piątek, 4 maja 2018

WOJNA ŚWIATŁA I CIEMNOŚCI





Tytuł: Wojna światła i ciemności
Autor: Forest Blackwood
Ilość stron: 389
Wydawnictwo: AlterNatywne
Okładka: miękka, lakierowana


SŁOWA KLUCZE: wojna, podróże, magia, zło, dobro, fantastyczne postaci.

Kiedy zło szykuje się do zadania ostatecznego ciosu, a dobro wyciąga z zaplecza swoją tajną broń...

KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to jeść?
Bohaterem powieści jest hrabia Artis, który w raz z przyjaciółmi odkrywa tajemniczy mechanizm. Pozwala on na przenoszenie każdego właściciela do dowolnej krainy. W raz z bohaterem odkrywamy różne światy. Jednak sielanka kończy się bardzo szybko, bowiem wraz z obudzeniem mechanizmu do życia, budzi się zło, które tylko czekało na okazję, by znów zasiać spustoszenie i zgniliznę. I tak zaczyna się walka... czy uda się bohaterowi zjednoczyć krainy by stanęły ramie w ramie w walce, by pokonać ciemność? Jak potoczą się losy Artisa i jaką odegra on rolę w całej tej historii?

OPINIA:  Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, zanim zaczęłam moją papierową przygodę, to że książka nie ma rozdziałów. Serio ! Spotkałaś/ eś się z takim czymś ? Jest to jeden wielki , długi ciąg historii. Myślę sobie.. ok ciekawy zabieg, zobaczymy co dalej. Autor się nie cacka, uwierz, on od razu wrzuca nas w wir akcji, tajemniczości i zachwytu. Wszystko to za sprawą bardzo detalicznych szczegółów związanymi z daną krainą, fantastycznymi postaciami z jakimi ma styczność nasz bohater. Pozwól, że zrobię przystanek światy przedstawione oraz bohaterowie.

    Zacznę od światów przedstawionych. Jest ich kilka, a każdy z nich reprezentuje inny gatunek rasy lub klimat, jaki tam panuje. Więc zapraszam Cię mój turysto, na zwiedzanie, a ja niczym przewodnik oprowadzę Cię po nich i krótko opowiem. Inarax to kraina Aniołów. Tu panuje harmonia, spokój. Taka wiejska sielanka. Każdy wie co ma robić, przestrzega zasad. Nikt nie ma wstępu z zewnętrzną do tego miejsca. Draxban to świat ludzi. To bardzo tolerancyjna kraina, gdzie każdy może tutaj znaleźć swe miejsce. Nie zależnie z jakiej rasy pochodzi. Dochodzi tutaj do różnych nieprzyjemnych zdarzeń, konfliktów. Wynika to właśnie z różnorodności jaką oferuje. Lanar to kraina demonów i wszystkich nikczemnych istot jakie znasz z literatury, czy podań. Jest tu brzydko, śmierdzi trupem, krwią, wszędzie jest brud i walające się kości. Rzekłbyś/ abyś kraina , która chyli się ku upadkowi. Panuje tu strach, głód, przemoc i zgorszenie. Almeria to kraina jezior i mórz. To tutaj rosną bursztynowe drzewa, a środkiem transportu są  statki. Tutaj lwy żyją w harmonii z mieszkańcami, pomagając im w różnych  codziennych czynnościach. Unbria to bardzo inna, dziwna , a przy tym piękna. Spotkasz tu krzyżówki ras, chimery różnych zwierząt. To miejsce czarodziejek. Magiczne, niezwykłe i zapierające dech w piersiach. Synria to miejsce spokojne, święte i dumne. Zamieszkują je kapłani. Piętrzą się tu góry, skały i piękne jezioro, powstałe dzięki górskim potokom.Cisza,spokój  i piękne widoki z gór. Pod górami ciągną się liczne tunele w których żyją fantastyczne istoty.  Sam/a widzisz jak różne i piękne są światy wykreowane przez autora.




