niedziela, 11 marca 2018

WRÓĆ, JEŚLI MASZ ODWAGĘ






Tytuł: Wróć, jeśli masz odwagę
Autor: Estelle Maskame
Ilość stron:349
Wydawnictwo: Feeria Young
Okładka: miękka, zamsz zostawia palce

SŁOWA KLUCZE: przyjaźń, sekret, miłość śmierć, alkoholizm.


OPINIA: Historie poznajemy za sprawą  Mackenzie. To ona jest narratorem tej powieści. Wprowadza ona nas do swego nastoletniego życia i problemów z jakimi musi się mierzyć każdego dnia. Już na samym początku odczuwamy, że powieść przeznaczona jest dla młodego odbiorcy, ale po kolei. Zacznijmy od fabuły.
     Książka przedstawia nam życie młodej dziewczyny McKenzie. Opowiada ona nam perypetie ze swojego życia. Książka porusza takie motywy jak szkoła,spędzanie wolnego czasu, miłość, przyjaźń, śmierć, zaufanie i nałóg. W książce pojawia się również tajemnicze rodzeństwo Danielle i Jaden ,z którymi kiedyś łączyła ją bardzo wielka więź. Razem z bohaterką odkrywamy małymi kroczkami tajemnice, jak do tego doszło, że ich drogi się rozeszły?
   Jak wspomniałam już na początku, książka skierowana jest dla młodego czytelnika. Poznajemy bowiem życie nastolatka w pigułce. Powieść porusza wiele ciekawych współczesnych problemów, z jakimi na co dzień ma do czynienia, nasza dzisiejsza młodzież. Bardzo spodobało mi się przedstawienie problemu związanego z alkoholizmem. Autorka bowiem pokazuje nam, że nie tylko problem ten dotyczy chorego, ale dotyka też  jego najbliższych. Do tego w piękny sposób przedstawia, jak różnie ludzie radzą sobie ze stratą najbliższych.
   Bohaterowie tacy jak Mackenzi, Jaden i Danielle  są bardzo dobrze wykreowani. Ja polubiłam Jadena. To taki bardzo pozytywnie nastawiony do życia chłopak. Bije od niego takie wewnętrzne ciepło, co powoduje, że czytelnik odrazu czuję do niego sympatię. Co do głównej bohaterki mam mieszane uczucia. Z jednej strony zachowuje się irracjonalnie, z drugiej strony rozumiemy ją i w pewien sposób współczujemy. Na pewno młody czytelnik będzie w stanie wczuć się w sytuację, z jaką zmagają się główni bohaterowie. Znajdą się też tacy, którzy będą utożsamiać się z postaciami.

PODSUMOWUJĄC: Książka jest bardzo ciekawa i posiada element zaskoczenia. Porusza bardzo ważne problemy z jakimi wielu młodych ludzi miało styczność. Powieść tam przypomina mi takiego loda w kształcie misia. Niby porusza ważne problemy, jednak nadal jest utrzymana w klimacie młodzieżowym. Stąd też porównanie z lodem, który smakiem przypomina tego loda dla dorosłych, jednak nadal jest w kształcie misia. Książkę czyta się szybko. Pewnie to zasługa dialogów i fabuły, która nie wymaga od nas większego skupienia. Bawiłam się przy niej dobrze, aczkolwiek poczułam tę różnicę wiekową i miałam takie odczucie, że nie należę już do świata przedstawionego w powieści.

KOMU POLECAM? Największą radochę z tej książki będą mieli przede wszystkim młodzi ludzie. Pozostałym mogę powiedzieć, że mogą nie docenić w pełni tej pozycji ze względu na różnicę wiekową.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz