wtorek, 1 maja 2018

SIOSTRY PÓŁKRWI






Tytuł: Siostry półkrwi.
Autor:  Elżbieta Seredyńska
Ilość stron:194
Wydawnictwo: AlterNatywne
Okładka: miękka, lakierowana



SŁOWA KLUCZE: wampiry, anioły, walka, nienawiść, miłość, przeznaczenie


Nie jes­tem wam­pi­rem, więc dlacze­go miałbyś wbi­jać kołek w mo­je ser­ce? Nie jes­tem aniołem, więc cze­mu chcesz pod­ciąć mi skrzydła lub wyr­wać je jak bezbron­ne­mu motylowi?  
                                                                                                       Cytaty.info Sianos40



KRÓTKA FABUŁKA:  Bogowie i ich porachunki. Tak zaczyna się opowieść o dwóch rasach aniołów i wampirów, które od wieków prowadzą wojnę między sobą o władzę. Wszystko to za sprawą bogini Miry i boga Morfeusza. Pani lodu i władca ognia stworzyli istoty, które mają walczyć między sobą w ich imieniu. Kiedy niespodziewanie księżniczka wampirów rodzi bliźniaczki okazuje się, że te są córkami archanioła.  Bogowie mają co do nich swoje niecne plany. Robią więc psikusa i rozdzielają siostry poprzez przydzielenie każdej do innej wrogiej rasy. I w ten sposób mają rozstrzygnąć pradawny spór, zabijając swoją siostrę. Która zwycięży ? Czy da się od tak przerwać więź siostrzaną ?

OPINIA: Nie pamiętam, kiedy ostatnio czytałam książkę, w której występują wampiry i anioły. Postanowiłam odświeżyć sobie ten temat i  zobaczyć, czy nadal będę zachwycona tymi rasami?  Czy pomimo takiej długiej przerwy nie zmienię zdania i nadal będę lubić ten klasyczny motyw ? Jeśli jesteś ciekaw/ a to zapraszam.

  Zacznijmy od fabuły. Motyw walki między wampirami, a aniołami był dla mnie nowością. Przeważnie w książkach, które czytałam zawsze naparzali się z wilkołakami i to oni byli ich największymi wrogami.  Z zaciekawieniem więc czytałam historię, w której to o dziwo anioły są wrogiem nr 1. Bardzo spodobał mi się zabieg, w którym to siostry są rządne własnej krwi. W genialny sposób autorka przedstawia konflikt wewnętrzny bohaterek. Z jednej strony chcą pomagać sobie, troszczyć i kochać, z drugiej robią wszystko by się wyeliminować z tej chorej gry i wygrać wojnę, stając się dominującą rasą. Minusem dla mnie były tzw skoki czasowe. Musisz uważnie czytać podtytuły rozdziałów. Ja dwa razy pominęłam je i już znalazłam się w ciemnym, gęstym lesie. Rozumiem, że ma to przybliżyć czytelnika do problemu i przedstawić szerszą perspektywę. Jednak mi to przeszkadzało.




  Bohaterowie na kartach powieści są bardzo dobrze wykreowani. Główne postaci to Aisza i Sonia. Jednak nie zabraknie ciekawych pobocznych bohaterów, którzy dodają pikanterii całej fabule.  Aisza jest wampirem i różni się diametralnie od Soni choć są bliźniaczkami. Ma włosy koloru wiśni, czerwone oczy i alabastrową skórę. Wszystko to podkreśla jej mroczną stronę.  Jest bardzo odważna, walczy o swe ideały. Ma cięty język i dla swych przyjaciół zrobi wszystko. Sonia to jej przeciwieństwo. Delikatna, czarnowłosa z niebieskimi oczami.  Dobra, mądra i odważna. Ma wyrzuty sumienia, że musi walczyć ze siostrą.  I choć uważa ją za krwiożerczego potwora to na swój sposób ją kocha.  Muszę Ci powiedzieć, że polubiłam Aisze. Ta jej zadziorność i butność podbiły me serce. Mamy jeszcze ciekawą postać Zarena, który spiskuje przeciw dziewczynom. Chce bowiem stać się nie tylko bohaterem ale i władcą. Jednak jak się przekonasz to tchórz, który woli spędzać czas w łóżku z płcią przeciwną niż chwycić za miecz i walczyć.

PODSUMOWUJĄC: ,, Siostry półkrwi" to dobra fantastyka. Ciekawa fabuła, świetnie wykreowani bohaterowie i motyw wampirów , aniołów oraz walki dobra ze złem dopełniają całość. Akcja powoli nabiera tempa ale gdy się rozpędzi to wciągnie Cię niczym huragan. Książkę czyta się szybko, a to za sprawą lekkiego pióra. Uważaj jednak i czytaj podtytuły rozdziałów, inaczej zgubisz się i będziesz musiał/ a zawrócić. Motyw walki aniołów z wampirami bardzo przypadł mi do gustu.  Na plus zasługuje także relacja sióstr, które są w wielkim impasie. Niby się nienawidzą ale głęboko gdzieś tam w środku się kochają.  Kolejnym plusem są przypisy autorki, które wyjaśniają niezrozumiałą terminologię. Bardzo spodobało mi się również ukryte przesłanie. Mianowicie, że jesteśmy tylko marionetkami w rękach siły wyższej, która ma wobec nas swoje plany.

KOMU POLECAM? Fanom fantastyki, miłośnikom wampirów i aniołów.

💖 Za możliwość przeżycia niesamowitych chwil z aniołami i wampirami, dziękuję wydawnictwu💖



Poniżej przesyłam Wam linki, gdzie dowiecie się czegoś więcej o książce:

http://siostrypolkrwi.blogspot.com
http://www.facebook.com/siostrypolkrwi

16 komentarzy:

  1. To zupełnie nie mój gatunek, ale cieszę się, że Tobie się podobało. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już czeka na swoją kolej i mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ochotę na taki odmóżdżacz <3 tytuł zapiszę. Miałam kiedyś bzika na punkcie wampirów :D

    Pozdrawiam,
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go miałam 💖 Uwierz ta książka przypomniała mi dlaczego tak uwielbiałam wampiry ;)

      Usuń
    2. To ja ci polecę "Dotyk ciemności". Szkoda, że kolejne tomy nie trafiły do Polski, ale ta książka rownież przypomniała mi dlaczego miałam bzika! 💕

      Usuń
    3. Dzięki, już zapisuję tytuł 💖😊 eh ile jest świetnych serii niedokończonych.. szkoda gadać 😢

      Usuń
  4. Jeszcze się zastanowię :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. 😊 rozumiem. Fajnie, że wpadłaś do mnie 💖

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nie przepadam za fantastyką, więc nie skuszę się. Mimo wszystko bardzo fajna recenzja :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Gatunek jak najbardziej mój :) autorki i tytułu nie znam, ale bardzo mnie zaciekawiłaś :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci serdecznie, bo ta pozycja godna jest dłuższej uwagi 😘
      P.S Już za chwilę pojawi się kolejna fantastyczna perełka 💖 wyczekuj cierpliwie...

      Usuń
  8. To zupełnie nie jest mój gatunek, aczkolwiek znam osobę, której może to się spodobać :D Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń