wtorek, 15 maja 2018

SCHEMAT NAPRAWY (Ś)FIATA





Tytuł : Schemat naprawy (ś)fiata
Autor: Grzegorz Parowicz
Ilość stron: 138
Wydawnictwo: WasPos
Okładka: miękka, matowa

SŁOWA KLUCZE: życie, rodzina, uzależnienia, miłość, poszukiwanie własnego miejsca na ziemi, humor, refleksja


Czy wielkość i grubość ma znaczenie?

KRÓTKA FABUŁKA- czyli z czym to się je ?
 Głównym bohaterem, a zarazem narratorem jest Krzysztof. To właśnie on niczym przewodnik oprowadzi Cię po swoim życiu pełnym wzlotów, upadków, cierpienia i radości. W raz z nim wyruszysz w podróż od narodzin aż po dorosłe życie. Wsiadaj do Fiata 126P, zapnij pasy i jedziemy.

OPINIA:  Książka na pierwszy rzut oka odbiega od standardów wydawniczych. Po pierwsze  jest malutka. Po drugie ma dużą czcionkę.Po trzecie swą malutką objętością stron.  Po czwarte styl i konstrukcja. Masz bowiem zawarte tu złote myśli i rzekł(a)byś , że ma formę jakoby testamentu lub osobistego pamiętnika, gdzie bohater rozlicza się ze światem, ze swego życia.Ta mała, niepozorna książeczka zaskoczyła mnie. Zapytasz czym? Pozwól, ze Ci opowiem.

  Zacznę od naszego bohatera. Krzysiek nie miał łatwego życia. Brak ojca, a potem kiedy wrócił na łono rodzinne, brak zainteresowania sprawiło, że nasz bohater poszukuje nie tylko swego miejsca na ziemi ale i bezpiecznej przystani. Kochająca matka, ojciec hazardzista i alkoholik to nie jest idealna rodzina o której czytasz lub oglądasz filmy. Częste kłótnie, brak pieniędzy powodują, że Krzysiek musi bardzo szybko dorosnąć i wziąć odpowiedzialność  za swe czyny. Szybko więc wpada w złe towarzystwo i zaczyna popełniać błędy swoich rodziców. Jako mąż i ojciec stara się  jak może aby rodzinie niczego nie zabrakło. 




  Konstrukcja fabuły ma charakter linarny tzn że zaczynamy od narodzin bohatera, aż do jego dorosłego , dojrzałego życia. Historia Krzyśka wciągnęła mnie do reszty. Autentyczność i ukazane wady społeczeństwa są w sposób prześmiewczy, a czasem krytyczny ukazując prawdę jaką kieruje światem.  W dzisiejszym nowoczesnym świecie często zatracamy się w naszym maratońskim biegu, zapominając o najważniejszych wartościach,a przy tym gubiąc to co w życiu najważniejsze. Rodzina, miłość to najwspanialsze co oferuje nam życie. Trzeba jednak pamiętać , że są kruche, a czasem trudne do zdobycia. Jednak kiedy je masz, możesz nazwać się najszczęśliwszym człowiekiem świata.

PODSUMOWUJĄC: Książka ,, Schemat naprawy ( Ś) fiata " to bardzo mądra, skłaniającą do refleksji na temat życia, historia. Autor obnaży przed Tobą każde jego uroki jak i wady. Będzie prowadził z Tobą polemikę nad tym , co w życiu jest najważniejsze? Książkę czyta się szybko, a to za sprawą prostego, kolokwialnego języka, okraszonego sarkazmem, humorem i krytyką. Problemy jakie porusza autor to przede wszystkim uzależnienia, które prowadzą do dysfunkcji rodziny i wpływają na człowieka w szczególności tego małego. Historia ta wielokrotnie skłoni Cię do refleksji na temat rodziny, miłości, przyjaźni, czy bycia rodzicem. Książka urzekła mnie swą szczerością taką wiesz aż do bólu. Nie raz przytakiwałam bohaterowi w jego rozważaniach. Wspaniała lektura. I choć jest mała i cieńka zawiera w sobie bogactwo mądrości, humoru i prawdy o życiu.

KOMU POLECAM? Urok tej książki doceni dojrzalszy czytelnik :)  

  
 💖  Za możliwość przeczytania tak mądrej książki dziękuję wydawnictwu 💖:



12 komentarzy:

  1. Życiowa, mądra i refleksyjne książka, czego chcieć więcej. Koniecznie muszę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech cię nie zmylą wymiary i grubość tej pozycji, bowiem to naprawdę świetna książka. Mnie oczarowała i wiem, że Ciebie również zachwyci :)

      Usuń
  2. Coraz bardziej kusi mnie ta książka, chcę ją przeczytać. ;)
    Chętnie zaobserwuję bloga i będę zaglądać częściej, pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest warta poświęconego jej czasu :) Bardzo się cieszę i dziękuję <3 :*

      Usuń
  3. A ja jeszcze się zastanowię. Czasem tak mam, że musi mnie najść odpowiedni nastrój na daną lekturę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne rozumiem :) Też tak mam, że decyduję się na czytanie danej książki pod wpływem nastroju, okresu np wakacyjnego, czy zimowego :) Dziękuję, że mnie odwiedziłaś :*

      Usuń
  4. Ja już zdecydowanie w tej grupie, o której piszesz ;) Także kto wie? :) Będę miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka przyciąga wzrok przede wszystkim ciekawie skonstruowanyn tytulem, ale chyba nie jest to pozycja dla mnie. Nie lubię po prostu utworów polskich, choć ta kryjące się w niej mądrość mnie ciekawi :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to nie wiesz co tracisz, bo Polscy autorzy czasem są na wyższym poziomie niż zagraniczni. Zobacz np sagę o Wiedźminie;) Wiadomo każdy ma swoje gusta i tyle. Fajnie, że mnie odwiedziłaś 💖😘

      Usuń