środa, 9 maja 2018

KRÓL KIER




Tytuł: Król Kier
Autor: Aleksandra Polak
Seria: Circus Lumos
Ilość stron: 357
Wydawnictwo: Czwarta strona
Okładka: miękka ze skrzydełkami, mieniąca, perłowa.

SŁOWA KLUCZE: młodzież, magia, cyrk, miłość, przyjaźń

,,Mamy dużo imion, ale tylko jeden cel. Jest nim błysk w twoim oku, cichy okrzyk zaskoczenia, delikatny dreszczyk ekscytacji"


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je ?

 Główną bohaterką jest Alicja, która głowę  ma zaprzątniętą maturą, studniówką i swoim chłopakiem Maksem. Jej idealne, spokojne życie pęka niczym bajka mydlana, kiedy to do miasta przybywa cyrk z tajemniczym Hadrianem na czele. Wszystko nagle, wywraca się do góry nogami. Dziewczyna jeszcze nie wiem, że z przekroczeniem cyrkowego progu jej słodkie życie niczym cukier rozsypie się na stół. Kim jest Hadrian i jakie ma plany wobec Alicji ? Czy magia istnieje naprawdę? A jeśli tak to, czy jest ona dobra czy zła ?

OPINIA: Fantastyka młodzieżowa cieszy się ogromną popularnością. Wszak jest to najczęściej wybierany, czytany, kupowany gatunek literacki. Ostatnio wydawnictwa prześcigają się między sobą tocząc wojny okładkowe. Dlatego kiedy moim oczom ukazała się książka Aleksandry Polak, pomyślałam, że dawno nie widziałam tak pięknej okładki. Klimatyczna, błyszcząca, z ornamentami przykuwa uwagę. Postanowiłam sprawdzić  co kryje się w środku? Jeśli  jesteś równie ciekaw, jak ja to zapraszam Cię serdecznie na dalszą część.

   Standardowo na obrotowy talerz weźmiemy bohaterów. Zaczniemy od Alicji Heber, który jest w ostatniej klasie licealnej i to za jej sprawą poznajemy całą historię. Jak przystało na młodzież,  głowę dziewczyny zaprzątają takie sprawy, jak studniówka, matura oraz jej związek z Maksem. Dziewczyna prowadzi idealne, spokojne wręcz momentami nudnawe życie. Jest farbowaną perłową blondynką o piwnych oczach.  Czy ją polubiłam ? Wiesz co strasznie mnie irytowała. Rozumiem hormony buzują, młody człowiek to i uczy się na błędach. Jednak ta jej dziecinność i takie przesadne reagowanie na dane sytuacje często mnie frustrowały. Apogeum osiągnęłam, kiedy to bohaterka poznaje tajemniczego Hadriana. I aż chce się wtedy śpiewać ,, Miłość rośnie wokół nas" .  I te dziwne ,, śmieszne" komentarze , które z pewnością młodszego czytelnika rozbawią, mnie pozostawiły z westchnięciem. Wydaje mi się, że młodszy czytelnik szybciej nawiąże jakąś więź z Alicją niż ja czy Ty dojrzalszy czytelniku ;).  Mam taką cichą nadzieję, że w kolejnych tomach dziewczyna przejdzie przemianę wewnętrzną i autorka jeszcze mnie zaskoczy :)



    Kolejnym bohaterem jest Hadrian. Tajemniczy młodzieniec o blond włosach i lazurowych oczach. Przystojny z zabójczym uśmiechem wprowadza nas do swego mrocznego, demonicznego i tajemniczego świata cyrku.  Jest idealnym kandydatem dla każdej dziewczyny. Mądry, uwielbiający literaturę, muzykę retro. Jeździ czarnym Fordem Mustangiem 1965. Z zaciekawieniem śledziłam każde jego poczynania. Nadał ciekawy klimat całej tej historii : mroku, tajemnicy i uroku. Co tu dużo mówić wolę jego postać :)

   Bohaterami pobocznymi są Maks były- niebyły chłopak Alicji. Taki wkurzający stalker. Julia przyjaciółka bohaterki, która zawsze służy dobrą radą i pomocą . Edward taki kolega , który pojawia się i znika. Także pomaga czasem Alicji w jej dziwnych perypetiach.

   Sam Circus Lumos wart jest uwagi. A więc naszykuj swój bilet , skasuj go. Kurtyna się podnosi , zapraszam na show. W sposób fenomenalny została przedstawiona trupa cyrkowa. Tajemnicza, mroczna, wywołująca momentami ciarki na skórze. Mamy bowiem do czynienia z prawdziwą magią, które jest nieokiełznana i piękna. Spotkasz tu same osobliwe postaci, które swą charyzmą i tajemniczością będą przyciągać niczym magnes. Ich wystawa jest kreatywna i zapierająca dech w piersiach.  Do tego przedmioty, które zaskakują nas swoją niecodziennością,  jak maska wysysająca z ludzi radość, czy pudełko spełniające Twe pragnienia to tylko preludium do tego co tu spotkasz. W pewnym momencie zaczynasz się zastanawiać, czy to w ogóle możliwe ? Cyrk Gwiazdy Polarnej tworzy niezapomniane widowiska, które zostają w pamięci na zawsze.



 PODSUMOWUJĄC:  Książka idealnie wpisuje się w kanon literatury młodzieżowej. Mamy trójkąt miłosny, szkolne i nastoletnie problemy. Pięknych , młodych i tajemniczych bohaterów.  Perypetie związane ze szkołą, magicznym cyrkiem. Książkę czyta się szybko, a to za sprawą lekkiego, potocznego języka. Fabuła wciągnęła mnie gdzieś tak w połowie książki, kiedy to następuje rozkminianie kto? co?  Dlaczego?  Poznając Hadriana, a dokładniej rzecz ujmując, trupę cyrkową aż przyklasnęłam autorce i krzyknęłam : Mamy to !! Momentami miałam ciarki na skórze, a mroczny klimat otulił mnie niczym koc :)  Dlatego  właśnie dla takich drobnych momentów warto przebrnąć przez pierwszą połowie książki , bo potem jest świetnie. Minusem dla mnie jest jeszcze główna bohaterka, która mnie irytowała. W sumie ta pozycja wychodzi na takiego średniaczka z + . Byłoby o wiele wyżej gdyby nie bohaterka i pierwsza połowa książki. Mam nadzieję, że drugi tom okaże się w tej kwestii lepszy. Wszak pamiętajmy, że to debiut autorki. Także z nadzieją patrzę w przyszłość, bo sam pomysł jest fenomenalny :)

KOMU POLECAM? Przede wszystkim młodzieży, fanom fantastyki młodzieżowej i tym co uwielbiają magię :)

💖 Za możliwość przeczytania książki dziękuję przede wszystkim autorce Aleksandrze Polak i wydawnictwu💖 :



14 komentarzy:

  1. Kolejna pozytywna opinia. Do tej pory miałam doczynienia przede wszystkim z negatywnie :) chyba jeszcze raz zastanowię się nad przeczytaniem tej książki.

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz ja jestem szczerą osobą. Nie mogę nie docenić tego, że jest to genialny pomysł, a fenomenalna kreacja cyrku zrównoważyły mi moje minusy irytującą bohaterkę i trochę nudnawy początek :) według mnie to obiecujący początek na świetną serię. Nie jest źle , a momentami wręcz wspaniale ;)

      Usuń
  2. Ja nie mam jej w planach :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) ja byłam ciekawa co skrywa ta piękna okładka i musiałam się podzielić wrażeniami 😉

      Usuń
  3. Nie jestem fanem fantastyki niestety. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem :) ale nie martw się mam w planach świetną książkę, która czuję, że trafi w Twój gust😉

      Usuń
  4. Nie za bardzo jestem fanem gatunku, ale okładka bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) oj okładka jest przecudowna, zdjęcie tak tego nie oddaje jak się błyszczy

      Usuń
  5. Od bardzo dawna czeka na swoją kolej i nie mogę się za nią zabrać. Jednak zaczyna mnie coraz bardziej kusić, więc pewnie niedługo po nią sięgnę ^^

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę się zabrać za te pozycję, bo kusi i słyszę wiele opinii (i pozytywnych i negatywnych), więc muszę wyrobić swoje zdanie :D

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) więc czekam na Twoją opinię. Dzięki, że mnie odwiedziłaś 💖

      Usuń