środa, 30 maja 2018

KSIĄŻKI NA DZIEŃ DZIECKA- MINI PROPOZYCJA



   Tak sobie pomyślałam, że jednak wstawię taką moją MINI propozycję książek  wraz z  recenzjami , na które warto zwrócić uwagę w tym szczególnym dniu dla naszych pociech.  Może masz dziecko i chcesz kupić mu w prezencie jakąś mądrą książkę ? W takim razie zapraszam Cię na moją propozycję literatury dziecięcej.







Książka ,,Gdzie są różowe okulary detektywa Pozytywki- zadania z bohaterami książek Grzegorza Kasdepke” to nie lada grata dla fanów serii o słynnym detektywie, który poruszył serca dzieci. Przyjrzyjmy się bliżej tej pozycji, a więc lupy w dłoń i ruszajmy !

POD LUPĄ :  Zaczniemy od tzw wizualnych odczuć. Książka  ma ciekawy format, jest szeroka ale nie wysoka. Okładka jest miękka więc przy częstym używaniu na pewno się trochę podniszczy. Kolorowa i bardzo miękka w dotyku  zachęca już na starcie do jej otwarcia. Co znajdziesz w środku?  Czarnobiałe rysunki, które są według mnie bardzo mocną stroną tej kreatywnej książki. Spotkasz tu wszystkich słynnych bohaterów, których poznałeś już wcześniej. Do tego znajdziesz tu mnóstwo świetnych zadań, które umożliwiają wczucie się w rolę detektywa Pozytywki, co według mnie sprawi największą frajdę dzieciom. Mamy bowiem ćwiczenia manualne, które uczą np. rysowania postaci, łączenia kropek, czy odkodowywania obrazków. Znajdziesz tutaj również zadania związane z rozwijaniem wyobraźni, matematyki, geografii czy projektowania. Co była dla mnie ogromnym zaskoczeniem, jest  tutaj bardzo dużo zadań rozwijających logiczne myślenie, które w sposób zabawowy uczą rozwiązywania problemów w sposób kreatywny. W sumie mamy 55 mądrych, a zarazem ciekawych zagadek, a na końcu książki dla tych, którzy rozwiązali wszystkie zadania czeka miła niespodzianka . 




 PODSUMOWUJĄC : książka ta jest znakomitym pomysłem na  prezent, czy alternatywą dla komputera, czy telefonu. Dziecko nie tylko miło spędzi czas ze swoimi ulubionymi bohaterami z serii o Detektywnie Pozytywce, ale sam będzie miał możliwość zostać właśnie takim detektywem, który rozwiązuje trudne zagadki. Główną zagadką tej pozycji są tytułowe różowe okulary. Mamy podejrzanych, a dziecko używając sprytu oraz wskazówek ukrytych na stronach, musi odnaleźć złodzieja. Książka rozwija różne umiejętności takie jak logiczne myślenie, porządkowanie zdarzeń, manualne, przestrzenne, czytanie ze zrozumieniem.  Według mnie drogi rodzicu, jest to godna Twej uwagi pozycja  dla dzieci w wieku szkolnym. Jeśli ja będąc dorosłym, bawiłam się świetnie to co dopiero dziecko, a uwierz mi nie ma lepszej rekomendacji dla książki dziecięcej jeśli nie ta, która zachwyciła dojrzałego czytelnika .








 POD LUPĄ : Zaczniemy od wizualnej strony tej pozycji, by płynnie przejść do jej treści. Książka jest w twardej oprawie, a kartki są szyte. Jest to dla mnie jak najbardziej na plus, bowiem książka nie zniszczy się tak szybko, a i ładnie prezentuje się na półce. Czcionka bardzo przyjemna dla oka, nie za duża, nie za mała. Kolorowe strony, okraszone licznymi pięknymi ilustracjami obrazują tekst, który zamieszczony jest na danej kartce. I choć jest wymiarowo duża, to o dziwo jest bardzo lekka. 240 stron wydaje się być na pierwszy rzut oka pozycją cieńką, ale niech Cię to nie zwiedzie, bowiem,  są to strony bogate w wiedzę i obrazki. Mamy spis treści, oraz do notowania wyników meczy takie tabelki na tegoroczne Mistrzostwa, które odbędą się w Rosji. Kibice wiedzą co mam na myśli. Jak dla mnie na tzw pierwszy rzut oka książka zapowiada się bardzo ciekawie. 

OPINIA:  Przejdźmy teraz do samej treści.  Książka posiada cztery główne rozdziały oraz liczne podrozdziały. Zaczynamy więc od historii powstania tego sportu, kończąc na współczesności, pucharach i tym jaką ewolucję przeszła Piłka Nożna. Musze przyznać, że z zaciekawieniem czytałam o różnych ciekawostkach i informacjach, jakie serwuje nam autor. Czy jest to książka dla dzieci? Powiem Ci, że jest tak uniwersalna, że nie jeden dorosły z przyjemnością przeczyta i dowie się różnych smaczkach związanych z tym jakże słynnym sporcie. Język jest prosty, lekki i każdy kibic czy to mały, czy dorosły będzie czerpać przyjemność z czytania. Autor we wspaniały sposób zebrał w jedne wielki zbiór, różne ciekawostki związane z Piłką Nożną. Jedne są fascynujące, inne zaskakujące i śmiesznie.  Dodatkowo autor podkreśla nazwiska najsłynniejszych piłkarzy, co ułatwia sprawę, jeśli chcesz poznać tylko historie danej osoby. Nie boję się stwierdzić, że jest to jakoby kompendium wiedzy napisane w taki sposób byś odkrył piękno tego sportu. 




 PODSUMOWUJĄC :  to bardzo ciekawa pozycja dla fanów oraz tych, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o Futbolu. Bardzo spodobało mi się spolszczenie nazwy, jaką zastosował autor. Ilustracje, znaczniki, ramki, tabelki dodają tylko uroku tej pozycji i w sposób przejrzysty przedstawiają historię Futbolu. Uważam, ze książka ta jest tak uniwersalna, że spokojnie można polecić ją każdemu nie tylko dzieciom. Język jest lekki, a historie jakie są zawarte w tej pozycji nie pozwalają czytelnikowi oderwać się od niej nawet na chwilę. Moja ulubiona historia? Mam kilka ale te, które utkwiły mi w pamięci to ta o ,,Pechowych koszulkach” i o  ,,Psie Bi” śmieszne, a zarazem urocze. Jeśli jesteś fanem lub interesuje się historią powstania tego sportu to polecam Ci serdecznie tę książkę. Niech Cię nie zmyli dziecięcia okładka , bo w środku znajdziesz istną skarbnicę wiedzy, która zachwyci nie jednego dojrzałego czytelnika.


💖Za oba egzemplarze dziękuję serdecznie wydawnictwu i portalowi 💖 :





6 komentarzy:

  1. Myślę, że Twoja ocena pomoże młodym mamom w dokonaniu wyboru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chyba nie miałabym komu nawet takich kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) no ja np Detektywa Pozytywkę wykorzystuje w pracy ;) Świetnie się sprawdza

      Usuń
  3. Dzieci w mojej rodzinie są jeszcze zbyt małe.:)

    OdpowiedzUsuń