poniedziałek, 2 kwietnia 2018

STULECIE DETEKTYWÓW





Tytuł: Stulecie Detektywów
Autor: Jurgen Thorwald
Ilość stron: 488
Wydawnictwo:Literackie
Okładka: miękka, lakierowana

SŁOWA KLUCZE: metody zbierania danych,  prawdziwe historie kryminalne.

Razem z autorem przemierzamy przez świat, by poznać prawdę, jak powstawały i kto je wynalazł ? metody bez których dziś nie poradziliby sobie detektywi czy policjanci.

OPINIA: Dziś będzie krótko i na temat. Obiecuję :)  To moja druga książka tego autora. Po raz kolejny zachwycił mnie swoim merytorycznym podejściem do tematu. I choć jak widzisz, mam wypożyczoną książkę, to wiem, że muszę kupić swój własny egzemplarz. Pewnie myślisz po co? Jako miłośniczka kryminałów i papierowa żona Sherlocka, jestem zobowiązana posiadać w moich zbiorach taką ,,mini encyklopedię/ biografię". Jest fenomenalna i bardzo dokładnie opisuje historię, jak a przede wszystkim kto wpadł na pomysł np zdejmowania odcisków palców? Kto wymyślił metodę porównywania krwi ? I wiele, wiele innych ciekawostek związanych ze zbieraniem poszlak. Muszę Ci powiedzieć, że długo ją czytałam. Po pierwsze mój stary egzemplarz jest formatowo duży i ma małą czcionkę, co przy moim nocnym czytaniu troszkę sprawiało problemy. Po drugie po każdym rozdziale, często rozmyślałam nad daną metodą lub sprawą. Tak zapomniałam Ci wspomnieć, że autor raczy nas prawdziwymi sprawami z tamtych lat i problemami z jakimi zmagali się detektywi z ujęciem sprawcy. Naszą podróż historyczną zaczynamy  od 1879 roku, a kończymy w 1961. Sam język jest przystępny dla czytelnika. I choć nie jest to żadna powieść, to  równie szybko wciąga czytelnika. Powiem Ci tak w sekrecie, że to moja nowa miłość od pierwszej strony 💖

PODSUMOWUJĄC: To taka wiedza kryminalistyczna w cukierku. I to takim wiesz, czekoladowym z nadzieniem alkoholowym. Dlaczego takim? Bo szybko uderza do głowy, jest ostry a jego smak zostaje z nami na dłużej.

KOMU POLECAM? Wszystkim fanom powieści kryminalnych i tym, którzy interesują się historią, kryminologią.

10 komentarzy:

  1. wielbiciele tematyki będą zadowoleni.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem miłośnikiem kryminałów więc poszukam :)
    Pozdrawiam
    https://zksiazkanakanapie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi naprawdę ciekawie a ostatnio czytam coraz więcej kryminałów! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie najbardziej fascynowało i zarazem przerażało, że opisane sprawy kryminalne przedstawione przez autora są prawdziwe. Kibicujemy wynalazcom, aby ich metody i techniki okazały się dobre i pomogły w schwytaniu złoczyńców ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) może kiedyś znajdziesz u mnie coś innego, co do Ciebie ,,przemówi" :)

      Usuń
  5. Lubię kryminały, ale to raczej nie jest książka dla mnie... Nie zmienia to jednak faktu, że to bardzo dobra recenzja :)

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/04/przedpremierowo-nie-wszystko-stracone.html

    OdpowiedzUsuń