jakieś pozytywne emocje, jest nim Seth. Ogólnie książka jest według mnie średniaczkiem. Nie spowodowała, że oczy wyszły mi z orbit. Nie było mowy o żadnych krzykach, czy momentach zaskoczenia. Wiesz to taka lekturka idealna na spędzenie miło czasu. Sprawdzi się na wakacyjne, czy letnie leniuchowanie.

KOMU POLECAM: Osobom, które lubą lekką literaturę. Fanom Young Adult i tym wszystkich, którzy lubią realne problemy, które mogą spotkać każdego z nas.

12 komentarzy:

  1. Realizm w książce mnie przekonał do tego, aby po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :) Polecam, bo jest warta przeczytania.

      Usuń
  2. Żadnej książki Kasie West jeszcze nie czytałam. :D Ale mam Blisko ciebie więc przeczytanie tej książki to kwestia czasu. :D A Szczęście w miłości jednak chyba odpuszczę, bo mnie ta książka po prostu nie ciągnie.

    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam jej wszystkie książki, które czekają grzecznie na półce. Zaczęłam od tej, bo podobno jest to jej najsłabsza powieść. Więc mogę się tylko domyślać, co będzie potem? :) W Blisko Ciebie podobno akcja dzieje się w bibliotece więc będzie moc 💖
      Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  3. Ja dopiero zaqczynam przygodę z młodzieżókami, bo do tej pory rzadko po nie sięgałam, czy akurat tę przeczytam nie wiem :) Ale w razie czego mam namiary ;)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo. Jest warta przeczytania, bo porusza bardzo ciekawy problem, a przy tym jest lekka:)

      Usuń
  4. Hmm, powiem szczerze, że to byłaby idealna pozycja dla mnie, ale kilka lat temu, chociaż teraz pewnie też by mi się spodobała, ale parę lat temu oszalałabym na jej punkcie najprawdopodobniej! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pytaj mnie o wiek :p też już do młodzieży nie należę. Cuż jednak zrobić, jeśli ma się słabość do młodzieżówek, które ostatnio są na tak wysokim poziomie. Więc dziewczyno czytaj, bo nie poczujesz , że odbiegasz wiekowo od bohaterki ;)

      Usuń
  5. Young adult lubię, ale jednak już nie w takiej formie, bo po prostu czuję się na nią za stara i już do mnie nie trafia. Jeśli już YA to jednak w wersji fantasy, kryminalnej itd. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) Cieszę się, że do mnie zajrzałaś 💖
      Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  6. Bardzo lubię książki Kasie West, ale o tej nic dobrego nie słyszałam i bardzo się zniechęciłam i nie wiem czy kiedyś do niej zajrzę. Za to polecam "Chłopak z innej bajki", "Chłopak z sąsiedztwa" czy "Chłopak na zastępstwo". Pozdrawiam D.J Stella :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wszystkie :) dlatego zaczęłam moją przygodę z West od tej pozycji, żeby potem móc jeszcze bardziej się zachwycać 💖

      Usuń