czwartek, 19 kwietnia 2018

ŻYCIE JEST PIĘKNE






Tytuł: Życie jest piękne
Autor: Natalia Murawska
Ilośc stron: 316
Wydawnictwo: Novae Res
Okładka: miękka, przyjemna w dotyku , matowa, nie zostawia paluszków ;)

SŁOWA KLUCZE: przyjaźń, miłości, choroba, samotność, cierpienie, nastolatki, problemy.


Szczęście uśmiecha się do tych, którzy są gotowi napotkać jego spojrzenie....
                                      Tui.T Sutherland


KRÓTKA FABUŁKA:  Całą historie poznajemy za sprawą dwóch bohaterek Cornelii i Natalii.  Nela pewnego pięknego i słonecznego dnia dowiaduje się, że ma Białaczkę. Te jedno słowo sprawia, że jej nastoletnie, radosne i szalone życie, nagle lega w gruzach.  Druga bohaterka Nati jest najlepszą przyjaciółką Cornelii. Na pozór to optymistka, flirciara i szalona dziewczyna. Jednak gdy poznasz ją bliżej, okazuje się, że to tylko fasada pod którą ukrywa się zupełnie inna osoba. Załamana, niepewna siebie z mnóstwem mentalnych blizn. Kiedy więc dowiaduje się , że jej przyjaciółka  ciężko zachorowała, zrobi wszystko by jej pomóc. Czy można więc w obliczu tak wielkiej tragedii odnaleźć radość życia?  Czy Cornelia znajdzie siłę by na przekór wszystkiemu walczyć  o swoje niespełnione marzenia z czasem ?



OPINIA: Dziś przychodzę do Ciebie jak widzisz z książką, która chwyta za serduszko, gardło i ściska jak za cytrynę. Powieść ta porusza bowiem nie tylko  temat przyjaźni, miłości, samotności ale Białaczki. Bardzo  znana choroba prawda? Słyszysz  na co dzień o rakach, nowotworach. Jednak przyznasz szczerze, nie rusza Cię już w żaden sposób ten fakt, że ktoś ma Białaczkę. Jednak uwierz, wszystko się zmienia, kiedy problem ten zaczyna dotykać Ciebie lub twoich bliskich. Właśnie o tym pisze autorka w swojej książce. Jak żyć, kiedy nad głową wisi czarna chmura? Jak się cieszyć, kiedy Ty przechodzisz wewnętrzne piekło, a inni w około nie zauważają Twojego cierpienia? Jak zmienia się postrzeganie świata podczas choroby? O tym wszystkim opowiada właśnie Cornelia. Natomiast
Natalia to całkiem inna bajka. To dziewczyna, która z pozoru ma świetne życie. Z czasem dowiesz się, że to tylko jej płaszcz, który zakłada dla świata. Ma on za zadanie chronić ją przed tym co najważniejsze- Miłością,a ta jak wiesz jest nieprzewidywalna, o czym przekonają się dziewczyny na własnej skórze.
 Przyjaźń Cornelii i Natalii jest przepiękna i to jest główny trzon ten powieści. Obie bohaterki cierpią i szukają tej iskierki nadziei na lepsze jutro.  Szczęście bowiem dla każdego z nas przybiera inną postać.  Szukamy go na różne sposoby. Tak samo Cornelia i Natalia razem zrobią wszystko by odnaleźć radość w codzienności i monotonni życia, i sprawić by stało się ono piękne.



PODSUMOWUJĄC: ,,Życie jest piękne" to uniwersalna powieść dla każdego. W przepiękny sposób ukazuje życie chorej dziewczyny i jej walki o każdy dzień. Zrozumiesz, że czasem uśmiech i radość skrywają bardziej mroczniejsze emocje, które schowane głęboko w nas, ranią i nękają nas każdego dnia. Powieść ta jest wzruszająca i pełna przepięknych cytatów, które rozpoczynają każdy rozdział. Co gwarantuje rozpuści Cię niczym masło na patelni. Autorka nie raz zmusi Cię do refleksji  na temat ,, Czym jest szczęście ? "  Książka jest napisana lekkim piórem. Jednak dla mnie była wielką fontanną emocji, przez co musiałam robić sobie przerwy. Bohaterowie wykreowani na kartach powieści są wspaniali. Zżyłam się z postaciami i kibicowałam im w ich każdych małych bitwach toczonych z losem, który zgotował im bardzo gorzką zupę. Mogę powiedzieć na koniec tylko jedno, po tej książce docenisz ,jakie piękne masz życie.

KOMU POLECAM? Wszystkim bez wyjątku


💖 Za możliwość przeczytania tej bomby emocjonalnej dziękuję z całego serduszka autorce i wydawnictwu:💖



14 komentarzy:

  1. Czytałam i uważam ,że jest to bardzo wartościowa i mądra książka, którą powinniśmy przeczytać ze względu na to, że po lekturze możemy dużo przemyśleć i zacząć cieszyć się każdą chwilą. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Po tej powieści człowiek zaczyna doceniać własne życie. Marudzimy, narzekamy, zapominając, że w życiu są ważniejsze rzeczy.. a jakie? To już indywidualna sprawa 😉💖

      Usuń
  2. takie książki są potrzebne :) na razie nie mam jej w planach, ale czytałam jej opis, bo też mnie kiedyś zainteresowała :)
    pozdrawiam
    cherryladyreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci ją z całego serduszka 💖 Może kiedyś się na nią skusisz,a jak przeczytasz to zrozumiesz jak piękna i mądra jest ta powieść 😘

      Usuń
  3. Udało Ci się "wydębić" książkę z Novae Resu? Gratuluję, bo ciężko do nich dotrzeć. Czytałam i jak wiesz jestem również pod wrażeniem tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki autorce to jej zasługa, że wydawnictwo mi wysłało egzemplarz 😉 To właśnie ją w podziękowaniu wymieniam jako pierwszą 💖 Wiem kochana co o niej sądzisz :)Ja cieszę się niezmiernie, że mogłam ją przeczytać i dołączyć do grona jej fanów.

      Usuń
  4. Brzmi niesamowicie ciekawie, ale to chyba jednak nie moje klimaty. Akurat książek o takiej tematyce staram się unikać ;)

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz żałować, że nie przeczytałaś, bo to piękna historia💖 Oczywiście nie zmuszam 😉

      Usuń
  5. Podobałam mi się ta książka. Posiada mądre przesłanie i wywołuje dużo emocji. Jeśli ktoś lubi takie klimaty musi koniecznie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie 💖😘 Ja uważam że każdy powinien przeczytać tę powieść. Autorka genialnie , a przede wszystkim realnie przedstawia życie chorego człowieka.W sposób szczegółowy opisuje różne etapy emocjonalne jakie towarzyszą bohaterce.

      Usuń
  6. Czytałam, że to bardzo dobra książka i mam na nią wielką ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka od jakiegoś czasu jest już na mojej półce - przeczytana i muszę przyznać, że dalej lubię do niej wracać ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniała jest prawda ? Niesie przesłanie i ogóle jest optymistyczna mimo wielu cierpienia, jakie doznają bohaterki :)

      Usuń