sobota, 19 maja 2018

TU I TERAZ




Tytuł: Tu i teraz
Autor: Aneta Grabowska
Ilość stron: 214
Wydawnictwo: WasPos
Okładka: miękka, satynowa


SŁOWA KLUCZE: tajemnice, zanik pamięci, miłość

 ,, Niepamięć to dobra wróżka. Litościwie zarzuca całun zapomnienia na człowiecze myśli. "
                                                                                            Margit Sandemo

KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je?
Maja na wskutek wypadku straciła pamięć. Dzięki uprzejmości i pomocy przypadkowo spotkanego mężczyzny w autobusie, rozpoczyna nowe życie. W obcym miejscu, nie znając swej przeszłości dziewczyna po jakimś czasie zaczyna czuć się dobrze w nowym otoczeniu. Zaczyna od początku budować swe życie Jednak przeszłość upomina się o bohaterkę w najmniej oczekiwanym momencie. Zmuszając Maję do podjęcia najtrudniejszych życiowych decyzji.

OPINIA: Książka ,,Tu i teraz"  zachwyci Cię już od samego początku. Czym pytasz? Po pierwsze okładka jest bardzo klimatyczna, a w dodatku taka przyjemna w dotyku, że chce się ją miziać stale. Po drugie bardzo przyjemna czcionka. Oczy się szybko nie męczą :) i te śliczne serduszka pod każdym rozdziałem bardzo mnie poruszył. Oprócz wizualnych zachwytów dochodzą te związane z treścią.
   Historię poznajemy za sprawą dwóch bohaterów : Mai i Łukasza. Powiem Ci, że lubię ten zabieg stosowany przez autorów bowiem mamy szerszą perspektywę na całą fabułę i ocenę bohaterów. Pozwól, że przybliżę Ci sylwetki tych postaci. Zacznę od Łukasza. To młody sympatyczny mężczyzna, który ujmie Cię swą dobrocią i bezinteresownością. Pomaga Mai, w jej najtrudniejszych chwilach. Jest jej wsparciem i ostoją. Nie dziwi więc fakt, że między młodymi rodzi się miłość. Choć z początku nie było łatwo :)
    Maja ze względu na to, że straciła pamięć jest z początku nieufna, przerażona i zlękniona. Nie dziwie się. To straszne kiedy człowiek zapomina o tym kim był, jak wyglądało jego życie? itd. Z pomocą rusza jej babcia Aniela i Łukasz. Dziewczyna jest bardzo wdzięczna za wszystko tym ludziom, którzy wyciągnęli do niej pomocną dłoń. Jej imię zostało wymyślone przez babcię Anielę do czasu aż sobie nie przypomni prawdziwego. Nie chcą bowiem zwracać się do dziewczyny nijak. Maja szybko przyzwyczaja się do nowego życia. Szybko odzyskuje radość życia, spontaniczność i inteligencję. Jednak jej szczęście nie trwa długo, bowiem przeszłość dość szybko przewróci jej życie do góry nogami.
   Warto też wspomnieć o babci Anieli, która dostarcza tej powieści wiele dobra, ciepła i wspomnień. Jest według mnie alegorią idealnej babci, która kocha wnuka i poświęca mu każdą swoją chwilę życia. To moja ukochana postać z całej tej historii. Sprawiła, że doceniłam, jak wspaniale mieć babcię, która cieszy się z Twoich sukcesów, rozpieszcza Cię na każdym kroku, gotując Twoje ulubione potrawy i przede wszystkim wspiera dobrą radą.


   Sama fabuła od pierwszej strony wciągnie Cię w wir tajemnic i amnezji, która jak się okazuje jest wynikiem traumy , a nie wypadku. W przepiękny sposób autorka oddaje problem, jakim jest utrata pamięci. Rozterki jakie towarzysza bohaterce oraz strach przed odkryciem, kim tak naprawdę jest, dodają tej powieści klimat niepewności oraz strachu. Sama historia jest jak najbardziej utrzymana w kobiecym stylu. Problem Mai przeplata się bowiem ze szarą rzeczywistością. Autorka pięknie zbudowała napięcie i zaskoczyła mnie  obrotem spraw.

