poniedziałek, 14 maja 2018

PERŁOWA DAMA





 Tytuł : Perłowa Dama
Autor: Aleksandra Polak
Cykl: Circus Lumos
Ilość stron: 456
Wydawnictwo: Czwarta strona
 Okładka: miękka ze skrzydełkami, błyszcząca, perłowa

SŁOWA KLUCZE: młodzież, tajemnica, demony, zło, dobro, magia, miłość, przyjaźń cyrk, fantastyczne zwierzęta.

,,Przepaść przypomina nam, że w końcu każdy z nas upadnie i że nim dojdziemy na sam szczyt, musimy uczynić nasz spacer najlepszym."
                                         

KRÓTKA FABUŁKA: czyli z czym to się je ?
 Poznajemy dalsze losy Alicji po porwaniu przez grupę o nazwie Hades. Dziewczyna uwięziona w dziupli wrogiej trupy poznaje jej tajemnice oraz członków drużyny, rządzonej przez Księcia Cieni. Co odkryje? Czy znajdzie odrobinę światła i dobroci w najmroczniejszym miejscu, w jakim przystało jej teraz żyć ? Czy Tristan na pewno jest czarnym charakterem ? Kim jest tytułowa Perłowa Dama ? Czy miłość Hadriana i Alicji przerwa próbę czasu?


OPINIA:  Drugi tom serii Circus Lumos od samego początku zachwyca klimatem, wartką akcją i nietuzinkowymi bohaterami.  W pierwszym tomie poznałeś / aś trupę Hadriana, a teraz autorka zabierze Cię na przejażdżkę po najmroczniejszym miejscu, gdzie demony pląsają sobie po korytarzach, a mrok leniwie sunie, po wszystkich zakamarkach niczym obślizgły wąż .Więc zapnij pasy i jedziemy.

  Zacznę od przybliżenia kreacji bohaterów, których poznajemy w tym tomie.  Na początek wezmę w obroty Tristana. W pierwszym tomie dostałaś/ eś strzępki informacji na jego temat. Co jest pewne? Jest bratem bliźniakiem Hadriana, czyli ukochanego naszej Alicji. Po odkryciu w sobie mocy, przystępuje do grupy o nazwie Hades. Od urodzenia ciąży na braciach klątwa. Wiemy także, że  chłopak poluje na Hadriana by go zabić. Dlaczego? Nie zdradzę Ci.  Słuchaj jeśli  podobała mi się w poprzednim tomie kreacja Hadriana tak Tristan kopie go w zadek i zrzuca z mojego podium. Oj tak 😍 Mroczny, złośliwy i niedostępny to lubię w męskich bohaterach.  Choć muszę przyznać, wzbudzał we mnie mieszane uczucia. Wiesz raz jest zimnokrwistym stekiem, a innym razem przepyszną wołowinką. Opiekuje się Alicją i dba mimo wszystko o jej bezpieczeństwo. Jest opryskliwy ale hej w końcu to jego wróg i odwrotnie. Nie wyobrażam sobie, żeby ściskali się i przybijali piątki . O hej super, że mnie porwałeś i zamknąłeś w celi. Nie ma sprawy do usług. Jest tu konsekwencja i to mi się podoba. I tak Tristan nie raz Cię zaskoczy i za to go uwielbiam. Jest nieprzewidywalny i seksowny.
 Sama Alicja, która jak wiesz bardzo mnie irytowała w pierwszym tomie, teraz nadrabia zaległości.  Za co należy się  autorce przepyszna babeczka do kawy lub herbaty. Nareszcie dziewczyna jakby dojrzała i myśli. Brawo Alicjo !



    Wprowadzenie magicznego stworzenia do całej fabuły uważam za udane. Poznasz bowiem gryfa Proto. Piękny, dumny i potężny zwierz, jest tylko cieniem swej świetności. Trzymany w klatce dla zysku , torturowany i zapomniany, cierpi katusze. W ten oto sposób autorka sprawiła, że me serce roztopiło się niczym lód. W subtelny sposób ale jakże dosłowny porusza problem złego traktowania zwierząt. Może dzięki właśnie takim zabiegom młodzi ludzie zrozumieją, że zwierzęta czują, cierpią i kochają tak jak my. Często spotyka je jednak okropny los, czy to w ZOO , czy w domowym zaciszu. Czytając fragmenty gdzie Alicja spotyka Porto sprawiało, że łzy cisnęły mi się do oczu i to nie za sprawą cebuli, a właśnie gryfa.