  Teraz opowiem Ci o kreacja bohaterów. Zacznę od anioła, który to jest fundamentalnym składnikiem tej historii.
Arahiel to silny, odważny i oddany anioł. Jako kapitan jest świetnym strategiem.  To on jest twórcą tajemniczego mechanizmu, który umożliwia podróżowanie po światach. Nie boi się ryzyka, a dla misji przekazania przedmiotu odpowiedniej osobie, poświęci wszystko.
  Hrabia Artis to nasz główny bohater. Przystojny, czarnowłosny mężczyzna posiada dar. Mianowicie para się magią, a do tego ma swoistą więź z aniołem, który mu pomaga w walce z demonami i innymi siłami nieczystymi. Taki łowca i obrońca uciśnionych ( przypominał mi troszkę bohatera ze słynnej gry ,Wiedźmina). Kiedy zaczynają nękać go dziwne wizje podczas snu, jeszcze nie wie, że jego przygoda dopiero się zaczyna. Wraz ze swą ukochaną Zai, która jest księżniczką (również para się magią)  oraz  przyjacielem Zelframem będzie podróżować i poznawać piękno krain, a to za sprawą magicznego przedmiotu, jak i walczyć ze złem. Jest taką postacią, która zrobi wszystko by uratować światy. Jest wiernym kochankiem i przyjacielem. Mądry i sympatyczny wzbudza zaufanie u innych królów i królowych. Nie poddaje się tylko walczy do końca i dlatego go polubiłam. Sądzę, że i Ty go polubisz.


PODSUMOWUJĄC: ,,Wojna Światła i Ciemności" to powrót do klasyki fantastyki.  Autor swymi opisami krain, skradł me serce. Zakochałam się w krainie Almerii i Unbii. To właśnie tam pragnęłabym żyć. Dla mnie to była świetna przygoda. Strach, mrok i niepewność towarzyszyły mi podczas lektury. Książka napisana jest lekkim lecz pięknym językiem. Nie należy ona do lektury na tzw jedno posiedzenie. Jednak warto poświęcić jej swój czas. Pytasz dlaczego? Bo przeniesie Cię do magicznych i pięknych światów, które oczarują Cię swą innością i wzbudzą zachwyt. Fabuła wciągnie Cię od pierwszej strony. Wojna i walka z czasem nadają szybkiego tempa. Z przyjemnością śledziłam przygody bohaterów. Postaci jakie spotkasz w książce są dopracowane do ostatniego włoska. Każdy jest inny i charyzmatyczny.  Minusem mogą być liczne opisy krain, postaci i walk. Dla mnie  jednak to nie był minus ale wiadomo każdy z nas jest inny i lubi coś innego. Jednak kiedy połączysz wszystkie elementy wtedy zobaczysz, że całość prezentuje się wyśmienicie.

W raz ze mną podróżowałeś/ łaś po krainach, stąd moje pytanie. W jakiej Ty chciał(a)byś  zamieszkać? 

KOMU POLECAM?  Najlepszą frajdę będą mieli fani fantastyki.

💖 Za możliwość odbycia tak wspaniałej podróży po magicznych krainach, dziękuję wydawnictwu💖 :


Zainteresowanych książką odsyłam do zamieszczonych poniżej stron:

http://wojnaswiatlaiciemnosci.blogspot.com

http://www.facebook.com/wojnaswiatlaiciemnosci

12 komentarzy:

  1. Poczekam na coś, co nie będzie fantastyką.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też w raczej inne tematyce choć jedna fantastyka na pewno się pojawi na blogu :)

    Pozdrawiam
    zksiazkanakanapie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię fantastykę, ale raczej stronię od klasyki. No po prostu nie jest nam po drodze, więc i tę książkę sobie podaruję :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie , nic na siłę 😘 Dzięki, że mnie odwiedziłaś 💖

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Czytaj, czytaj ,bo to jest pyszny kawałek tortu 😘 Fajne, że wpadłaś 💖

      Usuń
  5. Wygląda dosyć interesująco, ale ostatnimi czasy fantastyka to nie moje klimaty. Muszę się z nią w końcu przeprosić... ☺
    Pozdrawiam! włóczykijka z Imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam dłuższą przerwę, dlatego stwierdziłam, że czas to zmienić. I nie żałuję, bo to świetna, magiczna pozycja. Dzięki, że mnie odwiedziłaś 💖😘

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. To polecam, bo przeżyjesz niezapomniane chwile :) Dziękuję, że zajrzałaś 😘

      Usuń