środa, 23 maja 2018

TYRAN





Tytuł: Tyran
Autor:  T.M Frazier
Cykl: King
Ilość stron:316
Wydawnictwo: Kobiece
Okładka: miękka, matowa ze skrzydełkami


SŁOWA KLUCZE: miłość, tajemnica, zemsta, przeszłość, używki, rodzina, gangsterzy

,, Miłość jest pełna pułapek. Kiedy chce dać znać o sobie - oślepia światłem i nie pozwala dojrzeć cieni, które to światło tworzy. "
                                                                                              Paulo Coelho 


KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?
Doe wraca do swego domu i rodziny. Pomalutku zaczyna przypominać sobie życie, jakie wiodła przed spotkaniem Kinga. Jednak w raz z powracającą pamięcią zaczynają wychodzić na jawa mroczne tajemnice, o których lepiej było nie pamiętać. Kobieta wiele zawdzięcza Kingowi, teraz czas się zrewanżować. Czy go ocal? Nawet za cenę miłości i szczęścia?  King zdał sobie sprawę, że Isaac był mała płoteczką. Teraz przypłynął rekin rządny krwi. Nasz bohater  nie spocznie dopóki  nie zemści się i nie odzyska Doe. Czy mu się uda? Czy znów będą razem?

POD LUPĄ: Od teraz będę dzieliła się z Tobą nie tylko opinią związaną stricte z treścią, bohaterami i emocjami, jakie wywołała we mnie dana pozycja, ale i z wizualną stroną. Mam nadzieje, że ten nowy podpunkt przypadnie Ci do gustu. Zatem o dzieła ! Książka ma standardowy wymiar. Strony są koloru żółtego, a czcionka średniej  wielkości. Dzięki temu książkę czyta się przyjemnie, a i oczy mają swój czytelniczy komfort. Okładka jest miękka ze skrzydełkami, utrzymana w kolorystyce zieleni, bieli oraz czerni. Bardzo miła w dotyku, niestety zostawia paluszki więc uważaj. Jak na 316 stron jest nie za gruba. Rozdziały są ponumerowane, a ich podtytuły nazwane są imieniem bohatera, który opisuje w danym momencie daną sytuację.

OPINIA: Kontynuacja ,, Kinga" to mój kolejny papierowy blender. Słuchaj co tu się dzieje ?! Autorka od razu wrzuca nas w wir wydarzeń. Nie ma mowy abyś na chwilę odpoczął. Niczym karabin maszynowy strzela do nas, co rusz zaskakując zwrotami akcji. Powrót do wspaniałego gangsterskiego świata, był dla mnie niczym łyk świeżej, zimnej lemoniady. Czujesz zapach prochu unoszący się w powietrzu i ten niepokój towarzyszący podczas lektury to dla mnie istna bomba.

  Zacznijmy od bohaterów. King po stracie najbliższych osób dostaje kopa w zadek. Postanawia zemścić się za wszystko to co do tej pory go spotkało. Najgorsze jest to, że na horyzoncie pojawia się trudny orzech do zgryzienia, z którym King musi sobie poradzić. W mężczyźnie budzi się potwór domagającego się krwi swych wrogów i tych co chcą stanąć na jego drodze do szczęścia. W przepiękny sposób dokonuje się zmiana w bohaterze. Wiesz kiedy uzmysławia sobie, że kocha. Pamiętaj bowiem , że King nie znał wcześniej tego uczucia, więc jest to dla niego coś nowego.  Jego miłość jest dzika, szalona i prawdziwa. Uwielbiam kreacje tego bohatera jego siłę i oddanie.
  Doe po zdradzie Kinga musi odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Jest to trudne, jednak z każdą kolejną chwilą jej wspomnienia budzą się z zimowego snu. Dostarczają jej nie tylko nowych informacji, ale pojawiają się także osoby, które były dla niej bardzo ważne w ,, poprzednim życiu".  Dziewczyna jest więc rozdarta między przeszłością, a teraźniejszością. Ona także, jak się dowiesz przeszła ogromną zmianę wewnętrzną. Obowiązek kontra miłość właśnie z tym będzie zmagać się nasza bohaterka. Razem z nią odkryjemy prawdę, dlaczego uciekła z bajkowego życia ?
    Nową postacią jest Tanner, który jest miłością Doe, a właściwie był nim straciła pamięć. To taki miły, ułożony chłopak ze sąsiedztwa, który jest nie tylko gentlemanem ale reprezentuje wszystko to o czym marzą nasze mamy od przyszłego zięcia. Bogaty, inteligentny, przystojny będzie walczył o Doe z całych sił. Czy uda mu się odzyskać dziewczynę ?
  Został jeszcze nam tytułowy Tyran, który również namiesza w całym tym garze. Kim jest? I dlaczego Doe na jego imię reaguje paniką ? Dlaczego chce się zemścić na niej i Kingu ?






  Fabuła to kolejna wisieńka na torcie. Autorka w przepiękny sposób wplata  w historię różne problemy, z którymi spotkałaś / eś się na co dzień. Złe relacje rodzinne, amnezja, problemy z używkami, czy prawem to tylko niektóre z nich.  Akcja jest dynamiczna i utrzymana w klimacie niepokoju i tajemnic. Powrót do świata mafijnego był wyśmienity. Czułam się jakbym poznawała niczym agentka od środka ten brudny i szemrany kawałek życia. Autorka dopracowała tu wszystko tak precyzyjnie jak jakiś krawiec, który pomieszał rożne materiały by stworzyć coś oryginalnego.

PODSUMOWUJĄC:  Według mnie to bardzo udana kontynuacja historii Kinga i Doe. Książkę pochłonęłam tak szybko, jak dziecko zjada batona... migusiem. To za sprawą fantastycznego języka lekkiego, kolokwialnego z elementami wulgrazymów. Mi to nie przeszkadzało, wręcz pozwalało wczuć się w ten gangsterki klimat.  Jednak jeśli jesteś wrażliwą osobą to może Cię to drażnić. Ta książka to istny wulkan emocji. Czytając ją płakałam, śmiałam się, bałam i złościłam naprzemiennie. Tak skrajne uczucia wywołuje ta powieść, że nie sposób oderwać się od tej historii. Sama fabuła wciągnie Cię bardzo szybko i nie zechce wypuścić ze swych ramion. Bohaterowie to przepyszne czekoladki. Każda inna jednak tak samo pyszna. Zakochałam się w stylu autorki i z niecierpliwością czekam na kolejne części :)

KOMU POLECAM? Wszystkim tym co lubią motyw gangsterki, przepiękną lecz trudną miłość

28 komentarzy:

  1. Mam w planach i jestem jej ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyno czytaj, bo to jest istna bomba emocji ;) Czekam oczywiście na Twoja opinię :*

      Usuń
  2. Brzmi ciekawie, choć aktualnie utknęłam przy innym gatunku - fantastyka mnie zjadła :D ale w wolnej chwili sięgnę po tę książkę.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie musiałam zrobić sobie chwilową przerwę od fantastyki ;) Mówię chwilową , bo jak patrzę na ten stosik, który czeka na przeczytanie to przeważa fantastyka XD

      Usuń
  3. Trochę już słyszałam o tej książce i chciałabym ją niedługo przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie będę czekać na Twoją opinie ;) Zobaczysz ten tom Cię ,, rozwali" ;D

      Usuń
  4. Chętnie przeczytam ;) świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo jest genialna !
      Ojej bardzo dziękuję za miłe słowa :* <3

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez pomyłkę usunięta odpowiedź:

      Czytałam obie części i na mnie wrażenie zrobił King, Tyran już zdecydowanie mniejsze. Zobaczymy co będzie W Lawless.

      Pozdrawiam
      http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

      Usuń
    2. Bardzo Cię przepraszam, przez pomyłkę usunęłam Twoją wypowiedź 😘

      Dla mnie ten tom był mega. King dostał więcej motywacji i wyszło szydło z worka ;) Ojj tak jestem ciekawa co autorka tym razem wymyśli z Panem B ;) Czuję, że będzie gorąco 💖

      Usuń
    3. Nie szkodzi, też czasem coś wcisnęprzez przypadek ;)

      Usuń
  6. Przez chwilę myślałam, że ten cytat Coelho to jego polecajka i tak pomyślałam "Boże, do czego to doszło żeby Coelho polecajki pisał..." :D Żeby nie było - był czas, że się zaczytywałam bez pamięci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😂😂😂 nie. Czasami inni autorzy w piękny sposób ubierają w słowa to z czym mamy doczynienia w książce.

      Usuń
  7. czyli jest to kontynuacja. A można ją czytać nie znając poprzedniej części? czy lepiej iść po kolei? Bo trochę mnie nawet ta gangsterska historia zaciekawiła, szczególnie ten tajemniczy tyran :P
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest to kontynuacja, więc musisz przeczytać Kinga by wiedzieć o co chodzi, a potem Tyrana. Uwierz w obu częściach ten gangsterski klimat , warta akcja i bohaterowie to mocne strony tej serii 💖 Czytaj, bo warto...

      Usuń
  8. Mnie raczej nie przekonuje gdyż gustuję w innych gatunkach, jednak z recenzji wynika że nie jednej czytelniczce przypadnie do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tej książce od początku mówię 'nie' :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem pewna ale z motywem gangsterskim to chyba jeszcze książki nie miałam ... Może warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszą być razem, muszę się zaopatrzyć w tą serię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bo jest świetna:) Czekam na Twoją opinię 😘

      Usuń
  12. Nie znam tej serii. Wydaje mi się, że będą to podobne klimaty, jak "Reap" Raze Cole - po prostu taki dark romance. Zapowiada się całkiem, całkiem :) Może kiedyś przeczytam, gdy będę miała ochotę na taką gangsterską tematykę :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie znam serii, o której piszesz więc nie odniosę się do niej. Jednak mogę z całego serduszka polecić Ci tę serię, bo jest fenomenalna 💖

      Usuń