   Co do samej fabuły, muszę Ci powiedzieć jestem oczarowana. Akcja goni akcję i nie ma mowy o nudzie. Rozbudowanie postaci, które w pierwszym tomie były tylko  jedynie imieniem, dodało całej powieści nowego i świeżego spojrzenia na całokształt. Mamy bardzo dużo tajemnic, zagadkowych bohaterów takich jak Erin, czy Książe Cieni.  Oczywiście nie zabrakło też występów naszego cyrku Gwiazdy Polarnej, które są fenomenalne i spektakularne. Sama grupa o nazwie ,,Hades" jest nie tylko mroczniejsza od grupy Hadriana ile bardziej ciekawsza. Autorka w tym tomie pięknie buduje napięcie i spowoduje, że zaczniesz zadawać pytania, a to lubię. Klimat strachu i niepewności, towarzyszyć Ci będzie przez większą część tej historii. Autorka zaskoczyła mnie , nie powiem Ci czym za co jestem jej wdzięczna, bo bawiłam się świetnie czytając ,,Perłową Damę".




PODSUMOWANIE: Ten tom to istna petarda. Autorka od samego początku wrzuca nas do świata pełnego mroku, zła i niegodziwości. Poznajemy bliżej wrogi team Hades. Tym razem kreacja bohaterów mnie zachwycała.Różnorodność i złożoność postaci wywołuje zachwyt. Trudno mi powiedzieć kto najbardziej skradł me serce, bo uwierz jest w czym wybierać. Język lekki, potoczny powodował, że czytało mi się z przyjemnością tę powieść. Autorka ujęła mnie wplecionym problemem znęcania się nad zwierzętami. W dzisiejszych czasach uważam że to bardzo dobry pomysł, aby podejmować takie tematy w książkach dla młodzieży. Może dzięki temu zmniejszy się ilość zwierząt, które będąc na łasce właścicieli przeżyły istne piekło. Właśnie ten mały element w moich oczach podnosił nie tylko książkę do wyższej rangi, ale też postawił poprzeczkę kolejnemu tomowi.  Fabuła od samego początku wciąga, zachwyca i czaruje swym mrocznym klimatem.
  Samo zakończenie jest tak wspaniałe, że z żalem zamknęłam książkę. Świat jaki wykreowała autorka w tym tomie jest baśniowy, a zarazem mroczny. Z niecierpliwością będę oczekiwać kolejnego tomu, który już wiem, że będzie FENOMENALNY.

KOMU POLECAM: Fanom fantastyki i tym, którzy pragną poznać świat pełen magii i fantastycznych zwierząt.


   💖  Za wspaniałe i magiczne chwile,  jakie przeżyłam  czytając tę książkę dziękuje przede wszystkim Aleksandrze Polak oraz wydawnictwu 💖 :


11 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem tak pozytywnego odbioru książki tej pani, gdyż pierwszy tom zyskał raczej negatywne opinie :) cieszę się, że znajdą się tacy, którym książka przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten tom to jak Niebo, a Ziemia. Uwierz jest fenomenalna widać, że autorka pod każdym względem poprawiła wszystko to co szwankowało mi w pierwszym tomie :)

      Usuń
  2. Poczekam na coś,co nie będzie fantastyką.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoja recenzja sprawiła, że ostrzę sobie ząbki na tą serię! Nie tylko graficznie wydana jest przepięknie, ale widzę, że treść także jest zniewalająca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) musisz tylko przebrnąć przez miałką połowę 1 tomu, a potem dziewczyno to już z górki, a ten tom to Fenomen i petarda w jednym. Dzięki, że mnie odwiedziłaś 💖

      Usuń
  4. Mam te książkę na półce i niedługo zabieram się za czytanie! :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam pierwszą część i mnie urzekła :) drugi tom muszę przeczytać obowiązkowo :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń