czwartek, 22 marca 2018

KRONIKI JAARU. KSIĘGA LUSTER






Tytuł: Kroniki Jaaru. Księga luster.
Autor: Adam Faber
Ilość stron: 451
Cykl: Kroniki Jaaru
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Okładka: twarda, z elementami błyszczącymi

SŁOWA KLUCZE: magia, mitologiczne stworzenia i postaci, przygody, baśniowa kraina.

Zapraszam cię do tajemniczego i magicznego Jaaru, gdzie niemożliwe staje się możliwe......

OPINIA : Słuchaj nie będę Cię oszukiwać. Pierwsze co mnie zachwyciło w tej książce, to okładka. Przepięknie mieniąca, a do tego wszystkiego, w środku rozdziały posiadające liczne zdobienia. Jeśli można z zachwytu krzyczeć, to właśnie to robię 😱     Kiedy już pierwszy zachwyt minął, musiałam zderzyć się z fabułą. Z jednej strony ekscytacja, z drugiej obawa, czy nie za stara jestem na tę pozycję. Jeśli chcesz poznać odpowiedź, to zapraszam :)
   Standardowo przyjrzymy się bliżej samej historii. Naszą bohaterką jest Kate Hallander. Jak przystało na nastolatkę, dziewczyna jest zakompleksiona, zakochana po uszy w chłopaku i ciekawa świata. Drugim bohaterem, którego poznajemy jest tajemniczy Filon. Jest on baśniową istotą, która żyje w równoległym świecie do naszego. Jego największym marzeniem, a zarazem życiowym celem jest odnalezienie wiedźmy. Wiedźmy, która przypisana jest mu od urodzenia. Chce być jej opiekunem i nauczycielem.
    Życie tych dwojga splecie się za pomocą dziwnej księgi i Erato. Kim lub czym jest Erato? Czy Filon odnajdzie swoją młodą uczennicę? I jaką rolę odgrywa w tej całej historii Kate ? Tego dowiesz się czytając ,, Kroniki Jaaru. Księga luster".





    Jak widzisz fabuła nie jest zawiła, czy skomplikowana. Jednak bardzo szybko wciągnęła mnie do swego cukierkowego i magicznego świata. Mamy bowiem tu tajemnicę, przygodę i magię. Świat wykreowany przez autora jest barwny, a przede wszystkim fenomenalny.  Wielokrotnie miałam momenty, w których myślałam ,, Jak cudownie by było mieszkać w takiej krainie." Postaci i zwierzęta, jakie spotkasz na kartach tej powieści, są wyciągnięte ze znanych nam mitologii, czy dziecięcych baśni. To istoty piękne, inteligentne, a przede wszystkim przebiegłe. Tu na nowo autor budzi do życia jednorożce, nimfy, czarownice czy elfy. Główna bohaterka może i jest ,, dziecinna" , jednak wielokrotnie jej zachowanie wywołało u mnie uśmiech na twarzy. Młodszy czytelnik może utożsamiać się z główną bohaterką. Zmaga się ona bowiem z problemami, jakie targają nastolatkami. Jeśli teraz musiałabym wybrać jakąś z postaci fantastycznych, która mnie najbardziej zachwyciła, to powiem Ci miałabym problem. Wiesz, to tak jakby ktoś kazał Ci wybrać jedną landrynkę z całej paczki, a Ty uwielbiasz wszystkie smaki. No przyznasz mi, że się nie da :)



PODSUMOWUJĄC: Książka porwała mnie do swego magicznego świata Jaaru. Miałam momenty, że książka przypominała mi ,, Opowieści z Narnii" czy ,,Niekończącą się opowieść". Autor obudził we mnie dziecko, które pragnie żyć w baśniowej krainie. Gdzie po niebie latają elfy, w lesie słychać śpiew nimf, a na polanie beztrosko pasą się jednorożce i to w dodatku gadające.  Przez tą historię leci się, jak na skrzydłach motyla. Lekko, przyjemnie i z uśmiechem na twarzy.  Język jest barwny i prosty.  Jeśli uwielbiasz baśniowy świat, to otwórz księgę luster, a zabierze Cię o na do Jaaru. Gdzie wszystkie fantazje, są tam realne.

KOMU POLECAM? Fanom baśni, lekkiej fantastyki. Wszystkim tym, którzy chcą znowu poczuć się dzieckiem i spędzić miło i przyjemnie czas.

P.S Bardzo przepraszam, że tak zasypałam Cię zdjęciami, niczym cukier puder, ciasto. Ale ta okładka jest boska !!!

6 komentarzy:

  1. Wszystkie 3 części, które do tej pory się ukazały, są na mojej półce i niedługo mam zamiar w końcu się za nie zabrać. Może w święta uda mi się je nadrobić.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam taki problem, że tę część mam pożyczoną,a reszty nie mam :( Muszę zaopatrzyć się we własne egzemplarze :)

      Usuń
  2. Pierwszy tom czeka na półce, czytałam dużo sprzecznych opinii chyba czas w końcu samej się przekonać :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli podobały Ci się ,,Opowieści z Narnii", to tu jest podobny klimat. Zwykła dziewczyna nagle trafia do baśniowej krainy. Więc jeśli lubisz takie książki, to i ta przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  3. Zdecydowanie jestem fanem fantastyki, tym bardziej polskiej, dlatego nie mam pojęcia czemu się jeszcze za nią nie zabrałem :O Trzeba to koniecznie zmienić! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja się spotkałam z tak różnymi opiniami, na temat tej pozycji, że sama pożyczyłam tę książkę. Z obawy, że okaże się tak ,,dziecinna" i nudna. A tu proszę.. zaskoczenie :) jest świetna , polecam.

      Usuń