PODSUMOWUJĄC: Książka ,,Tu i teraz" jest idealną propozycją dla kobiet, dziewczyn, które szukają czegoś lekkiego, delikatnego, a przy tym ciekawego i wciągającego. Ta historia jest pełna ciepła, dobroci i miłości. Przedstawia wartości o których młodzi często zapominają, a mianowicie o szerzeniu bezinteresownej pomocy drugiemu człowiekowi. Łukasz nasz bohater nie oczekuje bowiem nic w zamian za okazaną pomocną dłoń. Jako jedyny z grona ludzi reaguje, przeciwstawiając się tzw znieczulicy społecznej. Problem amnezji  to drugi piękny motyw, który ujął mnie w tej powieści. W znakomity sposób autorka oddaje uczucia osoby ,, zagubionej w czasie". Miłość w tej powieści ukazana jest w sposób bardzo realistyczny. Nie ma big love od pierwszego spojrzenia. Bohaterowie poznają się i z czasem te uczucie w nich kiełkuje, co było dla mnie kolejnym plusem. Książkę czyta się przyjemnie i szybko, a to za sprawą lekkiego stylu pisarskiego autorki.  Kreacja bohaterów jest dobrze dopracowana, bowiem postaci wyjęte są żywcem z naszego codziennego życia. Babcia Aniela  jest uosobieniem babci, którą masz lub miałaś/ eś. Cierpliwa, dobra, znajdująca dla Ciebie chwilę, by razem z Tobą dzielić się radością życia. Książka mnie oczarowała sprawiając, ze nie raz pod czas lektury zagościł na mej twarzy uśmiech. I za to dziękuję autorce, że w przepiękny i prosty sposób ukazała piękno, które często gdzieś nam umyka. Piękno czego zapytasz? Dowiesz się zatracając się w lekturze :)

KOMU POLECAM? Wszystkim, którzy pragną się zrelaksować, znaleźć nadzieję i uśmiech, który gdzieś tam po drodze wypadł z kieszeni ;)

💖 Za możliwość przeczytania tak cudownej i ciepłej powieści dziękuję wydawnictwu 💖 :


22 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci , bo warto poświęcić tej pozycji dłuższą chwilę 💖

      Usuń
  2. Powieść tym razem nie dla mnie. Obecnie mam ochotę na nieco więcej wrażeń :D

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię lekkie i pozytywne ksiązki :) a i okładka fajna ;) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka jest w rzeczywistości jeszcze ładniejsza 😍 Książka jest świetna, polecam 💖

      Usuń
  4. Ładna okładka :D
    Sama książka wydaje się być ciekawa, więc mam nadzieję, że uda mi się szybko ją zdobyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie będę czekać na Twoją opinię ;) Okładka jest cudowna i taka milutka w dotyku..

      Usuń
  5. Nie znam ani wydawnictwa, ani autorki, więc jestem ogromnie zaciekawiona. Co prawda klimaty umiarkowanie moje, ale do odważnych świat należy, więc może wiedziona ciekawością jednak tę książkę sprawdzę! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetna ! Polecam. Ja uwielbiam próbować innych gatunków literackich i już nie raz przekonałam się, że nie należy mówić ,,nigdy i nie " bowiem każda książka ma swój urok i czar, który w danym momencie nam przypasuje ;)
      Dziękuję, że mnie odwiedziłaś :*

      Usuń
  6. Oglądałam ją na WasPos ale nie bardzo mnie przyciągnęła, pomyślałam, że to kolejna obyczajowka, a ja jakoś nie przepadam za takimi książkami (choć je czytam - taki paradoks :D) ale może nie jest taka jak każda. Zobaczymy :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to taka typowa obyczajówka, ma w sobie drobne elementy thrillera ( drobne ale zmieniające wszystko nie chcę za dużo zdradzić) Spróbuj, bo warto :)

      Usuń
  7. Cudowna recenzja, babcia Aniela przypomina mi moją, która odeszła kilka lat temu. Masz rację, okładka piękna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, babcia Aniela u nie jednego czytelnika wywoła miłe wspomnienia :)
      Dziękuję za miłe słowa 😘💖

      Usuń
  8. Dopisuję do listy! Ostatnio przechodzę fazę nawrócenia na polskich autorów więc szukam dobrych tytułów. Jeśli tylko książka nie przypomina nic czego dotykała Magdalena Witkiewicz to jestem na tak! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😂😂 jeszcze nie miałam sposobności przeczytać książki tej Pani więc nie wiem, czy jest podobna stylem. Więc pozostaje mi tylko powiedzieć: spróbuj, bo mi bardzo przypadła do gustu :)
      Dzięki, że mnie odwiedziłaś 💖

      Usuń
  9. Taka delikatna i lekka lektura w sam raz sprawdziłaby się na wakacje :) właśnie wtedy postaram się po nią sięgnąć.

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak dokładnie na wakacyjne leniuchowanie z książką jest idealna 💖

      Usuń
  10. Chętnie złapie wypadający z kieszeni uśmiech;), zapamiętam tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łap, łap, bo aż szkoda żeby taki piękny uśmiech się zmarnował w trawie XD

      Usuń